ایتالیا















پی نوشت:
نکاتی که من از سفر به ایتالیا کاربردی می دانم اینهایند:
1) تورهایی که از ایران به اروپا می روند بیش از 2 برابر هزینه های سفر را از مسافر می گیرند و فقط برای او ویزا می گیرند.
بنابراین اگر امکان گرفتن ویزا دارید مطلقا از طریق تور اقدام به سفر نکنید.
2) رزرو اینترنتی هتل، قطار و بلیط موزه ها در اکثر موارد به ضرر است مخصوصا برای ساکنین داخل ایران که پول نقد می پردازند هتل ها بیش از 20% نسبت به قیمت رزرو اینترنتی تخفیف می دهند و این همان پولی است که هتل باید به سایتی که شما را به این هتل فرستاده است و نیز به عنوان مالیات پرداخت کند.
بر همین اساس بلیط مثلا موزه واتیکان که به طور حضوری 18 یورو است از طریق رزرو اینترنتی 26.5 یورو خواهد بود.
بلیط قطار از ونیز به فلورانس از طریق حضوری 39 یورو و از طریق رزرو اینترنتی 81 یورو می شد و این با تصورات قبلی من که رزرو اینترنتی از قبل باعث صرفه جویی می شود منافات داشت.
3) اگر به شما هم توصیه شد که پای پله های اسپانیایی بستنی استراچیالا بخورید همین طور سرتان را نیندازید پایین و بروید از فروشنده یک بستنی استراچیالا بخواهید! هر بستنی اش 15 یورو است که همه اش پول زالام زیمبو اش است!
به جی آن یک توپ بستنی را بدون آن مخلفات (عمدتا تزیینات) بخرید به 2 یورو!
4) در فلورانس خرید کنید و اگر در رم قصد خرید دارید در فروشگاه های اطراف واتیکان خرید کنید...در قسمت تاریخی رم خرید بسیار گران است.
5) تا می توانید در رستوران های کنار خیابان غذا بخورید.
6) اگر شنبه شب در رم بودید حتما به محله تستی چیانی بروید و در مراسم عرفانی که در دیسکوهای آن بر پا می شود شرکت کنید تا هم پیه و دنبه های اضافی را آب کنید و هم دنبه های دیگران را تماشا نمایید!
7) اگر عاشق نیستید و قصد خواستگاری ندارید در ونیز سوار گاندولا نشوید...هر نیم ساعت صد یورو می گیرد (گران تر از هواپیما!)...فوقش اینکه سوار شوید و عکس بگیرید و بعد دبه در بیاورید که قیمتش گران است!
*توضیح ضروری: ما عاشق بودیم و سوار شدیم!*
8) اگر مثل من اهل هنر نیستید وقت و پول خود را در موزه ها هدر ندهید تا ادای روشنفکرها و هنر دوستان را در بیاورید!
*توضیح ضروری: ما وقت و پول خود را در چند موزه هدر دادیم*


14 نظرات:

عجب عکسای خوشگل و با کیفیتی. عجب اسمون آبی. اینجا که همش آسمونش خاکستریه ( دبی را میگم). فقط چرا عکس اون محراب طلایی بر عکسه!!!

بد نگذره یه وقت...!!! میبینم که بحرانهای اقتصادی حاصل از سیاستهای دولت نهم اثری رویت نگذاشته و نمیدانی پولها را چه کنی و زده ای توی خط سفر و خوش گذرانی...! به هر حال ما که بخیل نیستیم...تو عشق و حال کنی انگار ما عشق و حال کرده ایم...:)

آورا جان
این کشور بهشت است!
آن عکس را هم من عمودی گرفته ام...باید می چرخاندمش ولی یادم رفت...شما خودت زحمت بکش یا مانیتور را 90 درجه بچرخان یا خودت را!
شراگیم جان
راستش خیلی کاری به سیاستهای دولت ندارد.
درآمد من امسال با سال قبل برابر است و کاسب هم که نیستم که برایم این سیاست ها مفید بوده باشد اما بالاخره اسب عصاری را هم گاهی استراحت می دهند!!
ای میلی برایت فرستادم اگر فرصت کردی بخوان.

بمیرم برات گوشزد جان که این‌قدر کار میکنی و وقت استراحت و گردش نداری:)
خوش‌به‌حالت! چه کشوری هم رفته‌ای.
ایتالیا و فرانسه و انگلیس فکر کنم سه کشوری هستند که هر کسی دوست داره ببینه. امیدوارم بتونی همه دنیا رو بری بگردی. زندگی همینه. رفتن و گشتن. کیف کن و جای مارو هم خالی بنما:) عکس هم بگذار تا برای ما هم وصف‌العیش نصف‌العیش باشه.

این دومو اصلش گنبدشه. بهتر بود از یه زاویه ای عکس می گرفتین که عظمتش معلوم بشه. ایتالیا برای ِ توریست ها بهشت است، دو هفته بشه سه هفته با ایران فرقی نمی کنه

این توضیحات شما را یه جا یادداشت میکنم. اگر رفتم راه و چاه را بدانم. البته موزه و کلیساهی قدیمی را حتما خواهم رفت .

راستی خودم 90 درجه چرخیدم

اتفاقا نکات کاربردی و مفیدی را گفتی.
هر چه همه راجع به کشورهای دیگه می نویسن بیشتر راجع به مناطق دیدنی و توریستی آنجاست ولی چیزهایی که شما گفتی به درد می خورند.

Stracciatella gelato
بستنی استراچاتللا گوشزد جان

dear gooshzad
try lonelyplanet guids or the travels!the good thing is that, they see the new palces from 3 deferent views(the most rich or with "jibeh khali"
but it is really worth it to pay 30 euro when you go to a trip to have one of these guides
behrouz

آنا ماریای عزیز
از تصحیحت سپاسگزارم
بهروز جان
مرسی بابت راهنماییت

واتیکان رو که دیدی ، فاطیکان رو چطور ؟

آقا ایتالیا که اومد به بازار، هلند شد دل آزار؟ :))

salam
ba hamash movafegham gheir az band 2, bastegi dareh ba che site haii reserve koni, ia masalan be koodom keshvar europaii safar mikoni. hosni ke reserve az tarigh site haie interneti dareh ineh ke mitooni be rahati az bein gheimat haie mojood, behtarin ro entekhab koni, hata gahi gheimat haii eraeh misheh ke hargez dar guiche froosh belit in takhfif ha vojood nadareh
negar

گوشزد جان. من از آلمان به ایتالیا و فرانسه سفر کردم و همش هم با رزرو از سایت ال تور. و واقعا بصرفه بود. شاید سایتهای نامناسبی رو انتخاب کردی!

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes