انتخابات 13

من در طول یک ماه و نیم گذشته 134 نفر را برای رای دادن به کروبی قانع کرده بودم که متاسفانه پس از مناظره های او مقداری از آنها ریزش کرده اند.
مناظره های کروبی اگرچه از نظر محتوا خوب بودند و مثلا اگر متن نوشته شده مناظره ها را بخوانیم (مثلا در اینجا) جالب و دلگرم کننده اند اما از نظر شکلی واجد نکات منفی فراوانی هستند.
به عنوان مثال در هر سه مناظره خطاب کروبی به ملت و رویش به مجری بود و اصلا دوربین را نگاه نکرد.
خشم او در مناظره با احمدی نژاد اگرچه موجه بود اما سبب ریزش تعدادی از مرددین به سمت میرحسین شد.
حافظه ای که به مددش نیامد و زمان بندی که نتوانست رعایت کند و پیگیری مطالبی که انجام نشد...
و بدتر از آن نپرداختن به مناظره با میرحسین که من قبلا بارها تاکید کرده بودم که رقیب اصلی کروبی در دور نخست است.
دو روز گذشته مدت زمان زیادی از وقتم را صرف قانع کردن مجدد بسیاری از مرددین به انتخاب کروبی کرده ام و اگرچه همه به ظاهر قانع شده اند اما واقعا نمی دانم که چه تعداد از آنها در روز رای گیری به کروبی رای خواهند داد.
با این حال انتخاب اول من کماکان کروبی است.
نکاتی که به نظرم برای رییس جمهور مهم است در بین این چهار کاندیدا بیش از همه در کروبی دیده می شود.
مهم است که رییس جمهور در ایران امروز از اقتصاد سر در نیاورد و ادعایی هم در این مورد نداشته باشد اما متعهد به استفاده از بهترین اقتصاد دانان باشد.
شجاعت، صراحت، شفافیت، اعتقاد به مشورت، پیگیری حقوق بشر، قدرت چانه زنی و پایداری بر سر مواضع از جمله برتری های شخصی مهدی کروبی بر رقبا است... برتری تیم و برنامه های او هم که قاعدتا مورد قبول همگان است.
مطمئنا اگرصیانت از حقوق شهروندی، حقوق زنان و اقوام، مخالفت با نظارت استصوابی و سانسور و حمایت از اقوام و اقلیت ها در بیانیه های کروبی مطرح نمی شد سایرین اصلا اسمی از آنها به میان نمی آوردند....تغییر قانون اساسی که حتی مورد اشاره شان قرار نگرفت.
من در دور اول از مهدی کروبی دفاع می کنم و اگر به دور دوم نرسید آنگاه با وجود انتقادات اصولی و اساسی که به میرحسین دارم و مخصوصا سیاست های اقتصادی او را مخدوش و خطرناک می دانم اما به میرحسین رای خواهم داد.
من از کروبی توقع بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست های داخلی و خارجی را دارم اما از میرحسین چنین توقعی ندارم...رای من به او فقط جهت جلوگیری از گسترش و رشد روش های مخرب احمدی نژادی در زمینه های فوق است!
همچنین می دانم که در کمتر از شش ماه بیشتر کسانی که از موضع تحریمیون به میرحسین پیوسته اند نامید خواهند شد...از همین حالا بگویم که حق ندارند فاتحه اصلاح طلبی را بخوانند!...آنها یک "اصولگرای انقلابی" را انتخاب کرده اند.
رای به کروبی در دور اول سبب می شود که حتی اگر او انتخاب نشود و میرحسین به دور دوم برود نیازمند آرای طرفداران کروبی برای برد انتخابات باشد و متوجه شود که رای دهندگانش فقط اصولگرایان یا جو زدگان و یا تحریمیون و موج سواران نیستند و باید برای آنان که دغدغه حقوق بشر و دموکراسی و تغییر دارند هم چاره ای بیندیشد.
راستی آهنگ ساسی مانکن را برای کروبی شنیده اید؟

بالاترین

12 نظرات:

و متوجه شود که رای دهندگانش فقط اصولگرایان یا جو زدگان و یا تحریمیون و موج سواران نیستند و باید برای آنان که دغدغه حقوق بشر و دموکراسی و تغییر دارند هم چاره ای بیندیشد.
----------------------------------
آفرین

دکتر جان
زور بیخودی می زنی!
کروبی انتخاب نمی شه.

نادر عزیز
به احتمال زیاد حق با توست اما من و تو اگر بنا باشد که با این استدلال از خواسته خود دست برداریم هیچگاه قادر به تغییر و اصلاح وضع موجود نخواهیم بود.
آنچه مسلم است کروبی ایده آل من نیست اما در شرایط موجود بر دیگران ارجح است و اخلاقی نیست که ما چشم بر حقیقت ببندیم و دست روی دست بگذاریم...

به نظر من هم همين دغدغه‌های شما را دارم آقای دکتر. ولی فکر نمی‌کنم که انتخاب به همین ساده‌گی باشد. مطلب نسبتن بلندی نوشته‌ام در اين مورد:
http://sharlunika.com/sharsi/?p=1357
ممنون می‌شوم نظرتان را بدانم، شايد به هر دوی‌مان برای تصميم درست‌تر کمک کند ;)

dr jan in shero umadam pash comment bezaram baresh dashti chera? natars az in dado dam

مصطفی جان
کمی تند بود و شاید با پیش داوری همراه بود
مرسی از محبتت

doktor joon man koli az neveshtehaye toro bedoneh ejazat copy past kardam to facebook! sharmandeha!

man be aghaliathaee ke dar nahayat be aksariati ghabele tavajoh mishan va be karoobi rai midan omidvaram.
dishab bayad meidoone vanak boodin

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=21427
با شما هستم دختران با دستبند سبز در خیابان! آیا به مظلومیت و تنهایی آن دختران و زنان ابر مبارز در بند اندیشیده اید؟ به زخم هایشان؟ به دردهایشان؟ به تنهایی های سرد و تمام نشدنیشان در سلولهای تنگ و تاریک انفرادی؟ شما به آنها می اندیشید؟ شما به قصابان و سلاخان آن شیر زنان و دختران اندیشیده اید؟ شما برای عاملان جنایتی که بر آن زنان و دختران تحمیل شد دست می زنید و هورا میکشید ...

edame dar site

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱٣٨٨ - ۱۰ ژوئن ۲۰۰۹

خطر
خطر فاشیسم دولتی
خطر تحجر
خطر تزویر و نیرنگ
خطر تکرار 4 سال سیاه
با تمام وجود احساس خطر می کنم. تعداد انسان های احساساتی بی منطق طرفدار احمدی نژاد زیاده. یقینآ سه ماه اول بعد از انتخاب مجدد، اکثرشون پشیمان می شن ولی دیگه راه برگشت نیست.
الان فرصت غفلت نیست. تا شما بیاید به کاندیدای ایده آلتون رای بدین، احمدی نژاد رئیس جمهور شده. رای خود را نسوزانید. با این کار هم مشارکت در انتخابات انجام داده اید که خواسته اصلی خامنه ای است، هم تاثیری در مقابله با مهره اصلی او ندارید.
فرصت را از دست ندهیم و جلوی آو را با پر امید ترین گزینه (موسوی) بگیریم.

"خطر
خطر فاشیسم دولتی
خطر تحجر
خطر تزویر و نیرنگ
خطر تکرار 4 سال سیاه
با تمام وجود احساس خطر می کنم. تعداد انسان های احساساتی بی منطق طرفدار احمدی نژاد زیاده. یقینآ سه ماه اول بعد از انتخاب مجدد، اکثرشون پشیمان می شن ولی دیگه راه برگشت نیست.
الان فرصت غفلت نیست. تا شما بیاید به کاندیدای ایده آلتون رای بدین، احمدی نژاد رئیس جمهور شده. رای خود را نسوزانید. با این کار هم مشارکت در انتخابات انجام داده اید که خواسته اصلی خامنه ای است، هم تاثیری در مقابله با مهره اصلی او ندارید.
فرصت را از دست ندهیم و جلوی آو را با پر امید ترین گزینه (موسوی) بگیریم."


این حرف ها پروپاگانداست و پروپاگاندا یک نوع جوسازی برای جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات است

لطفا با اسم خود یا ناشناس پیام بگذارید.
پیام فوق از من نیست.

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes