جامعه شناسی مصور














تفریحات مجاز در عصر جمعه!

19 نظرات:

اه
هنوزم اصفهان همون طوریه؟
دهاتی ها می ریزند کنار زاینده رود و گند میزنن به شهر؟
مژگان
کانادا

مژگان خانم
این آدمهایی که شما و آقای گوشزد مسخره می کنید و از آنها منزجرید هم وطنان ما هستند که گناهی جز این ندارند که به علت فقر قادر نیستند چون شما در کانادا اقامت کنند و از تفریحات آنجا لذت ببرند و یا مثل آقای دکتر روزهای جمعه به باغشان یا ویلایشان برند.

چه پست غم انگیزی ...


مطمئن نیستم که مشکل فقط فقر و نداشتن پول باشه. مردم نشون دادن که این نوع زندگی رو انتخاب کردن. به نظر من مردمی که میتونند به جای محمدرضا شاه فقید خمینی رو انتخاب کنن یعنی این نوع تفریح رو به "تفریح از نوع کانادایی" ترجیح میدن. نوش جونشون ... بذار با زیرشلواری و چادر برن تحمه بشکنن پوستشم بریزن دور و برشون، بعدشم 8 نفری 4 تا بلال بخرن بخورن کیف دنیا و آخرت رو بکنن!

اينجا احيانا سرچشمه خوانسار نيست؟

پانی جان
آفرین...کاملا درسته!

مژگان عزیز
همانطور که پانی گفت اینجا چشمه خوانسار است اما اصفهان نیز همین طور است.
مهران عزیز
البته من جز چند کلمه"تفریحات مجاز در عصر جمعه!
" چیزی ننوشته ام و این همه برداشت از آن شگفت آور است اما اعتراف می کنم که با این نوع تفریح میانه ای ندارم هر چند باغ و ویلایی نیز برای تفریحات خصوصی تر ندارم.
همایون جان
کاملا با فرمایشاتت موافقم
عصر جمعه که می شود حاشیه زاینده رود پر می شود از اهالی شهرهای اطراف که با وانت و موتور به پارک ها هجوم می برند و ماشین های خود را دوبله و سوبله پارک می کنند و زیراندازهایشان را به هم چسبیده پهن می کنند و روی پل خواجو یادگاری می نویسند و روی گار پیک نیکی هایشان غذا می پزند و آشغال هایشان را کنارشان می ریزند و بچه هایشان دمار از گلها در می آورند و جوانانشان مواد می خرند و می فروشند و به دخترها متلک های رکیک می گویندو ...
همیشه فکر می کنم که اگر مملکت ما هم مثل سایر ممالک بود قسمتی از این جمعیت به دیسکو و کازینو و عرق فروشی و موزه و جنده خانه می رفتند و بقییه در خانه یا سینما فیلم می دیدند و تعداد بسیار کمتری به عنوان تفریح به حقوق و اموال عمومی تعرض می کردند.

اینها که نوشته ای همه اش از فقر است و فقر قابل سرزنش نیست.

سلام
عکس آخری بیشتر عنوان مطلبت را نمایندگی می‌کرد.سایر تصاویر از کمبود امکانات حکایت داشت. شعرت قشنگ بود.
"من همیشه سر به زیر بال بوده ام."
گوشزد جان
اگر سرت زیر بال نبود چه می‌شد؟ اهل خیال و شوخ و باهوش. ترکیب خوبی شده.

khob albateh naabyad faarmsoh kard ke hame mese aghaye docotor pol dar nistand le safare nazdikeshon farance va italila bashe

مهناز و نیکی عزیز
فقط مسئله فقر و غنا نیست...فرهنگ و مسئولیت پذیری و احترام به خود و رعایت حقوق دیگران و سلیقه داشتن و برنامه ریزی و ...خیلی چیزهای دیگر هم دخیل است.
من فوقش سه چهار سال است که به مسافرت خارجی افتاده ام و سالی دو هفته می روم اما در بقیه سال این کارها را تفریح نمی دانم و در خانه می مانم و فیلم می بینم...
نگو که دیگران چهل هزار تومان برای خرید یک dvd player ندارند و فیلم هزار تومانی نمی توانند بخرند و ...
فقر بهانه خوبی برای حمله به ساندویچ هزار و پانصد متری نیست ...برای تجاوز به حقوق دیگران و نقض قوانین هم بهانه خوبی نیست مگر آن پس زمینه های فقر فرهنگی و لاقیدی فلسفی و مسئولیت ناپذیری اجماعی هم همراه فقر باشند و حتی بدون فقر هم می توانند این رفتار را دلالت کنند.

گله​وار و توليد آشغال ... فکر نکنم فقط مربوط به جمعه و تفریحات باشد ....

گوشزدجان این رفتار را شمادر درکه با دربند در مقیاس بزرگتر هم می توانید ببینید با شما موافقم که مقیاس فقر مالی نیست فقر فرهنگی سالهاست دامن جامعه ما را گرفته چرا که راهبران فکری جامعه ما خودشان گرفتار این فقر فرهنگی هستند اما اینکه از یک شهر کوچک و خاص که احتمالا فاقد سینما تئاتر و هر گونه تفریح سالم و ناسالم دیگری است اسم ببریم و انگشت ملامت به طرفشان دراز کنیم بی انصافی است همانطور که اشاره کردم در دربند و درکه و...هم می توانید این صحنه ها را ببینیدیا در ساحل زایند رود یا دریای خزر و آنجاها فقط آدم چادری یا پیژامه پوش تردد نمی کنند همه ما چندین بار شاهد این منظره بوده ایم که از داخل یک ماشین آخرین مدل انواع و اقسام آشغالها به بیرون پرتاب شده است ....فرقی نمی کند کجا باشیم کانادا اصفهان تهران خزر و یا خوانسار...فرهنگمان راباید اصلاح کنیم حتی در نحوه سخن گفتن کسی هم که می گوید گدا گشنه ها او هم فقر فکری دارد و متاسفانه اینطور آدمها بدترند چرا که فکر می کنند خودشان کاملا بی عیبند و این گدا گشنه ها هستند که مشکل دارند ....

جالب بود

و ....

واقعا اين يكي به فقر فرهنگي مون ربط داره. يارو ميلياردره تو بنز سيصد ميليوني نشسته تو جاده چالوس هي تند و تند پرتقال پوست ميكنه پوستهاشو ميريزه بيرون.راستي يه سوال فكر كنم سالهاست خواننده وبلاگ شما هستم و خوب هميشه هم نظراتم تو كامنت دوني هست . البته كتمان نميكنم كه وبلاگتونو خيلي دوست دارم.ميخواستم ببينم اصلا هيچوقت نوشته هامو ميخونيد؟

یاسمن خانم عزیز
معلومه که سر می زنم و می خوانم ...
ولی در کامنت گذاشتن من تنبلم ...خیلی!

با اجراي طرح پاكسازي كوهستان در ارتفاعات شمال تهران بيش از 20 تن پسماند خشك از مسيرهاي كوهنوردي تا ارتفاع بالاي 3 هزار متر - قله توچال - جمع آوري شد. (http://www.mojnews.com/news_full_story.asp?nId=154518) و (http://iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=252106) به نظر من دلیلش فقر فرهنگی است. دقت کنید: تا ارتفاع بالاي 3 هزار متر!!! دیگه کنار یک چشمه یا یک باغ که جای خود دارد.

tabeston sari be esfehan zadim.az daste jamiayat ke khode esfehania bodan ke shaba ba koli ghablame,cheragh pikniki,ghalion,be ghole shoma ba zirshalvari vase hava khori miomadan zibatarin midone donya ke man dar zibaie onam shak kardam.bad az on saye kardim sobha berim didane shahr ke sefahani khab bodan.hahahaha.az 33 pol begzarim ke fekr konam shahrdai onjari karde makane negahdarie zobale.onja ham didani bod.hahaha

yasaman ...poste porteghal khatari vase mohit nadare.ghoti khali ab madaniro bego.shomal nazdike ye vila khiliiiiiii modern be ghadri ghoti khali ab madani va ashghal bod ke adam vahshat mikard.heyf ke atrafian nazashtan aks begiram vagarne akse jalebi mishod.vali az poshak va ashghalaye dige az kenare sahel aks daram.soje ziad bod.

TAFRIH DAR PARK HAMEJAY DONYA HAST KASH YESAR BE PARKHAY LA MIZADID, RABITI BE FAGHIR VA GHANI NADARE, EY KASH KAMI FEKR MIKARDIMO KAMTAR IRAD MIGEREFTIM,,

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes