بلا گردان گوگولی!


نظر من راجع به بلاگ گردان (یا هر اسمی که شما رویش بگذارید) عوض شده است.
تا همین چند روز پیش من هم مثل اغلب شما برای لینک دادن و لینک گرفتن قواعدی را مد نظر داشتم که خلاصه و پیراسته شده آن این بود که "فقط به کسانی لینک می دهم که یا نوشته هایشان برایم بسیار خواندنی و آموزنده باشد و یا حداقل به نوشته های من لینک داده باشند و آنها را در این حد قابل بدانند"
امروز اما نظرم این است که این بلاگ گردان فقط یک دفترچه تلفن است که نشانی دیگران و به روز شدنشان در آن درج است...همین! بقیه اش پیرایه های ذهن ما است که اطراف یک واقعیت ساده تنیده می شود و شکل آن را عوض می کند...
این لینک دادن یا ندادن...و مهمتر از آن "در اعتراض یا قهر لینک را برداشتن" اگرچه ممکن است از نظر فاعل و مفعول قضیه واجد پیامی باشد و احترام یا بی احترامی را منتقل کند اما در دنیای واقعی همانقدر واجد اهمیت است که من در اعتراض به رفتار یا گفتار فروشنده ای یا لوله کشی نامش را از دفتر تلفنم خط بزنم.
من تا آنجا که بتوانم نام بلاگرها را به لیست بلاگ گردانم خواهم افزود و آن را گسترش خواهم داد و دوباره از همه کسانی که نامشان از قلم افتاده است خواهش می کنم که یا برایم کامنت بگذارند و یا به نشانی gooshzad@gmail.com برایم ایمیل بزنند تا نام آنها را با کمال افتخار بیفزایم.
لطفا چراغ های رابطه خود (فید وبلاگ) را روشن کنید... مخصوصا شبنم عزیز و نی لبک گرامی.

پی نوشت فوری:

بالاخره هر کس از نوشته بلاگرهایی خوشش می آید و از دیگرانی خوشش نمی آید.
نمی شه که همه را به لیست اضافه کرد و ارجحیتی برای سلایق خود قایل نشد.

از پیام شهره

شهره جان من مخالف ارجحیت قایل شدن برای سلایق نیستم.

اما حرف من این است (در حال حاضر نظرم این است) که کارکرد این سامانه برای وبلاگ نویسان مطلع شدن از به روز شدن وبلاگ ها و تیتر مطالب منتشره است و نه قهر و اعتراض و دهن کجی و بی احترامی و پیام های عشق و نفرت فرستادن و شاخ و شانه کشیدن و...

برای ابراز عشق و نفرت در فضای وبلاگستان راههای دیگری هست از جمله فحش دادن و قربان صدقه رفتن که هم صریح تر است و هم موثرتر!




15 نظرات:

بالاخره هر کس از نوشته بلاگرهایی خوشش می آید و از دیگرانی خوشش نمی آید.
نمی شه که همه را به لیست اضافه کرد و ارجحیتی برای سلایق خود قایل نشد.

گوشزد جان لینک شما از همان آغاز وب لاکتان توی بلاگ رولینگ و حالا گوگل چرخان گردان من است. چرا؟ چون وب لاگ هایی را که دنبال می کنم می گذارم توی گوگل خوان خودم. برایم هم مهم نیست که لینکم را می گذارند یا نه. اگر چرخانم را ببینی هفتاد در صد آنهایی که لینک شان را گذاشته ام لینکی به من نداده اند. اما مهم برای من علایق خودم هستند.
یارباقی. دیدارباقی

"مانی ب" گوشه ی وبلاگ اش بلاگ رول ای دارد که فکر می کنم تمام وبلاگستان را لیست کرده! ( مبالغه است البته ) بعضی اوقات که می مانم چه بخوانم از آن جا آپدیت ها را نگاه می اندازم!

منظور این که این کارکرد مفید هم هست. وقتی در لیست یک عده ی خاص هستند تنها همان ها را می خوانی. اما وقتی پر باشد هر روز چیز جدید ای در تم ای جدید پیدا خواهی کرد.

طاها جان
ممکن است که حتی بسیاری را نخوانی اما امکان خواندن آنها را پیشاپیش از خود سلب نمی کنی.

سلام...البته حرف شما متین...ولی این نکته را هم باید در نظر داشته باشی هرچه این دفتر تلفنت کت و کلفت تر شود عملا احتمال مطلع شدن از به روز شدن وبلاگهای مورد علاقه ات کمتر می شود...البته برای لینکدونی کمتر از صد تا و حتی دویست تا شاید زیاد به چشم نیاید اما فرض کن بعد از مدتی چیزی حدود هزار وبلاگ را اینجا در دیتا بیس گوگل ریدری ات جمع کرده باشی...آنوقت شاید هر یک ساعت یک بار کل این لیست به روز شده ها که در صفحه اصلی قرار میگیرد عوض شود و انوقت است که به هر حال متوجه میشوی داشتن یک دفترچه تلفن کت و کلفت چیز چندان جالبی هم نیست

شراگیم عزیز
صبح آدینه ات به خیر
فرمایش شما هم متین تر...حتما نخواهم گذاشت این لیست آنقدر دراز بگردد که تازه خودش باعث شود مطالب خواندنی در بین انبوه مطالب گم شود اما اینکه با برداشتن لینک بخواهم به فلان بلاگر نشان بدهم که مطالبت برای من بی اهمیت هستند و سپس یواشکی و از راههای هزار تو بروم و آنها را بخوانم "کودکانه" است.
یعنی در واقع جزء کودک شخصیتم کنترل این رفتار را به دست گرفته است.

با حرف شما مخالفم.
همانطور که در دنیای واقعی دوستانی انتخاب می کنیم و با همه در ارتباط نیستیم در دنیای مجازی هم انتخاب ناگزیر است و نمی توان با همه در ارتباط بود.
آرزو

آرزو جان
خودت هم می دانی که هم این انتخاب با آن انتخاب متفاوت است و هم این دوستان با آن دوستان و هم این ارتباط با آن ارتباط...
راستش را بخواهی غرض و مرض اصلی من این است که نمی خواهم با مکانیسم قبلی بلاگ چرخانم را بچینم...نمی خواهم از آن به عنوان اهرم فشار و ابزار ابراز عشق و نفرت استفاده کنم ...می دانم که نمی توانم نامحدود همه را به آن بیفزایم ولی قصد ندارم که آن را آنقدر "پیام دار" بچینم که هر کس ببیند بداند که در ارائه آرای دیگران بر خودم چقدر سخت می گیرم گویی که روحم را هرگز در مسیر باد قرار نداده ام.

man karii b in harf h nadaram man man yadet nareh plzhttp://tilacacatus.blogspot.com/

تیلا جان
شما که جات روی چشم ماست.
همین حالا هم هستی.
تپل خانومی ...عروس من ...چطوره؟

اون که بله...:))

Gooshzad jan
mamnoonam ke be yadami ..
man faghat ba tavajoh be taghriban ta-tiliye weblogam ;az emkanate jadid bi-bahre-am.garche agar bekhaham mitoonam yad begiram vali felan ke khaanande hastam taaaaaaaache shavad.
baz ham mamnoon
rasti tasmimet dar bareye blog-roll besyar manteghi ve dorost hast be nazare man,
arezooye salamati ve movafaghiyatet ra her zaman daram
Neylabak

سلام گوشزدی جان، من با نظرت کاملا موافقم، البته من قبلا هم اينطور بودم، يعنی هيچوقت گذاشتن يا برداشتن لينکی به خاطر قهر و آشتی نبوده، اگر لينکی رو برداشتم، فقط به اين خاطر بوده که ديگه به اون وبلاگ سر نزدم . اما هيچوقت از روی ناراحتی يا دشمنی يا اين چيزها نبوده. به هر حال الان هم کلی لينکها توی بلاگ رولينگ من هستن که اونها من رو لينک نکردن. در ضمن من هم دارم سعی مي کنم از اين بلاگ رولينگ گوگلی استفاده کنم، فعلا که دارم می زنم تو سر و کله خودم. :)
در ضمن چراغ که چه عرض کنم، نور افکن ارتباط من که کاملا روشنه :) ، در ضمن اين لينکی که گذاشتي، مال وبلاگ دومی منه که راستش ديگه کاربردش (به خاطر فيلتر) رو از دست داده، چون خودش هم فيلتر شده. به هر حال آدرس فيد من اينه: ​http://feeds.feedburner.com/shabnam-fekr

شبی جان
من همه شبنم فکرهای یک و دو و سه و چهار و ....امتحان کردم...یک ایرادی دارند که قبول نمی کند.
نشانی اصلی و فعلی وبلاگت کدام است؟
روی اسمت که کلیک می کنم می رود توی یک صفحه که ده تا نشانی در آن هست...عجب وبلاگ داری هستی بابا ما نمی دونستیم!!!
نی لبک جان
منتظر می مانم
تا نگاهی دیگر!

من اهمیت نمیدم کی منو لینک کرده. دید و بازدید که نیست! اما اونایی که میخونم و خوشم میاد لینک دادم.
یک سری وبلاگها هم هستند که میخونم اما خوشم نمیاد!نمیدونم چرا به این سری وبلاگها لینک نمی دم!

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes