انتخابات 11

دیشب مناظره احمدی نژاد و موسوی را دیدم و امروز نیز مجددا نوار ضبط شده اش را مشاهده کردم.
هر دو طرف واجد نقاط ضعف و قوتی بودند که برای طرفداران آنها موجب رضایت است.
به نظرم اما در مجموع میرحسین نتوانست از برتری خود نسبت به احمدی نژاد به نحو احسن استفاده کند و و علت آن هم زیرکی و حیله گری محمود بود.
احمدی نژاد با تشکیل یک ساختار ذهنی برای جامعه هدف خود (همان اقشار فرودست جامعه که تا حد زیادی جامعه هدف میرحسین هم هستند) چنین جلوه داد که هاشمی رفسنجانی و مافیای وابسته به او معرکه گردان کسانی است که موسوی را جلو انداخته اند و هزینه های گزاف او را تامین می کنند تا او رییس جمهور شود و آنها بتوانند به چپاول خود ادامه دهند.
موسوی اصلا نتوانست مخاطب عامی با اطلاعات اندک را قانع کند که این حرف ها دروغ است...البته مخاطب خاص با زمینه اطلاعات قبلی می توانست که میزان صدق و کذب این ادعا را درک کند اما موسوی دلیلی بر بطلان این فرضیه برای مخاطب عام (عامی) نداشت و آنها احتمالا با ذهن توطئه یاب خود قانع شدند که کاسه ای زیر نیم کاسه است.
در راند آخر و مخصوصا با حرف هایی که محمود راجع به زهرا رهنورد زد مخاطب عام را تا حدودی از خود دور کرد.
همین جا بگویم که سیمای جمهوری اسلامی شش کانال دارد که روزانه صد ساعت برنامه پخش می کنند ولی فقط بیست روز و آن هم روزانه نیم ساعت به تبلیغات انتخاباتی اختصاص داده است و سهم کروبی و رضایی در طول این مدت مجموعا حدود سه تا چهار ساعت است.
در سایر کشورها این تلویزیونها هستند که دنبال نامزدها می گردند تا با آنها مصاحبه کنند و دیدگاه هایشان را بیان کنند اما در اینجا بارها کروبی از تلویزیون خواسته است که به مشاورانش اجازه بدهند به مشاورن سایر نامزذها مناظره کنند و آنها اجازه نمی دهند.
این کار بیش از همه به کروبی لطمه می زند چرا که محمود که همه صدا و سیما را به عناوین مختلف به تلبیغ برای خود واداشته است و موسوی هم با سبزپوشان پر حرارت جوانان سبز پوشش جلوتر از کروبی است و حرف چندانی هم برای جلب مخاطب در تلویزیون ندارد و چه بسا تبلیغات مکرر تلویزیونی و مناظره های کارشناسانش با مشاوران کروبی موجب ریزش آرایش به سمت کروبی هم بشود.
اما غرض اصلی من از نوشتن این متن این است که من برای کروبی هم در برابر احمدی نژاد سرنوشت بهتری نمی بینم.
واقعیت این است که شیخ هم به اندازه میرحسین از "عدم حضور ذهن ناشی از کبر سن" رنج می برد و به اندازه او نقاط تاریکی دارد که محمود می تواند بی مهابا به آنها بتازد و با توجه به اینکه این مناظره ها تکرار نمی شود شیخ هم فرصت پاسخگویی نیابد.
لذا در صدد بر آمدم که با کمک هم نکاتی را که برای پیروزی کروبی به ذهن مان می رسد با هم مبادله کنیم و برای تیم او بفرستیم...شاید به کار آید.
اولین و بهترین کار این است که شیخ به علت عارضه قلبی و سکته خفیف در شب مناظره در سی سی یو بخوابد!! و به جای او کرباسچی یا ترجیحا مهاجرانی در مناظره با محمود و کرباسچی یا ترجیحا عبدی در مناظره با موسوی حاضر شوند و بدون تردید شیخ را در مرحله اول با آرای بسیار بالا رییس جمهور کنند!(شوخی کردم بابا جان)
دوم اینکه اگر کار فوق ممکن نشد استراتژی تیم بهتر است برنامه ریزی همزمان برای بردن هر دو مناظره باقیمانده باشد...خوشبختانه مناظره اول کروبی با رضایی بود که چندان مخاطبی نداشت وگرنه شیخ چندان سرافراز از آن بیرون نیامد.
برای این دو مناظره هدف باید آن باشد که کسانی که بین موسوی و کروبی مرددند را به سمت کروبی جذب کرد .
می گویند بهتر است با خرس در دشت و با شیر در کوه جنگ کرد تا نتوانند از تواناییهای خود استفاده کنند.
به این منظور باید به شیخ یاد آور شد که مطلقا متانت را از دست ندهد وبه جای آن سعی کند محمود را عصبانی کند.
سوم اینکه مطلقا در وقت محدودی که دارد حرف سهام نفت را پیش نکشد مگر آنکه محمود به آن اشاره کند و بخواهد آن را مصادره کند چرا که توضیح ناقص این طرح با توجه به زمان اندک مناظره نقض غرض بوده و نظر مخاطبین عامی را جلب نمی کند و مرددین بین شیخ و مهندس را که از طبقه متوسط شهری هستند به سمت موسوی سوق می دهد.
چهارم اینکه برای ایرادات احتمالی که از او خواهند گرفت پاسخ های متناسب پیدا کند...به عنوان مثال محمود که بی پروا تر و بی حیا تر است ممکن است به شیخ طعنه بزند که تو بدون مشاورانت نمی توانی حرف بزنی و جواب از پیش طراحی شده شیخ می تواند این باشد که همه مشکل امروز مملکت ما این است که شما بدون مشاورانت حرف می زنی!
در این مورد بهتر است حتما با مهاجرانی مشورت شود.
پنجم اینکه باید در نخستین فراز از سخن شیخ کلمه ای یا عبارت کوتاهی بیابد که به عنوان "کلید واژه" دولت احمدی نژاد را با آن وصف کند و در طول مناظره مکررا به آن کلمه ارجاع دهد...کلمه ای که از فردای مناظره بر زبان مردم کوچه و بازار جاری شود و شیخ را به عنوان مبدع آن بشناسند...از نظر من بهترین کلمه در این مورد "دولت فاحشه" است که به خوبی همه رفتار های احمدی نژاد از خود نمایی تا هرزه دری و هوچی گری را پوشش می دهد.
از آنجا که این کلمه را نمی توان در مناظره به کار گرفت پیشنهادات خود را بنویسید و تیم هم بهتر است از عبدالکریم سروش و دکتر مهاجرانی برای یافتن چنین کلمه ای مدد جوید.
منتظر نظرات شما می مان.
اگر کسی دسترسی به اعضای تیم کروبی دارد خواهش می کنم که نشانی این مطلب را به آنها بدهید شاید نکاتی از آن یا از کامنت هایش به دردشان بخورد.

لینک مطلب در بالاترین

36 نظرات:

من فکر می کنم که اگر کروبی در برابر دروغگویی های محمود احمدی نژاد مجبور شد دروغ هم بگوید عیبی ندارد برای اینکه پوزه اش را به خاک بمالد.
همانطور که مطمئنم دیشب احمدی نژاد راجع به نامه عذرخواهی تونی بلر دروغ می گفت و موسوی را در حیرت گذاشت.

دکتر عزیز، با مناظره دیشب انتخابات کاملاً دوقطبی شد و کروبی از صحنه رقابت محو می شود.

رامین خان
دو قطبی شد ولی بین کروبی و احمدی نژاد

کف دور دهانش را پاک کنه که خیلی توی ذوق می زنه.

سلام آقای گوشزد
آدرس سایت کروبی اینه http://mehdikaroubi.com/
و اونجاآدرس ساین کرباسچی و بقیه مشائرانش هست تلفن تماس هم داده
راستی من سارای بالایی نیستم

http://www.webneveshteha.com/weblog/
http://www.ayande.ir/1388/03/post_753.html

به نظرم باید تیز و زرنگ بود.
مثلا وقتی احمدی نژاد گفت که توی این دفتر سیصد و بیست هزار تیتر علیه من نوشته شده اگر موسوی تیز بود فورا آن را تقسیم به روزهای کاری در این مدت می کرد و می گفت چگونه ممکنه در این مدت روزی 250 تیتر بر علیه شما بزنند اصلا ما این همه روزنامه نداریم...می شه من این دفتر را ببینم.
و اون دفتر را می گرفت و می داد به یکی از مشاورهاش تا اون رو آنالیز کنه.
باز کردن مچ احمدی نژاد توی یکی از دروغ هاش و جلوگیری از دور گرفتنش خیلی کمک می کنه.

من گمان می کنم به مسایل مالی و ریاست بنیاد شهید و انحصار دارو و این چیزها گیر بده. اما مهمتر از اون گمانم بیشترین مانورش روی کرباسچی و ابهامات مالی دوران شهرداریش خواهد بود. و مطمینا راست و دروغ را با هم خواهد آمیخت, همونطور که با موسوی کرد.

بعد از تشر رهبری به احمدی نژاد دیگه مموت جرات افشاگری بی مهابا نداره.
وگرنه کرباسچی واختلاسش و کلا" سوتی های اطرافیان کروبی بیشتر از موسویه

آقای دکتر
باور کن با خواندن این مطلبت حسابی خنده ام گرفت. مخصوصا آنجایی که گفته بودی کروبی بهتر است خودش را به مریضی بزند و یکنفر دیگر را بجای خودش به مناظره بفرستد.
اگر اجازه بدهی یک طنزی توی این مایه ها بنویسم. البته حق تالیفش مال شماست

bebin man pishnahadeam siasathaye chalemeydunie....moadabane ham hast be nesbat

کرباسچی با گردش مالی فوق العاده زیاد شهرداری تهران یکی از پاکترین مدیران بعد از انقلاب است و این را در جریان دادگاهش ثابت کرد و حتی در دادگاه تجدید نظر از خلاف اداری مبنی بر پرداخت حدود بیست ملیون تومان پاداش بدون هماهنگی با وزیر کشور تبرئه شد.
قطعا احمدی نژاد حاضر نخواهد شد با کسی مثل کرباسچی درآویزد.
ملا جان
این تکه اش شوخی و جدی قاطی بود ولی اگر تو چیز دندانگیری از توش در آوردی حق التالیف مرا نگه دار تا شخصا مراجعه کنم و نقدا بگیرم.

از خودش تعریف نکند.
توی ذوق می زند.

Lotfana nazaretoon ra inja ham begozaarid:

http://tagheer.ir/archives/1388/03/14/3718!:(

مشکل بحث با آقای احمدی نژاد اینه که ایشان می داند که "دروغگویی در ایران جرم نیست".
پس جناب آقای کروبی چند کار می تواند بکند
1) به فکر این باشد که احمدی نژاد چه تهمتهایی می زند و پاسخ آنها را آماده داشته باشد.
2) در پی جواب دادن به احمدی نژاد برنیامده و در عوض شروع به افشاگری کند.
با آنکه شخصا فکر می کنم که حتما جناب کروبی باید جواب برای پاسخگویی به احمدی نژاد داشته باشد، اما باز به نظرم
شیوه "تهاجمی و افشاگرانه" از سوی آقای کروبی زا موقرتر می دانم....

یعنی در پاسخ به هر اتهام آقای احمدی نژاد یک جواب کوتاه بدهد و سپس یک افشاگری "هموزن" و "مرتبط" با اتهام احمدی نژاد
انجام بدهد...در همین راستا باید چند تا "آتو" و "تکیه کلام کوتاه" دست اول هم برای وقتی که احمدی نژاد کاملا از دایره وقاحت و
بی شرمی خارج می شود داشته باشد......و برای اینکه انگشت اتهام از طرف بیننده به او نشانه نرود می تواند برای این جوابهای کوتاه
جند بیت شعر آماده کند!

به هر حال آقای احمدی نژاد احتمالا سعی می کند با "رگباری" از مسائل و یا با سؤالات چالشی دیگر سیه اصلاحات را "گیج" کند تا در صحبتهایش
1) دچار اشتباه لپی شود 2) زیادی عضباتی شود و زبانش بند بیاید (لیوان آب کنار آقای مروبی فراموش نشود!)

به هر حال مزیت آقای کروبی و دست بالای او "بی پروایی" اش است که اگر درست استفاده شود سلاح برانی است ولی اگر "اظلاعات کافی" در زمینه پاسخ دادن نداشته باشد ممکن است منجر به اشتباهات لپی (و "خنده های ملیح احمدی نژاد") و لذا تخریب خود شیخ اصلاحات شود.
با آرزوی موفقیت.

benazam etemad be nafseto
khodesho be marizi bezane

ba tavajoh be pishnahadatet be nazar miyad bishtar be dard e ahmadinejad mikhori ta kase dige

شما از کروبی حمایت نکن لطفا، اگه میشه یه لطفی در حق ما طرفداران کروبی بکن و برو تو ستادهای مردمی ا.ن. اونجا برای ما مفیدتر هستین یقینا

پيشنهاد شاه واژه: دولت ولنگار و ولنگاری دولتي. دولت کتره اي. دولت آزمايش و خطا. دولت سبک مغزی ها

به یک حامی کروبی عزیز
چرا فکر می کنی که با چشم بستن روی واقعیت می توان آن را نادیده گرفت.
می توانی برگردی و همه یازده مطلب مرا در باب انتخابات بخوانی و ببینی که همه اش در تایید کروبی است اما در عین حال در مناظره با رضایی کم آورد چرا که به دامش افتاد و او بحث را به اقتصاد کشید و شیخ را گیج کرد و اینگونه جلوه داد که حرف هایی را در دهانش گذاشته اند.
اگر فردا شب محمود در مناظره از شیخ چهره ای نابردبار، بی اطلاع یا بد سابقه نشان دهد خسارتش بیشتر است یا اینکه امروز نقاط ضعف او بررسی و راهکارهای مقابله با آنها تدوین شود.
مناظره مثل نوعی فیلم بازی کردن است و بهتر است سناریویی برایش نوشته شود وگرنه احتمال برد و باختش مساوی و غیر قابل پیش بینی است.
آن بخش خود را به مریضی زدن شیخ هم نیمه شوخی است اما به نظرم رگه هایی از واقعیت را دارد مثلا در نظر بگیر که سخنوری چون سروش یا مهاجرانی به محمد بر بخورند!

یک پیشنهاد جدید هم همین حالا به نظرم رسید که
در صورتی که دروغی از محمود شنید بلافاصله بگوید که حتما این هم مثل دروغی است که درباره عذرخواهی تونی بلر گفته ای و وزارت خارجه انگلیس تکذیب کرده است.

راجع به کلید واژه باید کلمه ای انتخاب شود که به طور کافی بتواند همه یا بیشتر رفتارهای این دولت را پوشش دهد و در عین حال تکراری نباشد.
دولت فاحشه در برگیرنده صفات متعددی است که در فاحشه و دولت احمدی نژاد مشترک است.
صفاتی چون میل به خود نمایی...هوچی گری و بی آبرویی...وقاحت...بی پرنسیبی...عشوه های خرکی و لاس زدن های تهوع آور و حتی تا حدودی خرافاتی بودن و اصرار بر درستی خرافه را در رفتار فاحشه های فیلم فارسی های قدیمی می توان یافت.
کار دیگری هم که کروبی می تواند بکند این است که تیمش داستانی بسازند و قهرمان داستان رابه نامی خنده دار (مثل قل مراد مهران مدیری) بنامند و کارها و رفتار احمدی نژاد را در این داستان جاسازی کنند و آخر سر هم دولت او را دولت قل مرادی بنامد.
چندان اخلاقی نیست ولی بهتر از واگذاردن مناظره به احمدی نژاد کاملا بی اخلاق است.

بهترین کار اینه که کروبی مناظره با احمقی نژاد رو تحریم کنه چون معلوم نیست که این کوتولوی دروغگوی حرمت شکن وسط مناظره یه مجله Playbod که عکس همسر کروبی روش مونتاژ شده در نیاره و نگه زن تو این کاره بوده هه هه !!!
اونوقت کروبی هم باید کمرشو در بیاره بیفته دنبال محمود اوسگل!!

دكتر عزيز

متاسفانه كروبي نتيجه بهتري نسبت يه موسوي در مناظره بدست نخواهد آوردوبر خلاف نظر شما كه موسوي را بد سابقه تر از شيخ مي دانيد متاسفاته شبهه ها در مورد شيخ اصلاحات در جامعه پررنگ تر است.حقيقتش فكر نمي كردم احمدي نژاد از چنين شيوه اي استفاده كند.بعيد مي دانم كروبي با نقطه ضعف هايي كه از قديم برايش بوده و احتمالا مي دانيد كدامها را مي گويم(نمي خواهم اينجا توضيح بدم)و نيز با توجه رفتار احمدي نژاد با موسوي با احمدي نژاد كل كل كند.بايد فكر چاره بود.در ضمن بايد مناظره كروبي و موسوي طوري برنامه ريزي شود كه نه همديگر را خراب كنند نه تباني را به نظر برساند.

مطلالبی که بهتر است کروبی از قبل خود را برای آن آماده کند:
۱. حمله به کرباسچی در مورد اختلاس مالی
۲. حمله به کروبی در مورد دادگاه شهرام جزایری
۳. حمله به مهاجرانی در مورد قضیه ی همسرش
و هر ایده ی کثیف دیگه!

به نظر من کروبی اولا باید هر جور شده آنلاین با مشاورانش در ارتباط باشه, ضمنا دلایل و مدارک برای حرفاش آماده داشته باشه تا مثل موسوی ماتش نبره وقتی اون یارو راست راست دروغ میگه دستشو رو کنه.
محمود گیر خورش زیاده از شر و ورهای هاله نور و دانشمند 16 ساله هسته ای و ... گرفته نا مثلا دیدارش با رییس نیو نازیست های ایتالیا...حمایت های احمقاتش از چاوز تا روابط مسخره ای که داره مثلا با جزیره قمر..تا فردا شب می شه کلی نقطه ضعف گیر آورد از این یارو که جلو سوتی های کروبی و یارانش خیلی به چشم می یان.

جناب گوشزد اگر اجازه می فرمایید لینک بدهم به وبلاگ شما در گروه طرفداران آقای کروبی در facebook

خواهش می کنم سرمه جان
اجازه ما هم دست شماست

http://live.mowj.ir/
http://www.ghalamsima.com/
http://www.mirhussein.com/

یکی از کارهایی که اگر کروبی جرات کند و انجام دهد بردش حتمی است نام بردن از آقا مجتبی پسر خامنه ای است که در چهار سال قبل او را به عنوان عامل اصلی تقلب به نفع احمدی نژاد معرفی کرده بود.
بازگویی این خاطره می تواند تفاوت او را با میر حسین نشان دهد.

گوشزد جان
نظراتتون رو میتونید در اینجا به کروبی انتقال بدید. من واقعا به به روز بودن این سایت و این تیم علاقمند شدم. خرد جمعی و کار جمعی رو معنا کردند.
http://tagheer.ir/archives/1388/03/14/3718/comment-page-6#comment-3143

نمیدونم چرا کامنتم پست نمیشه
ای بابا دوباره :
اینکه دور قبل احمدی نژاد، بدون برنامه اومده بود و اینو یکی از نماینده هاش ( خوش چهره) تو یه مصاحبه با یه روزنامه گقته بود ( که چون خونه ما نزدیک صدا و سیما بود به من گقتن برو و هرچی صلاح میدونی بگو) هم جای کار کاردن و تیکه انداختن و کلا مسخره کردنش داره

http://davodabadi.persianblog.ir/post/223/

http://www.rouzegar.com/?p=296

http://www.mehdinews.com/post/689

محمود احمدي نژاد:دوروغگوي كبير ايران

نکته ای که اکنون به نظرم رسید این است که اگر کروبی بتواند ماجرای دخالت سپاه و بسیج و دخالت بیت رهبری را در مناظره بازگو کند هم احمدی نژاد را رسوا می کند و هم شجاعت خود را به رخ هواداران مردد بین او و میرحسین می کشد

جناب دکتر زدی به خاکی
اون چیزززززی که شا توی میرحسین ضعف می بینی اسمش صداقته و آمارها داره نشون می ده که همون چیززززز باعث ارتقاء محبوبیتش شده
جهت اطلاع، به قول شما حتی همون قشر فرودست دارن توجهشون رو به محمود از دست می دن و به سمت میرحسین رو میارن. از خودتون بپرسین چرا.
در مجموع با اینکه ارادت خاصی به نوشته های شما دارم اما بهتون اطمینان می دم که در موضع گیری تون برای انتخابات دچار اشتباه هولناکی شدین
موفق باشی عزیز

خوبه آدم چیز بگه ولی "بی همه چیز" نباشه

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes