قضاوت های شتاب زده

از طریق بالاترین به مطلب "شرافت از دست‌رفته‌ی پزشکی" رسیدم که در آن نویسنده با بازگویی ماجرایی و ذکر دلایلی به این نتیجه رسیده است که پزشکان شرافت خود را به پول فروخته اند.
در این نوشتار سعی من بر این است که نشان دهم مثال انتخاب شده برای اثبات این ام (بی شرفی پزشکان) تا چه حد بی پایه است ولی با کمال تعجب و تاسف همراهی خیل عظیمی از کاربران بالاترین را به دست می آورد.
ماجرا از این قرار است که پدر و مادر نامبرده در طی معاینه حج به پزشک متخصص قلب معرفی می شوند و ایشان پس از تست ورزش به این نتیجه می رسند که هر دو باید آنژیوگرافی کرونر شوند.
پدر و مادر بی مار که مضطرب شده بودند به 3 متخصص قلب دیگر مراجعه می کنند که هر 3 همین روش را توصیه می کنند اما در این حین یکی از اقوام پزشکشان از خارج از کشور برمی گردد و آنها را راهنمایی می کند که سی تی آنژیو انجام دهمد که نه کاتتر وارد کردن دارد و نه بستری شدن و هزینه اش هم یک سوم آنژیوگرافی است.
نویسنده نتیحه گرفته است که کاردیولوژیست های مذکور به خاطر پول آنژیوگرافی را بر سی تی آنژیو ترجیح داده اند و خواسته اند پدر و مادر ایشان را فریب دهند.
1) دقت تست ورزش برای تشخیص ضایعات کورونر حدود 70% و ارزش پیشیگویی کنندگی منفی برای سی تی آنژیو حدود 93% و برای آنژیوگرافی حدود 100% است و این به آن معنا است که 93 کسانی را که سی تی آنژیو نرمال گزارش می کند مشکلی ندارند و 100% کسانی را که آنژیوگرافی نرمال گزارش می کند نرمان هستند.
پدر و مادر شما هم کماکان ممکن است جزء این 7% باشند ...مخصوصا که علایم مشکوک در تست ورزش آنها توسظ هر 4 کاریولوژیست دیده شده است.
2) حین آنژیوگرافی می توان برای بیمارانی که تنگی دارند بالون زد یل استنت گذاشت که این امکان در یس تی آنژیو فراهم نیست و لذا در بسیاری از بیمارانی که سی تی آنژیو شده اند پزشک کجبور می شود که برای بالون زدن این بار آنژیو کند و اجتمالا از طرف همراه او پول پرست و بی شرف خوانده شود.
3) من روزانه و به طور مکرر با بیمارانی مواجه هستم که یا علم خود را برتر از پزشک معالج می دانند یا بر اساس تجربیات خود یا دوستان خود و نیز شم یا حس ششم خود نتیجه می گیرند که توصیه های تشخیصی یا درمانی پزشک معالج برای سرکیسه کردن آنان است.
ضمن آنکه منکر نمی شوم که رفتار گروهی از پزشکان به این شائبه دامن زده است اما شما هم قبول کنید که آش به این شوری ها هم نیست و بسیاری از مردم فقط بر اساس حس "خود زرنگ پنداری" در مسیر غلط فرار می گیرند.
و من هرگز فراموش نمی کنم گریه های جانسوز زنی را که پس از 17 سال نازایی حامله شده بود و شوهر و مادر شوهرش با این تصورو استدلال که" پزشک معالج برای تیغ زدن آنها سزارین پیشنهاد کرده وگرنه مادرم شش بچه را طبیعی زایمان کرده" مانع از حضور او در بیمارستان شده بودند و بچه در شکم مادر مرده بود.

58 نظرات:

جواب تخصصی بود


شما دعوتنامه ی بالاترین دارید؟

خیلی وقت بود نمی نوشتی دکتر

یه جور "بایس" باید باشه این نوع دید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_Bias


پ.ن.) آقای دکتر دلمون تنگ شده برای پستهای زیباتون! وقت و حوصله ای بود بیشتر بنویسید خوشحال میشیم!

چرا پزشک هر دو روش را به مریض معرفی نمیکند با مزایا و معایب و اجازه انتخاب رو به عهده خود بیمار نمی گذارد؟ در بیشتر موارد رسم بر این هست که بیمار خودش تصمیم بگیره. متاسفانه توضیح شما کمی خلاصه بود و حداقل برای من که در کادر درمانی هستم قانع کننده نبود.
نیکی از لندن

من اون مطلب رو تو فیس بوک شیر کرده بودم یکی از دوستان پزشکم که الان تو کانادا است این کامنت رو برام گذاشت:

mohandes jan ozrkhahi konam,chon rage gardanam baad kard minevisam:
tof be goore pedare pedar sookhteye nevisandeye in matne mozakhraf biad.hadeaghal fahmesh nareside dorost hamechizo beporse bad benevise,tooye iran baraye khoondane ct angio...graphy dooreye academic vojood nadare va radiologisthaei ke ct angiografi mikhoonan sine be sine az ostadashoon etelaat gereftan.
jalebe entezar daran ke nesfe shab motekhasese ghalb balaye sare marizeshoon nozoole ejlal kone!!! miraft bimarestane foghe takhasosi poole bishtar midad ta motekhasese ghalbam nesfe shab nozoole ejlal befarmayand.too edarate iran nim saat moonde be payane saate edari karmanda age khoda ham biad paein kari anjam nemidan,shoma mellat chera inghadr portavagho hastin?pezeshk ghabl az inke pezeshk beshe mesle baghie ensane!
ye tike keike shokolati too coffeeshop kooft mikonan 10000toman midan mian biroon zooreshoon nemigire.shomaha hatta tasavore darsi ke oon motekhasese ghalb khoondeo jahaei ke kar karde o stressi ke keshide nemitoonid bokonid.
too har senfi ham khoob hast ham bad,chera badie pezeshka bishtar az khoobiashoon be cheshm miad man nafahmidam.

aghaye doctor che ajab az een tafha?

گوشزد وارد می شود.دی دی دی(اهنگ هیجان انگیزه مثلا). نیکی

با سلام و تشکر از توضیح شما. من هم این متن رو دیده بودم و منتظر بودم از یک متخصص سوال کنم. اما توضیحات شما هنوز کامل نبود و برخی نکات ابهام درش وجود داره. مثلا گفته اید که سی تی آنژیو فقط 93% دقت داره که به نظر من دقت بسیار بسیار خوب و قابل قبولیه. مثلا دقت ماموگرافی برای تشخیص سرطان سینه خیلی کمتر از 93% است ولی به عنوان یک روش معمول مورد استفاده قرار می گیره و فقط اگر مورد خیلی مشکوکی بود بیوپسی انجام می گیره و تا حالا ندیدم کسی بگه چون دقت بیوپسی از ماموگرافی بیشتره پس باید ماموگرافی رو کنار بگذاریم و فقط بیوپسی کنیم. در واقع برای تصمیم گیری در مورد روش تشخیص باید آثار و عوارض روشهای مختلف رو هم در نظر بگیریم و بعد قضاوت کنیم که آیا برای 7% افزایش دقت تحمیل هزینه درد و مشکلات بیشتر به بیمار نوجیه پذیر است یا نه. البته حتما در موارد حاد و خاص باید از روش دقیق تر استفاده کرد اما قطعا نه در همه موارد.

بنده قادر به اظهار نظر تخصصی نیستم ... ولی به اطلاع میرسانم که جواب شما بیشتر از متن اصلی از فقدان استدلال و نتیجه گیری منطقی رنج میبره ... هم نویسنده متن اصلی و هم شما نتوانستید فارغ از احساساتتون به بررسی موضوع بپردازید.

ضمنا ایشون توجه نکردند که سی‌ تی‌ انژیو مقدار اشعهٔ بسیار زیادی برابر چهار صد عکس سینه دارد و بسیار خطر سرطان زایی دارد و بهمین دلیل در آمریکا بسیار کم مصرف میشود. جالبه توجه اینکه صاحب بسیاری از این دستگاههای سی‌ تی‌ در تهران متخصص قلب هستند و از آان پول در میاورند . آن وقت این دوست خود راه صاحب نظر دانسته و به خود میبالد.

شرافت از دست‌رفته‌ی پزشکی،
من هم متن مذکور و جوابیه شما را دیدم و خواندم ولی احساس قلبی من با نویسنده این مقاله یکی است، من فکر می کنم شرافت از دست‌رفته‌ی پزشکی بهترین عنوان برای درد این نویسنده بود و هست چون درد من و افرادی مثل مرا نیز با قلمی شیوا به اطلاع جمع رساند. گرچه برای شما و عمل پاسخ گویی شما ارزش و احترام قائلم ولی باید نظر شخصی خودم را نیز بیان کنم، براستی جمع کثیری از پزشکان چیزی از شرافت پزشکی نمی دانند و جالب این است که خود و صنف خود را انسانهای ذی شعوری می پندارند. طبیعی است که دیگران را یه تعداد گاو فرض کنند همانطوری که شما در پاسخ تخصصی خودتان فرض فرمودید. استناد شما به تفاوت بین 93 تا 100 درصد به راستی مضحک و کودکانه بود و ضمنن هر شخص بی سوادی هم در این جامعه می داند چیزی بعنوان 100 در صد ممکن نیست!
در جایی فرمودهاید که من روزانه و به طور مکرر با بیمارانی مواجه هستم که یا علم خود را برتر از پزشک معالج می دانند... ولی من فکر می کنم آنها به برتری فکری نمی اندیشند بلکه خسته از تشخیص های آب دوغ خیاری گروه کثیری از پزشکان کاسب مسلک تلاش در کشف درد واقعی خود دارند ولی افسوس که همواره این مظلومین از سوی دانشمندان بلامناع عرصه پزشکی متهم به خود درمانی و به نوعی نفهمی می شوند که در جای خود جای نقد بسیار دارد در پایان من هم که جزئی از همین افراد عامی و بیسواد جامعه هستم باز هم احساس می کنم عنوان شرافت از دست‌رفته‌ی پزشکی بهترین عنوانی بود که این بیچاره برای درد خود برگزیده بود
چون درصد کثیری از پزشکان این جامعه فقط به فکر پول هستند و لاغیر.

دوستان عزیز
حرف من این است که این موضوع و موضوعات مشابه آنچنان تخصصی اند که در کنفرانس های بزرگ و کتب و مجلات تحصصی جدل و چالش برانگیزند ولی آنچه بی ربط است نسبت دادن نظر متخصصین مختلف به وجدان و شرافت است ...مثل این است که در فلان کنفرانس گفته شود که پزشکان باشرف سی تی آنژیو درخواست می دهند و پزشکان بی شرف آنژیو!!
شاید به دلیل همین اختلاف نظرها و نیز موارد حانبی دیگر (مثلا اینکه مفتخصص ورزیده برای رپورت سی تی آنژیو وجود ندارد یا علایم تست ورزش آن چنان مشکوک است که نیاز به آنژیوگرافی مستفیم وحود دارد) به بیمار که نمی تواند به همه این اطلاعات مسلط باشد راه دیکر پیشنهاد نمی شود.
خانم حمیدی عزیز
توجه بفرمایید که کسی که تست ورزش مثبت دارد 70% احتمال دارد که مشکل عروق کورونر داشته باشد و بنابراین تست ورزش به عنوان غربالگری به کار گرفته شده است و اصولا موضوع بحثی که هم اکنون بین پزشکان هست این است که آیا یک تست غربالگری دیگر با دقت 93% در این میانه باید به کار برده شود یا نه؟
ضمنا مقایسه ماموگرافی با ابن موضوع درست نیست...بیوپسی را گاه فقط با سونو و در توده های قابل لمس مشکوک حتی بدون سونو هم انجام می دهند

شرافت پزشكي تقريبا در 10 درصد پزشكان هنوز وجود داره. باعث تاسفه ولي من خودم توي بيمارستان كار ميكنم و روزانه با انواع و اقسام كارهايي كه آدم از يكنفر بعنوان پزشك و تحصيلكرده انتظار نداره روبرو هستم. شايد هيچكس از يك انسان كم سواد و يا كسي كه توي شرايط پاييني رشد كرده انتظار چنداني نداشته باشه ولي متاسفانه ميبينم كه پزشكان براي پول چه آبروريزيهايي درست ميكنن و بيشتر به فكر تجارت و ساختمان سازي هستند تا به فكر معالجه بيماران خودشون. من مواردي رو هر روز ميبينم كه خجالت ميكشم اينجا اونها رو عنوان كنم. كه چطور پزشك براي دريافت پول بيشتر يك عمل آپانديس ساده رو آپانديس پاره شده عنوان ميكنه و يا عنوان ميكنه كه اين بيمار وضع ماليش خوبه پس يه كد عمل ديگه هم براش حساب كنين. اگه فكر ميكنيد صحبتهام درست نيست يه نگاهي به آمار سزارين ها بندازيد تا ببينيد چطور شده كه اين همه سزارين زياد شده؟ فكر ميكنيد بدليل تناسب اندام هست و يا بدليل عدم توانايي در زايمان طبيعي؟ خير بدليل تفاوت مبلغ دريافتي پزشك

دوست گرامی
من در ابتدای این نوشته اشاره کرده ام که این مطلب مثال و گواه و شاهد خوبی برای اثبات بی شرافتی جامعه پزشکی نیست...مثال های دیگر شاید بتوانند مطلبی را ثابت کنند ولی این مثال نمی تواند.
راجع به درصدی هم که فرموده اید با شما موافق نیستم...در بهترین حالت شما فقط با پزشکان بیمارستان و بخش خود مواحه هستید و حتی اگر نتایج درست و منصفانه ای هم بگیرید قابل تعمیم به یک مجموعه بزرگ و ناهمگون نیست.

ellate gir dadan be DR ha ro midunid? chon hame tahe deleshun hasudishun mishe va mellate iran ham ke dar amre kubidane afrade balatar az khodeshun ostadan.as simple as that

اینکه پزشکان شرافتشان را به پول فروخته اند شکی نیست.من برای معالجه پارگی شبکیه چشم همسرم پس از عمل ناموفق در بیمارستان فارابی به کلینیک خودش ارجاع شدم و آنجا بیمار بهبودی پیدا کرد.تازه پزشک معالج بدترین برخورد را داشت اما در کلینیک بسیار با ادب شد...یقین دارم همین کار را پزشک در بیمارستان هم میتوانست انجام دهد.در اثر این پول پرستی لکه ماکولای چشم همسرم نیز که باید در گولدن تایم عمل می شد ازبین رفت.در جمهوری اسلامی چه چیز سر جای خود مانده که شرافت پزشکان مانده باشد.از پلیس قاضی ها و بسیاری صنف های دیگر همه فاسد و کثیف شده اند...

من ِنویسنده‌ی اون پست خیلی چیزا یاد گرفتم توی این مدت که اعتراف می‌کنم از قبل باید بیشتر تحقیق می‌کردم. امثال نظر شما رو هم زیاد خوندم توی کامنت‌هام. اما هنوز نمی‌فهمم چرا متخصص‌های قلب "همه"ی بیمارها رو می‌فرستن آنژیوگرافی. "همه". توی وبلاگ اشتباهات علمی و اخلاقی‌م رو پذیرفتم و اصلاح کردم. به تنها هدفم هم رسیدم. الآن خیلی ها از حق طبیعی‌شون که آگاه بودن از "روش‌های درمان موازی"ئه باخبر هستن. کاری که متاسفانه پزشک ها انجام نمی‌دن و این جو توی جامعه ایجاد می‌شه. خیلی از تقصیر گردن بیمار نیست

دوست عزیز
دادن پاسخ قانع کننده به درخواست شما مبنی بر معرفی روش های موجود و مخیر کردن بیمار به انتخاب از بین آنها آسان نیست ...اگر هم ممکن باشد با مقادیری از سوء تفاهم همراه است.
صادقانه بگویم که خود من پس از بیست سال طبابت هرگاه چنین می کنم و راهکارهای موجود را برای بیمار شرح می دهم و نظر خودم را هم راجع به بهترین روش توضیح می دهم...از کرده خود پشیمان می شوم چرا که شاید در نیمی از موارد نظر مرا نه تنها نمی پذیرند بلکه با نگاهی سرشار از "رندی و زرنگی و مچ گیری" به من خیره می شوند و گاه هبا هم نمی کنند که بپرسند منظور نهایی و پنهانی و واقعی تو از پیشنهاد این روش پولدوستی است.
فرض کنید در اصفهان آنژیوگرافی با دویست هزار تومان قابل انجام باشد و کاردیولوژیستی بخواهد بیماران را برای سی تی آنژیوی چهارصدهزار تومانی به تهران بفرستدوووده برابر بیشتر از آنچه شما کرده اید متهم به بی وجدانی می شود.

هبا= ابا
این کی برد من فارسی ندارد و اشتباهات نگارشی شرم آوری را موحب شده است

همین که باعث شد تو بعد از مدتها بنویسی خودش خیر است گوشزد جان.
دلم یه عالمه برات تنگ شده

زیتون جان
دل به دل راه داره
مال ما که به دل شما اتوبان است 8 بانده!

حدود دو ماه پیش نیمه‌های شب، یکی از بستگانم مشکلی براش پیش آمد و رفت

اورژانس. برده‌شد در واقع. مشکوک شدند به سکته‌ی قلبی و متخصص قلب مقیم

نبود و ماند تا صبح که حضرت حاکم نزول اجلال بفرمایند

این قسمتش دیگه خیلی حرفه زور بود. پزشکان هم مثه همه مردم ساعت کاری دارند. وظیفه بیمارستان که اگر تصمیم بگیره پزشک کشیک برای شب استخدام کنه پزشکی که صبح اومده در ساعت کاری خودش به موقع اومده. 

ممنون برای دفاع درست شما از پزشک ها

با سلام اگر موافق باشید خوشحال می شوم با هم تبادل لینک داشته باشیم
در صورت تمایل لطفا لینک ما را با موضوع آگهی رایگان در سایتتون ثبت کنید
www.takro.net
و لینک و موضوع لینک خود را ارسال نمایید تا در اولین فرصت در سایت قرار دهیم باتشکر فراوان

شاد باشید

سلام, یه سوال پزشکی داشتم میتونم بپرسم ازتون؟

سلام جناب دکتر نیستین چرا؟ دلمون تنگ شده برای نوشته هاتون.

اول برای ناشناس : یعنی چی گه پزشکان هم مثل همه مردم ساعت کاری دارند، مگه مثل همه مردم حقوق می گیرند؟ البته اون بخشی که موفق به کاربافتن و مطب زدن شده اند.متاسفانه بیماری با هماهنگی قبلی سراغ آدم نمیاد. شب و روز نمی فهمه.
دوم نویسنده محترم پزشک سزارین من جز بهترین آدمهایی است که تا به حال دیدم. ولی این نمونه می دونی از بین چند نفر این طوری بود؟ تازه من کلی گشته بودم که پیداش کنم. اگر یک جایی جان آدم به لب می رسه و به صدا در میاد به خاطر ظلمی هست که اینها در اکثر موارد به بیمار به خاطر پول می کنن. این به معنی یک توهین همگانی نیست. چیزی هست که زیاد دیده می شه و متاسفانه چون بیشتر به جان آدمها ربط داره بیشتر در اذهان آمها باقی می مونه تا مثلا کم لطفی فلان کارمند فلان اداره.

اینکه فقر فرهنگی مانع انتخاب سزارین توسط بعصی از خانواده ها و صدمه دیدن انها می شود بحثی نیست که مرتبط به انتخاب بی رویه سزارین چه تویط پزشک و چه توسط زنان باشد. یرفصل جداگانه ای می خواد.
من برای زایمان طبیعی به بیمارستان رفتم و وقتی پزشکم گفت به صلاحت هست سزارین بشی در حرفش تردید نکردم چون بهش اعتماد داشتم. بعدش که رفتم بنابر رسم نانوشته زیر میزی که از همه دوستان سزارین شده در موردش شنیده بودم رو بهش بدم قبول نکرد.

Hi, i just want to say hello to the community

http://iranasreroshangari.blogspot.com/2010/12/blog-post.html


تالار : ايران عصر روشنگري
سخنران : مهندس بهرام مشيري
به همراه جلسه پرسش و پاسخ پيرامون مسايل فرهنگي سياسي ايران
شنبه 4 دي 1389_
25 December 2010_
ده شب به وقت ايران
بهرام مشیری در سال 1970 میلادی به امریکا سفر نمود. وی دارای مدرک فوق لیسانس در علوم مواد و مهندسی شیمی می باشد. قبل از انقلاب اسلامی ایران, بهرام مشیری در ارتش فعالیت نموده و با توجه به اشتیاق و علاقه شدید به تاریخ و فرهنگ ایران, به مطالعات عالی در این زمینه نیز ادامه داد. در حال حاظر برنامه های ایشان از طریق رادیو, تلویزیون, و اینترنت در اختیار دوستان قرار می گیرد

در یکی از کتاب های خود "از آتن تا هیروشیما", بهرام مشیری به کشف پدیده فیزیک اتومی و دلالت بر مصیبت های وارده در هیروشیما و ناکازاکی می پردازد. وی در حال انتشار و تکمیل کتاب دیگری بنام "دو مصیبت, دو بازتاب" می باشد که به بررسی جنگ های مغول و عرب در ایران و بازتاب آنان در دنیای کنونی می پردازد
http://www.bahrammoshiri.com/
http://www.paltalk.com/
-----------------------
IRAN Asre Roshangari
Category : Middle East
Subcategory : Iran

گوشزد جان دلمان تنگتان بود ها! خوبید؟ برم بخونم ببینم چی نوشتید!

نازخاتون

سلام آقای دکتر،تولدتان مبارک

من هم ان ایمیل رو دریافت کردم و الان پاسخه شما را در جوابیه همه ان ایمیل ها فرستادم.
ممنون از پاسخ.
سارا

سلام.. من هر پزشکی که تو آشناها و دوستان میشناسم به نوعی معتقدند که برای دکتر شدن خیلی سختی کشیدند ... پس حق دارن به مردمی که این سختی رو نکشیدند (از نظر اونا بقیه سختی نکشیدند)از بالا نگاه کنن و چیزی اضافه براشون توصیج ندن و حس می کنن هرچی پول بگیرن حقشونه.

سلام آقای دکتر
چرا دیگه نمی نویسید؟مخصوصانوشته های اجتمای شما عالی هستند.

آقای دکتر این را که می نویسم تجربه شخصی من است.
18 سپتامبر به علت درد در قفسه سینه به بیمارستان فرستاده شدم بعد از تست ورزشی و سه روز در بیمارستان به من گفتند که مشکلی ندارم. هم زمان پزشک پیشنهاد داد که آنژیوگرافی انجام بدهم تا مطمئن شوند که مشکلی نیست. علت اینکه در مرحله اول آنژیوگرافی انجام نشد این بود که بیمارستان ظرفیت نداشت در نتیجه من باید برای این عمل وقت قبلی می گرفتم. همیجا توضیح بدهم که در نروژ همه این کارهای پزشکی مجانی است و بیمه دولتی همه چیز را پوشش می دهد پس اصلا مساله مالی نیست. بیمارستان هم دولتی است پس پولی در جیب کسی نمی رود!
پس از اینکه من را به منزل فرستادند کمتر از یک هفته سکته قلبی کردم و مجددا مرا به بیمارستان منتقل کردن و این مرتبه به علت سکته قلبی نیازی به گرفتن وقت برای آنژیوگرافی نبود و مستقیما همان روز مرا آنژیوگرافی کردند و دو عدد استنت هم در یک رگ مسدود شده کار گذاشتند. به طور کلی آزمایش ورزشی برای مفید نیست و برای بعضی اصلا آثار را نشان نمی ده مثل خود من. حتی استنت هم برای همه کارساز نیست! باز هم مثل خود من بعد از 3 ماه هر دو استنت مسدود شد و مجبور شدند یک عمل بای پس را روی رگ های من انجام بدهند!

هیچ ربطی به جمهوری اسلامی نداره شرافت به ذات ادم ها بر میگرده داشته باشن تو مه جا با شرفن 

گوشزد جان چرا نمینویسی دلمون برا نوشته‌هات تنگ شده

از روشهای دینامیکی و متغیر چه می دانید؟
توجه :افراد دستگیر شده نکات ایمنی را نمی دانستند
بند 12 از منشور دفاعی اِل یاسین (بیانیه 19)
(بیانیۀ 19 شامل موثرترین، قویترین و کاراترین سبک ها و روش های مبارزۀ نرم و ضد جنگ روانی می باشد)

http://www.freewebs.com/mansouroun/bayaniye.htm متن کامل بیانیه19

گوشزد جان. خیلی خیلی خیلی کار خوبی کردی که برگشتی.نگرانت بودم.

و چون بلد نیستم به درستی از نظردونی وبلاگت استفاده کنم، اسممو همین جا نوشتم.

بختیار صدیق

شدیدا با نظر شما موافقم و در جواب دوستانی که می گن باید انتخاب بر عهده ی خود بیمار باشه باید بگم که احتمالا فیلم های پزشکی خارجی زیاد می بینن و همین الان چند نفر غیر پزشک وقتی این متن رو خوندن واقعا فهمیدن حساسیت، ویژگی و ارزش اخباری مثبت یه تست یعنی چی؟!...در نهایت هر اتفاقی هم می افته پزشک مسئوله...مردم ما یاد گرفتن روزی سه پاکت سیگار بکشن، غذاهای چرب بخورن، قند خونشون رو کنترل نکنن، علایم هشدار دهنده رو جدی نگیرن و فردا هر اتفاقی افتاد بشینند و فحش به پزشک بدن...فقط می تونم بگم امبدوارم نویسنده های همچین پست هایی و کسانی که حرف بی حساب می زنن یک کم سطح آگاهی خودشون رو ارتقا بدن...

سلام آقای دکتر؛مدت طولانی است که اینجا نمینویسید، چرا؟

большой куш игровые автоматы [url=http://muhouransutechtwei.narod.ru/file795.html]игровые автоматы морской бой torrent[/url] игровые автоматы играть бесплатно чертики , [url=http://muhouransutechtwei.narod.ru/file225.html]казино рулетка pro[/url] игровые автоматы онлайн свиньи жми сюда , [url=http://muhouransutechtwei.narod.ru/file240.html]игровой автомат аладин[/url] азартные игры играть онлайн бесплатно , [url=http://muhouransutechtwei.narod.ru/file555.html]онлайн покер казино фараон 888[/url] лаки дринк игровой автомат , [url=http://muhouransutechtwei.narod.ru/file660.html]слот автоматы скачать бесплатно[/url]

онлайн казино на реальные деньги как [url=http://tinateadartiin.narod.ru/archive518.html]скачать игровые автоматы крейзи манки[/url] азартные игры бесплатно , [url=http://tinateadartiin.narod.ru/archive406.html]игровые автоматы пираты moretsu uchuu kaizoku[/url] игровые автоматы лошади frankie bettoris скачать бесплатно , [url=http://tinateadartiin.narod.ru/archive476.html]игровые автоматы играть бесплатно и не[/url] игровые автоматы на деньги пополнение щета по смс , [url=http://tinateadartiin.narod.ru/archive574.html]слот автомат сантехник[/url] азартные игры слот автоматы играть сейчас бесплатно без регистрации 777

онлайн покер техасский холдем бесплатно в хорошем качестве онлайн казино везувий аркадные игровые автоматы , онлайн покер shark игровые автоматы играть онлайн бесплатно онлайн , игровые автоматы atronic играть онлайн онлайн покер бесплатно играть без регистрации 777 , бесплатный видео покер онлайн игровые автоматы вулкан играть на деньги , игровые автоматы бесплатно без смс

Ahaa, its fastidious conversation concerning this article here at
this website, I have read all that, so now me also commenting at this place.



Look at my web page: bankruptcy laws in florida

http://zianagel.webs.com/#ways-to-get-rid-of-acne
ziana cost [url=http://zianagel.webs.com/#how-to-get-rid-of-back-acne
] ziana anti aging [/url] ziana acne ziana for wrinkles ziana acne

играть в интернет казино где можно платить через с youtube казино онлайн с выводом денег , казино астория клуб казино гранд хотел и казино интернационал , интернет казино остров сокровищ отзывы список онлайн казино с md5 , отзывы о казино вулкан онлайн казино слотико демо игры , online казино с бонусом за регистрацию отзывы о гранд казино

Me and ozzy fucked more difficult, trying to show to my
own god! FUCK YES!' just before cumming inside my warm pussy. were still fucking

Here is my web page - hcg injections

онлайн казино европа играть онлайн [url=http://mispsamolongmeas.narod.ru/get20.html]интернет казино wmr 0 01 цена 2012[/url] казино игры игровые автоматы , [url=http://mispsamolongmeas.narod.ru/get780.html]казино winner играть[/url] интернет казино 888 казань , [url=http://mispsamolongmeas.narod.ru/get360.html]программы для казино[/url] казино win добрич , [url=http://mispsamolongmeas.narod.ru/get800.html]подпольное казино новосибирск[/url] казино вулкан автоматы

Toms Shoes Never Out Of DateGet hold of the best deal with the coupons and be the proud owner of Toms shoes with the pride feeling of helping a barefooted child enjoy the luxury of shoes.[url=http://www.cheaptomsbuy.com]Cheap Toms sale[/url] Some of us do not absolutely would rather abode on academic shoes for the affidavit that humans assume they're on the way to annihilate our feet. There may are in fact a time if this was true. Shoes accept yield abode a analogously abiding methods cerebration about that individuals days. Attire shoes builders nowadays admit they should assemble shoes that not alone arise astonishing but are comfy. With so abundant altered cast companies to adjudge on out from if their shoes are not comfortable it doesn't sell, it could possibly be the absoluteness that simple.Espadrille is a classic rope soled shoe native of the French Mediterranean, this shoe is the new craze as men around the globe find out its comfort and simplicity. Espadrille first appeared in the Pyrenees mountains and have since become synonymous with summer and the ease of the French Riviera. The appeal of espadrille has steadily grown and they have been embraced by the fashion world. Fashion houses of repute such as Armani and Versace have all embraced espadrille and featured them on the runaway. It can be remembered that model Don Johnson sported a pair of these in the early years of NBC television series "Miami Vice". [url=http://www.onlinetomsoutlet.com]Toms Shoes[/url] Every year it seems like shoe manufacturers come out with new materials to make shoes from including simulated leathers, rubber, and even plastic but it is a safe bet that leather will continue to dominate the designer shoe market for some time. All Where Do They Sell Toms shoes are slip-ons. They usually can be found in a variety of colours, types, fabrics and designs. Readily available in burlap, corduroy and canvas, these sneakers have got a skinny sole and are functional, classy in addition as resilient. They do not have that cumbersome seem like that of sneakers. So, they glimpse terrific when worn with capris, shorts or pants. This variety of footwear would make for your great day-to-day shoe. You'd probably not have any type of issue associated with structural harm or tearing with footwear from Where Do They Sell Toms. The fabric certainly is apparently extremely durable. The leather insoles are also really relaxed and supportive. Purchasers are always advised to buy a pair of Where Do They Sell Toms footwear that match somewhat tight mainly because canvas frequently stretches. This footwear will fit tight for any week or so but they will just be appropriate after a week of have on. Later on the shoe will fit like a glove as well as wearer can have no difficulty with blisters or rubbing. [url=http://www.tomsfans.com]Toms Oultet Store[/url] If you cannot find a pair of shoes manufactured by this company in the high street then logging on to the internet might be your answer. More and more merchandise is sold this way every year. The net has really caught on in the world of shoppers as it is so easy to do and requires no effort at all. The shoes that this company sells are also often manufactured in poorer countries to give the population a chance of earning a living wage. They have factories in South America and Ethiopia.
Relate Post
[url=http://www.blogger.com/comment.g?blogID=824645564508739911&postID=7660236684127114233&page=1&token=1366958073773&isPopup=true]toms outlet high quality for you discount outlet[/url]
[url=http://vasily-pubkin.narod2.ru/]toms online high quality for you discount outlet[/url]

IMPORTANT: Only shoes purchased from TOMS.com, unworn, and in the shoebox or canvas bag they came in can be returned.Toms River Cosmetic Dentist Offers Brighter, Whiter Smiles For Life[url=http://www.cheaptomsbuy.com]Cheap Toms[/url] On a far more personal scale, Nike and Tom-Tom have just completed their sports watch program that individualizes your performance to the point where not only does it appear on the Nikeplus website, but you can also indicate to your friends that you have your own "personal trainer" setting your goals and reminding you of those goals daily. You don't really have to tell them it's a computer system, but it will come out soon enough, especially if you run with a group or running club so that you can compare your nike running shoes progress with others in your club.Dr. Stan Mahan and his team of experienced dental professionals are committed to providing the best quality dental care and best service for patients of all ages - from children to seniors. Dr. Mahan, dentist in Toms River, NJ, utilizes the most current dental techniques and technology possible to provide the most up-to-date care available. The greatest care and consideration is given to each of his patients to ensure their comfort and confidence. [url=http://www.onlinetomsoutlet.com]Toms Outlet[/url] About Stan R. Mahan, DDS: Dr. Stan Mahan is a 1981 graduate of New York University's College of Dentistry. He began his career with the US Navy Dental Corps and after 4 years of active duty, Dr. Mahan established his private dental practice at the Jersey shore in two locations: Toms River and Ship Bottom on Long Beach Island. Both locations allow him to perform the highest quality comprehensive dental care including implants, root canals, porcelain veneers, and cosmetic dentistry. He also provides tooth colored fillings, crowns, tooth whitening, Invisalign, orthodontics, bridges, Snap On Smile, Perio Protect, and StemSave, in addition to preventive periodontal care. Dr. Stan Mahan has completed 26 years of active and reserve service with the US Navy Dental Corps and is a member of the OCYMCA, and is the Past-President of the Toms River Sunrise Rotary. What Forms of Payment Does TOMS Shoes Accept? [url=http://www.tomsfans.com]Cheap Toms[/url] Compared with mens shoes, women require their shoes much more. Some women are finding a pair of shoes which can show their charming legs and beautiful. Some women are finding a pair of shoes which can bring them the comfortable feeling and relax. At same other women are finding a pair of shoes which are comfortable and charming. So, a pair of Toms shoes are the best choice. The shoes are calamus weight and actual accidental in looks. The central exceptional superior covering and alfresco elastic sole makes the shoes actual adequate and aswell keeps them warm. They are absolute for a accepted circadian base use. There are a lot of accepted appearance is Cordones which are best for jailbait women. Tom Shoes for girls has accustomed a lot of recognition, about not alone the apple of altruistic gift, but on the apple associated with trend. "I want my patients to smile longer and brighter than they have ever before. This is why I am offering all new patients free whitening for life with their first appointment. I want my patients to maintain healthy teeth and gums throughout their lifetime and providing practice specials allows me to do that," said Dr. Stan Mahan, cosmetic dentist in Toms River.
Relate Post
[url=http://kino-tlt.ru/node/152066?page=1#comment-2126]toms sale high quality for you discount outlet[/url]
[url=http://outfrontonline.com/ofcnow/will-out-and-proud-boy-band-be-a-hit/#comment-51921]best toms high quality for you discount buy[/url]

Cuгrently it seemѕ lіke Wordρress iѕ the best blogging ρlatform avаіlаblе right now.

(fгom what I've read) Is that what you are using on your blog?

my blog ... hcg diet meal plan

سال ۲۵۷۴ سال ( الله آدمکش) زدایی از ایران بزرگ.

بلاگ فارسي

http://topmermaid2.blogspot.com

عالی بود
http://photographia.ir/

The year 2574 was the year of the elimination of Great Iran.
www.biographyjoint.com

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes