درخواست کمک برای رفع و رجوع خرابکاری

پریروز در مطب کامپیوترم را که مدتها ادا و اطوار در می آورد درایو c آن را فورمت کردم و البته قبل از آن همه اطلاعات ضروری را منتقل کردم و سپس ویندوز را عوض کردم.
پس از اتمام کار متوجه شدم که پرونده صد و پنجاه مریض دود شده و به آسمان رفته است!
دو روز گذشته دو مهندس هر کدام چهار ساعت به آن ور رفته اند و 5 پرونده را زنده کرده اند.
این یک افتضاح به معنی واقعی است...از شدت ناراحتی ظهرها خانه نمی آیم و سعی می کنم که آب رفته را به جوی برگردانم...غذا هم نمی خورم...دو کیلو لاغر شدم از بس که حرص خوردم.
چاره ای ندیدم جز آن که مزاحم شما شوم ]چرا که تعدادی از شما ممکن است تجربه مشابهی داشته بوده باشید و لطف کنید روش کار و نرم افزار مورد استفاده را برای ریکاوری فایل های word در درایوی که فرمت شده و بر روی آن ویندوز ایکس پی نصب شده برای من شرح دهید.
حجم درایو سی 14 گیگ است و فعلا فقط ویندوز در آن قرار دارد.
بسیار سپاسگزارم
پی نوشت:
از راهنمایی همگی بی نهایت سپاسگزارم.
صبح بعد از ارسال مطلب برق رفت و من هم به مطب رفتم و تا ساعت ده شب با یک cd ریکاوری که خریده بودم بیشتر برنامه های توصیه شده را امتحان کردم و متاسفانه همه چیز احیا شد جز آنکه باید می شد.
فردا هم با یک مهندس دیکر قرار دارم شاید فرجی بشود.
تا دستتان به راهنمایی بند است یک آپارتمان نقلی پنجاه شصت متری اجاره ای برای یک پسر مجرد خوش تیپ در حوالی دانشگاه تهران سراغ ندارید که این پسرک مرا کچل کرد از بس که سراغ گرفت.
پی نوشت دوم:
من این اواخر از بس که گرفتار ریکاوری فایل مورد ذکر بودم اصلا فرصت نکردم که به اینجا سر بزنم.
تا امروز که سرکی کشیدم و دیدم کسی ما را پینگیده است لذا لازم شد که به اطلاع برسانم که اولا
یک کیلوگرم دیگر هم کم کردم و دو روز دیگر هم ظهرها در مطب ماندم تا توانستم 20 پرونده دیگر را احیا کنم.
راستش را بخواهید من و یکی از همکاران مشغول یک تحقیق برای ارایه مقاله هستیم و در هجده ماه گذشته اطلاعات مربوط به صد و بیست بیمار را من جمع کرده بودم که با کل ریکاوری ها پرونده 29 بیمار را بازگرداندم.
برای بقیه بیماران کسی را گرفتم که به بایگانی بیمارستان ها مراجعه کند و از مدارک موجود در پرونده ها کپی بگیرد.. سی پرونده دیگر هم به این ترتیب برگرداندم.
شماره تلفن تعدادی از بیماران را هم پیدا کرده ام و مشغول یافتن راهی برای بقیه هستم.
مبحث قبلی نیمه کاره و ابتر مانده است و منظورم را نتوانستم برسانم...آن را هم خواهم رساند!

26 نظرات:

دکتر جان اين کار دستگاه های مخصوص می خواد که شرکت های خاصی تو اروپا و آمريکا دارند و برای هر بازيابی هارد فرمت شده بيشتر از ده هزار يورو خرجش می شه.

من برای مشکل مشابهی از نرم افزار GetDataBack استفاده کردم و نتیجه هم خوب بود. نکته مهم برای بازیابی اینه که روی داده های قبلی چیزی نوشته نشه. در شرایط شما فکر میکنم داده ها در درایو c بودن و روی درایو c ویندوز نصب کردین. احتمالش هست که داده ها overwrite شده باشن. اگه واقعا اینجوری شده باشه راهی برای بازگردونیشون نیست. الان دیگه به هیچ وجه با درایو مورد نظرتون کار نکنید. هیچ چیزی روش ننویسین. اگه ویندوز رو درایویه که میخواین بازیابیش کنین از اون ویندوز استفاده نکنین (توی یه درایو دیگه ویندوز بریزین و ازون استفاده کنین، یا ازون بهتر اینه که هارد رو جدا کنین و به یه سیستم دیگه وصل کنین و به کمک اون سیستم بازیابی کنیدش). به هر حال برای دانلود نرم افزاری که گفتم میتونید از اینجا استفاده کنید:

http://amirhomayoun.persiangig.com/software/gfat332.zip

این برای فایل سیستم fat32 است. اگر NTFS هستین بگین نسخه NTFS رو آپلود کنم.
توجه کنید که روی درایو مورد نظر دانلود نشه، اگر همینجوری هم روی فایل زیپ شده کلیک کنید اول توی درایو تمپ اکسترکت میشه (که احتمالا تو درایو C است). خلاصه اینکه مواظب باشید دیگه ...

من واقعاً حال شما رو درک می کنم چون همین چند وقت پیش مشکل مشابهی برای خودم همپیش اومد که الحمدلله بر طرف شد.
من در آن زمان تقریباً همه نرم افزارهای موجود ریکاوری رو در عرض چهار روز تست کردم تا یکیشون تونست مشکلم رو حل کنه:
Power Data Recovery
که از اینجا دانلودش کردم:
http://www.freedanload.com/Power-Data-Recovery-4-1-1/

امیدوارم که بکار شما هم بیاد

دکتر جان زیادنگرانباشن تقریبا مطمئنم که اکثرشون رو میتونی برگردونی مخصوصا که فایلهای ورد خیلی خیلی راحت و مطمئن برمیگردن کس خاصی هم لازم نیست ولی خیلی بهتره که به جای استفاده از نرم افزارهای ریکاوری عمومی از نرم افزار ریکاوری مخصوص مجموعه آفیس استفاده کنی که توی مجموعه های ریکاوری پیدا میکنیش ، هارد رو دربیارید و به یک کامپیوتر پرسرعتی که روش نرم افزار مورد نظر رو نصب کردین وصل کنید و بگذارین که ریکاوری رو انجام بده بعدش باید بنشینید و از بین دیتاهای برگشت داده شده فایلهای مورد نظرتون رو بردارین که البته اینجاش یکمی طول میکشه...

خلاصه کلا نگران نباشین...

سلام دکتر جان

نگران نباش. این مشکلات با نرم افزارهای قوی که این روزها قفل شکسته اش براحتی دردسترس همگان هست چیزی نیست که خیالتون رو اینقدر پریشون کرده که 2 کیلو بابتش وزن کم کرده این.

محض خاطر گلتون باید بگم که اصولا وقتی فایلی رو شما از کامپیوتر حذف میکنین و حتی وقتی که هارد رو فرمت میکنین اینطور نیست که کامپیوتر بیاد همه 0 ئ 1 ها رو از بین ببره. بلکه یکسری جداول و لینک بین فایل و پارتیشن ها از بین میره و برنامه های زیادی هستند که این قابلیت رو دارن که بیان تک تک سکتورهای هارد رو بگردند تا فایلها رو براساس محتوی پیدا کرده و اونها رو مرتب کنند و عین اول اونها رو برگردونند

علاج کار:
اگه کامپیوترتان 2 تا پارتیشن داره که ویندوز رو روی پارتیشن دیگه دوباره نصب کنین و بکل با درایو C کار نکنین. اگه هم که تک پارتیشنه هست بهتره اونو جدا کنین و با کمک یه کامپیوتر دیگه با نرم افزاری نظیر اونچه که پایین لیست کردم یا که همایون و صادق اون بالا نوشتن درایو مربوطه رو مورد بازبینی کامل قرار بدین. قطعا خنده برا لبان شما باز خواهد گشت وقتی ببینین که اکثر فایلهاتون برگشته.

Recover My Files
http://www.p30click.ir/index.php?newsid=34

من یکسال پیش نه تنها درایو ام رو فرمت کردم که حتی پارتیشن ام رو هم پاک کردم اما بعدا با تقریب 95 درصد تمام اطلاعاتم که شامل 5 گیگ عکس و فایل ورد و واکسل و ... بود برگردوندم. شما خوشبختانه فقط فرمت کردین بنابراین اگه زیاد برنامه رو ویندوزتون نصب نکرده باشین میتونم بجرئت بگم که محاله که اطلاعاتتون کامل برنگرده. بنابراین برگردین خونه و استراحت کنین و غم به دل راه ندین که اینقدر این مشکلات برای همه اتفاق افتاده که بزرگان نرم افزار برای این خطاهای انسانی نرم افزارهای بسیار قوی طراحی کرده اند. اگه که یه برنامه نتونست همه رو برگردونه ناراحت نشین و برنامه دیگه ای رو امتحان کنین

لطفا آخر داستان رو هم برامون بنویسین. مرسی پیشاپیش

موفق باشین

دکتر جون اصلن نترس. برای من این اتفاق چند سال پیش در آستانه دفاع از تزم رخ داد و کل تزم دود شد. هر جا بردم گفتند نمیشه و باید هارد رو باز کرد و ... . یک مجموعه سی دی خریدم به نام recovery suit titanium، توش یک نرم افزاری بود به نام active partition recovery با کمک اون تمام هارد رو برگردوندم، بدون یک ذره از دست رفتن فایلها.
به من یک ایمیل بزن تا نرم افزار رو برات بفرستم. کامپیوترت رو هم دست این و اون نده، چون بعضی ها بلد نیستند و می خواند رو کامپیوتر دیگران اوستا بشند. این ایمیل من hooman1381@yahoo.com (ایمیل رو لطفن پاکش کن.)

سلام، اصلا نگران نباشین، من هم دو سه هفته پیش مشکل مشابهی داشتم و تونستم با یه نرم افزار حدود 100 گیگ اطلاعات را ریکاور کنم. نرم افزار برای ریکاوری زیاده. من از data doctor recovery FAT + NFTS استفاده کردم.

دكتر جان اگه سيستمت از قبل ويروسي باشه ، حتما فايل هاي ورد رو تحت تاثير گذاشته . من چند ماه پيش با اين مشكل مواجه شدم كه فايل هام رو برگردوندم ولي متاسفانه هيچ كدوم خونده نميشه . تمام فونتشون خراب شد .

hala hame yek nazari midan, baz kare shoma eshtebahe ke hame porsi mikonid..ba yek motekhasese PC to iran tamas begirid na har kasi.

سلام
دكتر جان همسرم از من خواست به شما كمك كنم - تو مطالعه كامنتها خوشحال شدم كه بيشتر دوستان راهنماي درستي شما رو كردند- نگران نباش ديتا هاي موجود در هارد شما به طور كامل recover مي شه اگه كارشناسان محترم كار اشتباهي روش انجام ندهند - پيشنها من به شما اين است كه به كلينيك هارد واقع در خيابان وزراء نبش خيابان يكم برويد - اين مجموعه تخصصش اين كار بوده و به صورت تضميني اطلاعات را بر مي گرداند - درست است كه ابزار مختلف وجود دارد ولي شرط استفاده تجربه اين كار است كه گاهي اوقات باعث بروز مشكلاتي براي شما خواهد شد

گوشزد جان من هم یه بار این بلا سرم اومده. فکر کن یه هفته مونده به پایان مهلت تحویل یه مقاله تمام اطلاعاتم رفت هوا. کل دانشگاه رو بسیج کردم اما فایده نداشت. خلاصه که زمان از دستم رفت و مجبور شدم دستی دوباره همه چیز رو احیا کنم. حالا امیدوارم کار شما به اونجا نکشه.
حالا اصلن اومدم بگم بابت تبریکت تشکر کنم. اصلن هم لوس نبود. ممنون که همیشه به من محبت داری.

در مورد کامپیوتر کمکی ازم بر نمی ولی در مورد مزاحمتهای خیابانی:
به نظر من این رفتار بیشتر ناشی از عقده ی حقارت است و چون همیشه در جامعه ی ما به طریقی همه تحقیر می شوند پس باید یک جوری جبران کنند که و مسلما نمی توانند یک مرد گردن کلفت سیبیلو را و یا یک مدیر کل را نحقیر کنند پس چه کسی بهتر از زنها و بچه ها!! که این رفتار به مرور تبدیل به عات رفتاری و نهایتا فرهنگ شده است!! لذتی هم اگر می برند از عوارض جانبی این پدیده است!!!!

salam ... ageh installation e windows etoon Oon ghesmat az data ro overwrite kardeh basheh ; be hich vajhe menal vojood nemitoonin bargardoninesh. khelas ... akheh to che doctori hasti ke ye back up az data nagerefti... nemigi ye vaght hardet sookht chi misheh ?? kos kholi baba...

chooobe khoda bi sedaass... baske poole mardomo khordiii khooobet shod

دكتر جان البته كه اونقدر اطلاعاتي ندارم كه بتونه كمكتون كنه فقط اميدوارم كه مشكل زود حل شه..

salam man daneshjooye sale 5 pezeshki'am.khoonam too khiaboon dovlate va donbale ham-khoone hastam.age mayel boodid ba e_maile man tamas begirid:meelad_mohammadi@yahoo.com

میلاد محمدی عزیز
متاسفانه کمی دیر شد.
یک آپارتمان 55 متری رهن کرد
از لطفت ممنونم.

در خصوص هاردديسكتان نظر دادن از دور اشتباه است. خيلي دلايل مختلفي ممكن است وجود داشته باشد، گم شدن پارتيشن، از دست رفتن فت پارتيشن، حذف شدن فايل، خراب شدن ساختار فايل روي هارد ديسك و ...
شما اگر يك فرمت سريع كرده باشيد منطقاً كل پارتيشن قابل بازيابي با احتمال ريزش كم اطلاعات قابل بازيابي است. اما اگر فرمت كامل كرده باشيد ممكن است هيچ چيزي بر نگردد. من فكر كنم فرمت سريع كرده‌ايد.
اگر به هاردديسك دسترسي داشتم كمك قطعي مي‌توانستم بكنم.
بيشترين احتمالي كه من مي‌دهم اين است كه اطلاعات شما روي آن پارتيشني كه فرمت كرده‌ايد نباشد! بلكه روي يك پارتيشن ديگر يا داخل فايل‌هاي بك‌آپ باشد.

اوه اوه اوه... چندنفر اینجا هاردشان پریده؟!! در هرر صورت هارد ما هم پریده بود و این هم شرحش: http://captta.blogspot.com/2008/07/blog-post_27.html

------

اما برای ریکاوری فقط این نرم افزار به داد قبله عالم رسید: R-Studio
بسیار قوی و دوست داشتنی است! فقط تا قبل از ریکاوری از هارد استفاده نکنید. چون بعد از فرمت ویندوز نصب کرده ای احتمال بازگشت کم است.. آن هم فایل های مزخرف ورد!ا

من پستهات رو خوندم . شخصیتت خیلی برام روشنه . نمی دونم این چیزی که تو ذهنمه بهت بگم یا نهچون عادت به نصیحت کردن ندارم .

نگم بهتره. بی خیال. خوش باش

گوشزد جان
به دعوت من لبیک می‌گویی. چیزی هم در مورد این لایحه جدیدخانواده بنویس لطفا. چرا اینقدر کمکار شدی؟
http://zamin4.blogfa.com/post-47.aspx

دکتر جان امیدوارم مشکلت حل شده باشه چون همه دوستان راهنمائی کردند اگر این نرم افزارها رو نصب کرده باشی برای بازیابی مطمئن باش که دیگه فایلهای ورد بر نمیگرده مگر اینکه هارد رو به یک سیستم دیگه بسته باشی و کمترین فایلها کپی شده باشه در این صورت میشه امید داشت که برگرده ضمن اینکه فایلهای موجود قبل از فرمت شدن با توجه به پراکندگی فیزیکی رو سکتورها و حجم کم ÷ارتیشن و اشکالاتی که باعث شده پارتیشن مورد نظر رو فرمت کنی هم مزید علته یعنی حتما هاردت رو بده دست آدم کاربلد و یا شرکتهایی که کارشون بازیافت اطلاعاته که یکی دوتا شرکت هستند که کارشون همینه .

به نظر من از اطلاعاتي که تا اين حد اهميت داره حتماً بايد پشتيبان تهيه بشه. ضمناً مشکلات سيستم بدون عوض کردن ويندوز هم قابل حل هستند و عوض کردن ويندوز راه حل صحيحي نيست. البته گفتن اين حرفها در شرايط حاضر شايد نمک پاشيدن روي زخم باشه در هر حال اميدوارم مشکلتون حل بشه

سلام
یادداشتهایتان را خیلی دوست داشتم. امیدوارم مشکل پرونده های بیمارانتان هم زود حل شود. موفق باشید

غــلط نــکـنم از غـصه خـودکــشی کرده

هارد رو ببر مشهد خدمت آقا امام رضا 150 تا مریض در دم شفا میگیرن مطمئن باش حکمتی در کار بوده

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes