انتخابات1

شکسپیر می گوید:
اگر برای به دست آوردن آنچه دوست داری تلاش نکنی مجبور خواهی شد که آنچه را به دست آورده ای دوست داشته باشی.

بدون مقدمه:
آیا در انتخابات ریاست جمهوری (با فرض وجود همین سه کاندیدای موجود) شرکت می کنید یا نه؟... و چرا؟
لطفا سن و محل زندگی خود (ایران یا خارج از ایران) را بنویسید.
پی نوشت:
آنچه از میر حسین موسوی بیش از همه اعصاب آدم را خورد می کند ارجاع افتخار آمیز هر پاراگرافی از سخنانش به زمان جنگ است.
انگار نه انگار که دهه شصت برای آنان که آن را درک کرده اند سیاهترین و مخوف ترین دهه زندگی شان بوده است و این سیاهی و مخوفی نه فقط به خاطر جنگ که به خاطر فضای خفقان آلود و پلیسی امنیتی همراه با سرکوب شدید کوچکترین آزادی های فردی است.
جالب است که در این شیوه ای که در پیش گرفته است حتی نزدیکترین یارانش او را همراهی نمی کنند گویا که شرم دارند از یادآوری آنچه در آن دوران رخ داده است.
به نظرم فرصت مناسبی است که از میرحسین موسوی پرسیده شود که به چه چیزهایی از دوران نخست وزیریش افتخار می کند و آیا به نظرش آن جو اختناق و سرکوب تا چه حد قابل دفاع و قابل دوباره سازی است؟
ایشان چه میزان از آزادی های فردی را قبول دارد... و باید وارد جزئیات شد و مثلا پرسید که چون من به چشم خود دیدم که در زمان ایشان گشت های محترم جندالله و امثالهم آرنج به پایین مردان با پیراهن آستین کوتاه را رنگ می کردند یا در کلاس های دانشگاه بین پسران و دختران را دیوار کشیده بودند ...یا پسر و دختری از همکلاسی های ما را به جرم راه رفتن در خیابان علیرغم آنکه با هم ازدواج کرده بودند، دو ترم تعلیق کردند...باید از میزان دخالت میرحسین یا همراهی او یا موافقت او با چنان جو خفقان و سرکوبی پرسش کرد.
باید همچنین از کشتار زندانیان در سال 67 و نقش ایشان پرسید.
اگر من باشم به طور مشخص نظر ایشان را درباره سرانه بهداشت می پرسم.
شاید بدانید که کارشناسان سرانه بهداشت برای هر ایرانی را چهارده هزار تومانمی دانند و دولت با اعمال نفوذ آن را حدود چهار هزار تومان تعیین کرده است.
این اختلاف ده هزار تومانی عامل اصلی گرانی هزینه های درمانی برای مصرف کنندگان است به طوری که بیمه شدگان به جای آنکه سی درصد هزینه های درمانی را بپردازند بیش از هفتاد در صد آن را می پردازند.
من از ایشان سوال می کنم که قصد دارد که با سرانه بهداشت چه کند و اگر گفت که آن را به چهارده هزار تومان می رسانم از او خواهم پرسید که این رقم هنگفت را از بودجه کدام نهاد کسر خواهد کرد...نهادهای انتظامی و امنیتی و نظامی و یا نهادهای تبلیغاتی و روحانیت و یا صنایع و معادن؟
میرحسین موسوی بیش از محمد خاتمی استاد کلی گویی است...باید راجع به جزییات از او پرسید.

30 نظرات:

مرد - سن 33 سال و ساکن کانادا
رای نمی دهم . چون جمهوری اسلامی را از بیخ و بن قبول ندارم. فرقی نمیکند چه خری رئیس جمهور شود ، قدرت در دست خلیفه است!

نه رای نمی دهم.
موسوی همان احمدی نژاد است با این تفاوت که فهم گنده گوزی ها و گند زنی ها و اراجیف گویی هایش برای مردم دشوار تر است و کشور را در همین مسیر به سقوط می برد با این تفاوت که مضحکه های احمدی نژاد را که حتی عوام ترین طبقات اجتماعی متوجه می شدند را ندارد.
من ترجیح می دهم که به بی عملی متهم شوم ولی به چنین فرآیندی کمک نکنم.
شهرام
35 ساله
داخل ایران

مرد کانادا ۲۴
رای نمی‌دم چون صندوق رای این نزدیکی نیست ولی دستم می‌رسید به کروبی رای می‌دادم چون راه دیگه‌ای جز رای دادن برای تغییر نمی‌بینم (مثلا من بدم نمی‌اد حتی خارجی‌ها دخالت کنن ولی بعیده) و شعارهای کروبی کاملا می‌تونی منو خر کنه. ولی جدی از زمانی تصمیم گرفتم به کروبی رای بدم که اونطوری به ابراهیم نبوی پرید و از فاطمه رجبی دفاع کرد.

سپهر، 30 ساله، متاهل، تهران:

به احتمال زیاد رای خواهم داد. انتخاب من به هر حال از بین موسوی و کروبی خواهد بود، هر چند هیچ یک من را نمایندگی نخواهند کرد، و فاصله زیادی تا رییس جمهور ایده آل من خواهند داشت.

دکترجان من رای گیری می گیری سرم نمیشه...یالا هاله رو پیدا کن زود باش!

ساسان 38 ساله شيراز
راي نمي دهم اين سيستم راي گيري را قبول ندارم

من رای می دهم اگرچه هم از کروبی و هم از موسوی بدم می آید ولی از احمدی نژاد متنفرم و برای انتخاب نشدن مجددش هر کاری می کنم حتی اگر لازم باشد به فرد دیگری از همان جناح راست رای بدهم.
آیدا
23 ساله
ایران

من چشمم را می بندم و دماغم را می گیرم و به کروبی رای می دهم.
احمدی نژاد به معنی واقعی کلمه یک فاجعه است.
نسرین
25 ساله

من رای می دهم چون فکر می کنم رای دادن در حال حاضر بهتر از ندادن رای است. احتمالا به موسوی. مگر اینکه اتفاقات دیگه ای رخ بده.

ازی. 30ساله از تهارن. من رای می دهم چون فکر می کنم رای دادن در حال حاضر بهتر از ندادن رای است. احتمالا به موسوی. مگر اینکه اتفاقات دیگه ای رخ بده.

ازی. 30ساله از تهارن. من رای می دهم چون فکر می کنم رای دادن در حال حاضر بهتر از ندادن رای است. احتمالا به موسوی. مگر اینکه اتفاقات دیگه ای رخ بده.

من رای می دهم چون فکر می کنم رای دادن در حال حاضر بهتر از ندادن رای است. احتمالا به موسوی. مگر اینکه اتفاقات دیگه ای رخ بده.

لیلا
30 ساله اصفهان
من هم رای می دهم چرا که فکر می کنم نظام می خواهد در غیاب رای من احمدی نژاد را به ریاست جمهوری برساند و هر چه رای دهندگان مخالف احمدی نژاد و مخالف نظام کمتر شرکت کنند آسان تر به این خواست خود می رسد.

نه دکتر جان، مگر کریم و یا کوریم یا امت هستیم که رای دهیم. رای دادن مال این هاست که چشم و گوششان بستست. همان زمان که خاتمی کاندیدا شد گفتم رای دادن به خاتمی صرفا نشان‌دهنده ی دو روزه به دنیا آمدن مردم است. کسانی که هر چه جلویشان می گذارند بالاخره می خورند و دم نمی زنند. اتفاقا باید یک رییس جمهور اصول‌گرا بیاید تا بیش‌تر گند بزند به این مملکت. شاید که مردم بالاخره بفهمند اشکال واقعی از کجاست.

راستی جناب میرحسین اخیرا در مورد اسرائیل افاضاتی فرمودند که خواندن‌اَش خالی از لطف نیست.

zan - 33 sale USA
Hatman ray midam. be mosavai ham midam. aslan ham falsafe ray nadadn tahrim entekhabat hame mesle ham hastan sag zard baradar shoghale, mage khatami chekar karad..... ra nemifahmamm.
montazer ham nistam mosavi biad mojeze kone, dorost shodan zaman mibarae .
kheyliha entezar daran yeki biad 4 sale hame chi ra dorost kone tu hame jaye donya in gheyre momkne

bebakhashid ke fingilish neveshtam, font farsi nadaram. 

گودرز
33 ساله داخل ایران
با وجودی که با پی نوشت شما موافقم اما باز هم میر حسین را به احمدی نژاد ترجیح می دهم.
مدیریت هردمبیل احمدی نژاد دارد منتهی به خسارات غیر قابل جبرانی می شود که پیشگیری از ادامه آن اولویت هر ایرانی است.

با توجه به کثرت احتمالی رأی دهندگان به موسوی (فریب خورندگان جبهه سوپاپ اطمینان نظام آخوندی)-که متأسفانه نظرسنجی این پست هم حکایت از همین ماجرا دارد- بناچار و برای تسریع سرنگونی رژیم هم که شده به احمدی نژاد خودزن رأی خواهم داد. هیچ کس مثل این دیوانه نمیتواند بختک حکومت اسلامی را به ورطه سقوط سوق دهد.
رأی به موسوی فقط و فقط به منزله تمدید بیمه نامه جمهوری اسلامی است و نهایتاً منجر به تکرار تراژدی احمدی نژاد دیگر خواهد شد.

مرد
27 ساله
تهران

اول اینکه رای می دهم به اکراه به موسوی یا کروبی چرا که از احمدی نژاد و رفتارش که می گویند شبیه یک بوفالو در بلور فروشی است وحشت دارم و متنفرم.
ثانیا آن جمله ای که از شکسپیر نقل کرده ای خیلی زیباست.
ثالثا می شه راجع به سرانه درمان توضیح بیشتری بدهید
شکوه
دانشجو از تهران

22 ساله - تهران - رای نمی دهم. تا بحال هم شناسنامه م را به مهر این نظام کثیف نکرده م. هرکسی زیر آن فیلتر تایید صلاحیت شود مردود است. سیاست های کلی نظام هم هیچ ربطی به فرد -احمدی نژاد- ندارد.

با وجودی که موسوی هشت سال سیاه مسئول مستقیم دولت بوده است من ندیده ام که کسی در این جلسات پرسش و پاسخ سوالی درباره حوادث آن سالها از ایشان بپرسد و مثلا نظر ایشان را راجع به سرکوب گسترده همه آزادیخواهان به بهانه جنگ و تروریسم و کشتار زندانیان در سال 67 جویا شود.
به نظر می رسد که نسل جوان کاملا از این حوادث بی اطلاعند و مسن تر ها هم بنا به دلایلی حاضر به واگویی آن نیستند و موسوی هم موقعی آمده است که آبها از آسیاب افتاده باشد.
مسعود
40 ساله
ایران

38 ساله ساکن لندن

من در هیچک از انتخابات ملاها شرکتنکرده ونخواهم کرد ..خانه از گپای بیت ویران هست من که مثل خیلی ها دیکه میمون نیستم که مرجع تقلید داشته باشم و ولایت فقیه!!! برام تصمصم بگیره !
این پست رو بخون
http://rpc.blogrolling.com/redirect.php?r=a56d1aba21ee6bcf15178e307f45cf90&url=http%3A%2F%2Fwww.dreamlandblog.com%2F
ایشون قبلا به معجزه خاتمی !! اعتقاد داشتندو در ایران زندکی میکنن ..آش خیلی شور شده در داخل هم فهمیده اند نطام اسلامی از اساس خراب هست

33 ساله، مرد، ایران اونم شهر مذهبی،
رای نمی‌دم به دلایل متعدد به طور خلاصه معتقدم این خیمه‌شب‌بازی تکراری به اسم انتخابات کوچکترین تاثیری در بهبود سرنوشت ما ندارد و باید برای تغییر وضعیت خود راهکارهای دیگری را دنبال کنیم.

از ایران
رای نمیدهم ولی اگر احتمال انتخاب این مردک موسوی باشد حتما به کروبی یا احمدی نژاد رای می دهم . وای بر حافظه تاریخی این ملت وای وای وای .

من - لس آنجلس - قطعا فکر میکردم که شرکت کنم و به میر حسین رای بدم ولی در چند روز قبل دارم به این نتیجه میرسم که همه ایم آقایان با اینکه حرف میزنند ولی عملا قدرتی برای تغییرات اساسی ندارند ... در ضمن این نظرسنجی هم بد نیست که یک نگاهی باندازید
http://yarro.blogspot.com/2009/04/blog-post_17.html

رای می دهم که احمدی نژاد انتخاب نشه. دفعه پیش که رای ندادید چنان با دماغ به مشت جمهوری اسلامی کوبیدید که کاملاً سرنگون شد. البته دماغمان

در ضمن تمام چیزهایی که در هر کشوری رخ می دهد تحت کنترل و خواست فرد خاصی حتی اگر رییس جمهور باشد نیست. ضمنا خیلی افراد عاقل تر جمهوری اسلامی متوجه اشتباهات آن زمان شده اند گرچه همان زمان موافق بودند.

رای نمیدهم.

24 ساله، خارج از ایران

علی 26 ساله ساکن تهران
بله رای میدم
برای حمایت از جمهوری اسلامی

البته در ادامه نظر قبلی باید عرض کنم که با اینکه اصولگرا هستم احمدی نژاد گزینه مطلوبم نیست واگر شخص دیگه ای بیاد احتمالا به اون رای میدم

راي مي دهم چون:
1-اين را قبول ندارم كه تعداد آرا مشروعيت يك حكومت را تعيين مي كند.در هيچ جاي جهان چنين قاعده اي وجود ندارد.
2- قانونا و عملا امكان اينكه تحريم انتخابات را تبليغ كنم ندارم.بنا بر اين اين كار شكست خواهد خورد مثل هميشه.
3-حتي اگر اكثريتي از مردم راي ندهند وزارت كشور آبروي نظام را با بردن آمار روي منحني حفظ خواهد كرد.
4-معتقدم آنچه ايران را به روز كنوني انداخته است نه حكومت آن كه فرهنگ تخمي حاكم بر جامعه آن است.فرهنگي كه بجاي نقد, از سوي عوام و خواص ستايش مي شود.بهمين دليل شديدا معتقدم تا زماني كه در بستر يك سيستم اندكي بازتر ملت درس دموكراسي نياموزند تلاش براي تغيير حكومت يك خودكشي دسته جمعيست.
5-معتقدم اينجا سوييس يا فرانسه يا آمريكا نيست كه مردمش چند صد سال را صرف آموختن و اجراي دموكراسي كرده اند.اينجا ايران است جايي كه هر روز همه ماحتي تمام نا بساماني هاي غير سياسي راهم تحمل مي كنيم اما اعتراضي نمي كنيم و مي گوييم همين است كه هست.بنا براين احمقانه است كه در چنين موضوع حساسي يكدفعه جو گير شوم و فكر كنم كه دارم در مهد دموكراسي زندگي مي كنم و حكومت بايد امثال مصدق و گاندي و اميركبير را براي انتخاب جلوي من بگذارد و بدتر از آن اينكه به يكباره همه مطالبات انباشته شده تاريخي خود را از كانديدايي كه مي خواهم به او راي دهم بخواهم.
6-معتقدم اينكه چه كسي رييس جمهور باشد بر زندگي روزمره من كاملا موثر است.اگر ترديد داشتم در اين چهار سال فهميدم.
7-همه كساني كه چهار سال پيش در گوشم خواندند راي نده چنان و چنين مي شود امروز جز پراكنده گويي سخني در توجيه نصيحت چهار سال قبل خود ندارند.بيشترشان نمي توانند يك بحث كاملا منطقي را تا آخر ادامه دهند بدون آنكه احساساتي شوند و رگ غيرت و تورمشان بيرون نزند.آن هم در موضوعي به نام سياست كه در آن احساسات جايي ندارد.
من به موسوي راي خواهم داد و از او انتظار شق القمر هم نخواهم داشت.
مرد
34 ساله
تهران

در ضمن براي نظر دهنده گرامي خانم يا آقاي آبنوس اين را مي گويم:
دوست عزيز خيلي سخت نگير.شناسنامه ات را خوب نگاه كن!شناسنامه ات در 3 محل يعني1- روي جلد2-بالاي صفحه پشت جلد و 3-بالاي صفحه اول مهر و نام همين نظام را دارد!!اين حرف شما نقل قوليست از مادربزرگاي ما در اوايل انقلاب زماني كه هنوز شناسنامه ها شاهنشاهي بود!!اميدوارم بقيه تفكرات شما سطحي و تقليدي نباشد.

اين را هم اضافه مي كنم:
تا زماني كه راه جايگزيني براي راي دادن نداشته باشم شعار نخواهم داد.راي خواهم داد.اينكه يك روز تعطيل راي ندهيد فردا هم مثل بچه هاي خوب به زندگي تان ادامه دهيد هيچ اسمي ندارد چه رسد به اينكه بخواهيد آنرا مبارزه !!! بناميد.

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes