بوسه پر هزینه و موج سواری به سبک ایرانی!

موقعی که کاریکاتورهایی حاوی مطالب احتمالا توهین آمیز راجع به اسلام در دانمارک منتشر می شوذ یا سخنان انتقادآمیز پاپ نسبت به اسلام پخش می شود در ایران مردمی که این نقاشی ها و نقش ها را توهین آمیز می دانند به خیابان می ریزند و با موج ایجاد شده بالا و پایین می روند...دلشان خوش است که از دین و اعتقادشان دفاع می کنند و آبروی اسلام را می خرند.

اکنون در ماجرای این جوانی که در آسانسور سینه های دختری را بوسیده است همان موج را می بینم که این بار روشنفکران و وبلاگ نویسان را به حرکت در آورده است.

همه از آبروی رفته ایرانیان می نالند و به قول ایرچ میرزا:

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مومنان رسیدند!

این دانشجوی دکترا در کانادا دارای یک پرونده ضخیم شده است در سایت بالاترین و هجونامه های متعدد در سایت ها و وبلاگ های مختلف...

آبروی ایرانیانی که با بوسیدن سینه دخترکی برود احتمالا از اول هم چندان چیز قابل توجهی نبوده است!!

اما این وسط دانشجوی بینوا نه تنها توسط دادگاه که توسط هم بندان زندان هم مجازات شده و اکنون هم به وسیله ایرانیان هموطنی که همه معصوم و نجیبند تنبیه می شود و لابد تا آخر عمر هم هر گاه استاد دانشگاهی شد دانشجویانش با سرچی در گوگل رزومه اش را در می آورند و...نیز خانواده اش که تا دیروز به او افتخار می کرده و امروز باید طعنه دوست و دشمن را تحمل کند...

ملت ستمگر و بی رحمی هستیم!

اما یک توصیه هم به وبلاگ ها و مخصوصا بالاترین می کنم و آن اینکه با توجه به اینکه مسئولیت مطالب مندرج در هر سایتی چه در متن اصلی و چه در کامنت دانی بر عهده مدیران آن است بهتر است قبل از آنکه این دانشجو تصمیم بگیرد که بر علیه آنان شکایت کند و درخواست غرامت نماید این بساط را برچینند!

پی نوشت:


اول اینکه غرض از این نوشته دفاع از عمل این جوان نیست هر چند که از آنجایی که این عمل مصداق رفتارهای جنسی نابالغو غیرمسئولانه است همه ما و احتمالا مردان سایر کشورها رفتارهایی اینچنین داشته ایم...گیرم که بوسه زورکی باشد یا دید زدن یا دست مالی کردن یا اعمالی مشابه...ولی در هر صورت در شروع دوران بلوغ این اعمال در مردان شایع و رایج است و به مرور زمان در طی تکامل رفتار جنسی در فرنگستان مرد می آموزد که دوست دختر بگیرد و رفتار جنسی اش را کنترل کند اما در ایران مرد این رفتارهای کنترل جنسی را نمی آموزد بلکه زنان می آموزند که خود را از دید نامحرم پوشیده نگه دارند و ... بنابراین اکثر مردان ایرانی در مراحل نخستین رشد روانی از نظر رفتار جنسی رشدشان متوقف می شود و از این نظر نابالغ می مانند.


این نوع تربیت سبب می شود که افرادی که مخصوصا سر به راه ترند از نظر رفتار جنسی تا سنین بالاتر نابالغ بمانند وگرنه جوانهایی که سر براه نیستند اینجا و آنجا صکص را تجربه می کنند و غریزه جنسی شان چنین متراکم نمی شود.


چیزی که الآن عجیب می نماید این است که چگونه یک مرد بیست و پنج ساله و دانشجوی دکترا، بسیار باهوش و مستعد نتوانسته است رفتار خود را کنترل کند و گناه آن را به گردن دختر کانادایی انداخته است در حالی که توجه نمی شود که این جوان از نظر رفتار جنسی پانزده ساله است.


دوم اینکه منظور من از این نوشته نقد رفتار مهاجمان است به این دانشجوی جوان که عمدتا کانادا نشینان هستند.


گروهی مخصوصا زنان بر این اعتقادند که باید چنان بر این جوان بتازند که دیگران جرات دست اندازی به زنان را به خود راه ندهند و این مورد باعث عبرت سایرین شود غافل از اینکه این رفتار"مجازات برای عبرت سایرین" جایی در قوانین مترقی و مدرن جزایی ندارد و ویژه مردمان بدوی است که پوست مجرم را از کاه پر می کردند و بر دروازه شهر می آویختند.


مردمان متمدن به مجرم و مجرمین بالقوه راه زندگی صحیح را می آموزند و نمی توان به بکار گیری روش های بدوی به ترویج رفتارهای مدرن پرداخت.


اصولا بهتر است که وقتی به کسی انتقادی هم می کنید فقط این انتقاد معطوف به جزء ناپسند اخلاق و رفتارش باشد نه اینکه همه شخصیت و منش اجتماعی او را هدف بگیرد.


گروه دیگر مخصوصا مردان کانادا نشین بیشتر معترض دفاعیه این جوان هستند دایر بر اینکه هیچ مردی نمی تواند در برابر سینه های نیمه عریان زنی مقاومت کند.


هراس آنان در واقع ناشی از این است که جامعه کانادایی آنان را به عنوان کسانی که از نظر رفتار جنسی نابالغ و به اصطلاح "ندید بدید" و "بی جنبه" هستند به رسمیت بشناسد و این موردی است که بنا به آنچه فوقا اشاره شد متاسفانه تا حد زیادی مطابق با واقعیت است!


این رفتار (هجوم دسته جمعی به جوان دانشجو) یک مکانیسم دفاعی است برای جلوگیری از عیان شدن جزئی از ضمیر ناخودآگاه ما که سبب شرمساری مان می شود.


ببخشید که نصحیت کردم...این نوع نوشتن را از موضع بالا دوست ندارم ولی هر گونه نوشتن دیگر ممکن بود بر سوءتفاهمات بیفزاید.

35 نظرات:

اگرچه با اصل حرفت موافقم ولی در عین حال هر کس باید تاوان رفتارش را بپردازد.
راستی خود تو هیچوقت دختری را به زور بوسیده ای؟
جان من راست بگو و طفره نرو

شایان جان
آن بیچاره تاوانش را پس داده است خیلی هم شدیدتر از چیزی که مستحقش بوده.
راجع به سوالت هم باید بگم : بعله
یک بار در کلاس چهارم دبیرستان به دختری درس می دادم و خانواده اش من و او را در اتاق می گذاشتند و می رفتند
من هم که آتیش...اون هم که پنبه
هر بار که شرح درس دادن و درس خواندن را برای دوستام می گفتم به من می گفتند که دختره تنش می خاره و تو چقدر خری و از این حرفها!
یکبار تحت تاثیر این تلقینات دختره را بوسیدم!!
بلند شد و یک داد و بیدادی کرد که در رفتم.
بعد هم دیگر برای درس دادن!! به خانه شان نرفتم...هر چه مادرش اصرار کرد.
اما حالا که این را گفتم این را هم بگویم اگرچه مطمئنم باور نمی کنی ولی یک بار در یک درمانگاه یک زن که بچه اش را هر چند وقت یک بار می آورد تا ویزیت کنم به زور مرا بوسید و البته من بر خلاف دخترک کانادایی فوق الذکر نه روانپریش شدم و نه اختلال خواب گرفتم!!! ولیمزه بد دهانش تا مدتها در دهانم بود!
شکایت هم نکردم!!!
دیگه باید برم بخوابم

پس تو هم سابقه ماچ زورکی داری؟

در‌ایران‌رسم‌است‌هر‌غلطی‌که‌مرد‌کرد‌گناهش ‌به گردن‌زن‌نوشته‌شود‌که‌عامل‌تحریک ‌بوده! اشکال این آقا این بوده که علاوه بر‌اینکه
غلط کرده,در دادگاه همان منطق مریض جمهوری اسلامی را بکار برده که خوشبختانه آنطرف آب خریدار که ندارد هیچ,کلی هم باعث پوزخند شده.آدمی که ادعای شعور واراده دارد چطور تا به زن می رسد مثل حیوان تابع غریزه محض میشود? محرومیت جنسی بدلیل نظام آخوندی و بعد ول شدن افسار و توجیه با منطق آخوندی!

سارا

سارای عزیز
بحث من راجع به درستی یا نادرستی کار این جوان یا استدلالش نیست.
بحثم مربوط به واکنش اغراق آمیز ماست به این کار.
تو گویی قصد داریم انتقام پلیدی همه مردان ایرانی را از این جوان بگیریم.
به نظرت آیا این همه مجازات برای این کار زیاده نیست؟

به نظرمن آدمها 90% مواقع تاوان خریت خودشان را پس می دهند! یکی نیست به این ابله بگوید خب یک غلطی کردی مجازاتش رو هم کشیدی دیگه بهتره خفه خون بگیری و مظلوم نمایی نکنی لااقل! اگر این بابا به تاسی از آقاش امام حسین سرور و سالار مظلومان عالم قیل و قال راه نمی انداخت و ندای هل من ناصر سر نمی داد اینجوری مرد سال نمی شد! ای بسا اصلا هیچکس از قضیه خبردار نمی شد! این اتفاق 2-3 ماه پیش رخ داده. چرا نمی پرسید پس چرا حالا صداش در آمده؟! دنده ش نرم!
الهه

ghazi ye parvande gofte Farhood Azarsina dar mored e kari ke karde ye bardasht e sathi dare. yani be gholi khodesh ham nafahmide che kar e bad o zeshti anjam dade. moteasefam vali aghaye Dr, shoma ham nemidoonin in kar cheghad bade va che asar e badi mizare.shoma vaghean nemidoonin tajavoz be harim e digaran che roohi va che jesmi cheghadr bad o virangar hast. sade migirin

می دونید این آقا پسر گل باید هم تنبیه بشه ، بیش از حد معمول ، چرا : اول اینکه چرا ممه های خانم رو بوسیده ؟ دوم اینکه چرا تو آسانسور بوسیده ؟ سوم اینکه چرا گیر افتاده ؟ چهارم اینکه حالا که گیر افتاد ، چرا رفته تو دادگاه اون حرف رو زده ، مگه اونجا ایرانه که این حرف رو بزنی و تبرئه شی ، حداقل می گفت خواستم شوخی کرده باشم

اول اینکه ممملکت قانون داره و ایشون اشتباه و بی حرمتی به حریم خصوصی شخص دیگری کرده و باید تاوان و جریمه اش را هم بپردازه. دوم هم اینکه کسانی که دارن از ایشون همدردی میکنند و دایه بهتر از مادر شدن باید فکر کنند که اگر مادر و خواهر و یا دختر جوان خودشان توی آسانسور بود و همچین اتفاقی افتاده بود هنوز اینطوری کاسه داغ تر از آش میشدند؟. غلط کرد همچین کاری کرد. دندش نرم. فکر کرده خونه خاله هست.

اصلا بهتره بریم بکشیمش!!

من چند ساله در اروپا هستم و به همین دلیل هروقت به ایران میام یه مدت طول میکشه دوباره به خشونت های کلامی (متلک ), دستمالی ها و....عادت کنم. والبته کسی که توی این محیط بزرگ میشه باید خطای این آقا رو جزئی بدونه و واکنش اون خانم رو عجیب و اغرق آمیز چون خودش احتمالا در موارد مشابه مورد تشویق دوستان و مامان جونش قرار گرفته که می گفتن خود دختره تنش می خاریده!
بلاگر هایی که واکنش نشون داده ان اکثرا مقیم کانادا هستن ومیدونن منطق "تقصیر اونه که هست. وگرنه من تحریک نمیشدم" فقط به درد فرهنگ مریض ایران میخوره و با این حرف نمی تونن دختری را که مورد تعرض قرار گرفته دچار حس گناه بکنن و حق اعتراض رو ازش بگیرن. من بجز اینکه اسم ورسم این آدم مطرح شده,واکنش بلاگر ها رو تایید میکنم تا ملت فکر نکنن بقیه دنیا هم میتونن انگولک کنن و ایول رفقاو مامان جون ایناو دختره خودش یه چیزیش میشده و خلاص.
دندش نرم.

سارا

پلیییییییییییییییز دکتر جان! این آدم سه ماه قبل یه گندی زده تا وقتی محکوم نشده اسمش حتی آورده نشده جایی ولی وقتی محکوم شد نمی تونه حتی حرف بزنه چه برسه به اعتراض چرا ملت ماجرا رو منتشر کردن! مگه ایران؟!؟!؟!؟ در ضمن انتشار اسم و عکسش از طرف رسانه های کانادایی بوده قطعن اونا هم بهتر از من و شما اینو می دونن که می تونن اینکار رو بکنن یا خیر! در ضمن بیل کلینتون دستش بعد از محکومیت به جایی بند نبود اینکه جای خود دارد! این از این.
"لابد تا آخر عمر هم هر گاه استاد دانشگاهی شد دانشجویانش با سرچی در گوگل رزومه اش را در می آورند و...نیز خانواده اش که تا دیروز به او افتخار می کرده و امروز باید طعنه دوست و دشمن را تحمل کند..."

بله دکتر جان یک دانشجو باید بداند که استادش چه آدم مریضی است. چند بار شنیده اید که فلان استاد از دانشجویش سواستفاده کرده رییس فلان اداره به کارمند زنش تعرض کرده معلم به محصلش و دکتر به مریضش!؟ طرف بداند از اول تکلیفش معلوم است. در ضمن شما حاضرید این آقا استاد دخترتون همکار خانومتون یا همسر خواهرتون بشه؟!؟!؟!؟

gol gofti doctor. hame melitahta inkaro ro mikonan. dar hamin Canada roozi 10 baar in etefagh miofte az tarate hame, makhsosan siahpoostha. taze sareshoon ro bala ham migirin. hala yek mosht adam mikhan edaye roshanfekrishoono va koobidane in baba for beshoonan. kolan maa iraniha in oghde koobidane baghie ro darim az modiri ke mostakhdemesh ro mikoobe, ta benz-savari ke bikhial be abere piade poz mide taa in roshanfekr-namaha ke mikham injaa faryade vaaveyla sar bedan. oon khanome canadayi ham ziyadi sholooghesh karde ke koli pool bezane be jib in vasat baa soo kardane tarafa! ya morkhasi gereftan az kaaresh! maa ke 30 sale az 35 salemoon ro injayim inaro dige baladim! begam ke kaare taraf tojih pazir naboode ama pirhane osman kardanesh faghat az kasayi mesle nazli o baghie kahnoomaye torshide bar miyad

بابا یکی هم لینکی از اصل ماجرا بده. من تازه اینجا خوندم جریان رو، اگه منبع (فارسی/انگلیسی) خبر رو هم بدین ممنون میشم.

این مجازات مضاعف که از طرف بلاگرها به ایشان تحمیل شده باعث می شود که سرنوشت ایشان درس عبرتی باشد برای سایر آقایانی که خیالات اینچنینی در سر دارند...مخصوصا شما آقای دکتر!
مهرناز

در مورد این كه كار این جوون بسیار زشت و این كه عذرش هم بدتر از گناهش بوده كه شكی نیست. ولی من فكر میكنم اینكه الان داره توسط ما هموطناش به عنوان دایه ای مهربون تر از مادر برای اون دختر كانادایی محاكمه میشه اینه كه ما میخوایم خودمونو ثابت كنیم وگرنه اونكه حقشو تو همین دنیا گرفت ولی وای به حال ما كه تو اون دنیا باید جواب پس بدیم به خاطر بیشتر ریختن آبروی اون. آخه از كجا معلوم كه همه چی اون طور باشه كه شنیدیم. حالا كه طرف محكوم شده از زندگی كه نباید ساقط شه تا خدا خودش قضاوت كنه.
ثانیا به الهه خانوم آیا شما حتی از این ماجرا جز از طریق اونچه CTVوبقیه رسانه ها گفتن كه خبر نداری اونقت چطوری اینطور با بی انصافی امام حسین رو تو 1400سال پیش به مظلوم نمایی متهم میكنی. روشنفكری لازمش آزادگیه اگرچه بادین و این به ظاهر دیندارا كه اونو هرجوی میخوان تفسیر میكنن مخالف باشیم. چرا اینطوری مجانی گناه اونایی رو كه نمیشناسی میشوری حتی اگه حق باشما باشه كه به گواه تاریخدانای مستقل هم نیست كسی به شما جیزه نمیده واسه توهین به اعقادات یه عده.
حمید

دکتر جون! من نمی دونستم تو ایران اینقدر پیغمبر و امام معصوم داریم! یک نگاهی به این نظراتی که دخترها و پسرهای صد در صد نجیب و پاکدامن ایران زمین دادن بکن بعد میفهمی که نه تنها اونایی که تو داخل کشور زندگی می کنند کاملا معصوم و منزه هستند بلکه اونور آبیا که دیگه خود حسین و فاطمه هستند! برین بابا دلتون خوشه!

مهرناز عزیز
از نظر حقوق جزایی مدرن، مجازات کسی برای عبرت سایرین مجاز نیست.
این یک اصل جوامع بدوی و سنتی است که پوست مجرم را با کاه پر می کردند و بر دروازه شهر می آویختند تا سبب عبرت سایرین شود.
در جوامع مدرن هدف از مجازات تنبیه فرد است و نه تنبه اجتماع

به نظر می رسه این تظاهر به نجابت و سینه چاک کردن برای ناموس و آبرو و سرپوشی است برای نجابت نداشته و ناموس و آبروی بر باد رفته...
جان خودتان همه تان نجیبید.

-

Link at

http://www.persiancultures.com/


-

راستش من زياد ارتباط ميان تظاهرات عليه كاريكاتورها و اين قضيه رو نفهميدم! ايشون كه نرفته عكس يه زن رو بوس كنه! ايشون يكي رو زوركي بوس كرده! پس مشكل بوس نيست، مشكل زوركي بودنشه. ( پس مشكل كاريكاتور نيست! اگه زوركي كشيده بودنش اونوقت منم شلوغ مي كردم). دوم اينكه در دفاع كنه نبايد از همه مردها انتظار داشته باشيد كه .... به اين ميگن عذر بدتر از گناه! سر همين هم شلوغ شده! اگه يه همجنس باز بهش تجاوز كنه و بگه نبايد از من انتظار داشته باشن خودم رو كنترل كنم اونوقت جوابش منطقيه؟؟

به نظر من مردهای ایرانی عقده ای ترین مردان تو دنیا هستند.توی ایران هیچ زنی از دست متلکهاشون دستمالی هاشون نگاه های کثیف شون خلاصی نداره......این آقاهه هم فکر کرده تو ایرانه که هر جور دلش بخواد با زنها برخورد کنه اخرش هم تقصیررو گردن زن ها بندازه...مردهای ایرانی متاسفانه به دلیل حکومت این آخوند ها خیلی حریصن.بیشتر از 4 سال دارم خارج از ایران زندگی می کنم تا حالا یک بار هم متلک و آزار واذیت از کسی ندیدم

میشه خیلی واضح و خودمونی و بدون اینکه مطلب رو بپیچونی بگی چه نفعی از نوشتن این پست می بری؟

منظورم به طور واضح کمک به انسانی است که نامنصفانه به مجازات مضاعف محکوم شده است.
مجازاتی که بیشتر به انتقام می ماند آن هم از طرف کسانی که او شخصا به آنها تعرض و تعدی نکرده است.
این پرونده های اینترنتی که تا سالها و بسا تا یک عمر هم می ماند پرده های و حریم ها را می درد.
اگر این باب شود فردا گریبان شما را هم خواهد گرفت.

گوشزد جان خداوکیلی یک سئوالی میپرسم و راست و درست جواب بده .
اگر روزی یک نفر با دختر و یا همسرتان این کار راکرد چه عکس العملی نشان میدهید ؟ دختر و یا همسرتان چه عکس العملی نشان می دهند .
صادقانه جواب دهید .

نیلوفرجان
چون قسم داده ای راستش را می گویم.
دختر که ندارم ولی اگر کسی با همسرم چنین کاری بکند بستگی به این دارد که همسرم تا چه حد آزرده شده باشد.
اگر برایش مهم نباشد فقط یک تسلا می دهم و می گذرم ولی اگر واقعا افسرده و آشفته شود و مخصوصا اگر از من بخواهد که قانونا اقدام کنم شاید شکایت هم بکنم.
من مالک همسرم نیستم که با نگاهی ناموس پرستانه به فکر انتقام بیفتم ولی در عین حال برای تسلایش هر اقدامی را که خودش درخواست کند مشروط بر آنکه غیر قانونی نباشد و نامتناسب با جرم هم نباشد انجام خواهم داد

پی نوشتت عالی بود.
ممنون
احسان

تا اونجایی که من خوندم ایراد بلاگر های پر مخاطب مثل نیک آهنگ و کمانگیر به اون جمله کذایی دفاعیه است.
“You can't expect all males to control themselves when the breasts are out,”
در ضمن استدلال شما هم شبیه داریوش سجادی است که :ن.ک.چون محرومیت جنسی دارد تحلیل هایش عصبی و غیر منطقیست ولی ح.د.چون معشوقه های متعدد دارد خیلی تحلیل هایش منطقی شده!!!

سارا

سلام من یه دانشجوی دکترا در شریف هستم
امروز دیدم بچه ها دارن میخندن و از شدت خنده نمیتونن جلو خودشونو بگیرن... بعدا که قضیه رو گفتن فهمیدم این آقا همکلاسی دوره لیسانس و فوق لیسانسشون در شریف بوده. ظاهرآ بدبخت خیلی هم مثبت بوده.
به نظر من به معنای واقعی سووتی داده و کارش اشتباه بوده.
اما اونو در نظر بگیرید: زندگی این آدم بر پایه تحصیل بوده. با یه بوس شاید الان سرنوشتش تا آخر عمر عوض شده. هر کسی این آقا رو بعدآ ملاقات کنه و از روی کنجکاوی یه سرچ در اینترنت کنه آبروش میره. دانشگاهها بهش حق هیات علمی نمیدن و... فامیل و دوست هم جای خودش.
از همه مهم تر: زن بهش نمیدن!!
واقعآ این انصاف نیست.

سلام من یه دانشجوی دکترا در شریف هستم
امروز دیدم بچه ها دارن میخندن و از شدت خنده نمیتونن جلو خودشونو بگیرن... بعدا که قضیه رو گفتن فهمیدم این آقا همکلاسی دوره لیسانس و فوق لیسانسشون در شریف بوده. ظاهرآ بدبخت خیلی هم مثبت بوده.
به نظر من به معنای واقعی سووتی داده و کارش اشتباه بوده.
اما اونو در نظر بگیرید: زندگی این آدم بر پایه تحصیل بوده. با یه بوس شاید الان سرنوشتش تا آخر عمر عوض شده. هر کسی این آقا رو بعدآ ملاقات کنه و از روی کنجکاوی یه سرچ در اینترنت کنه آبروش میره. دانشگاهها بهش حق هیات علمی نمیدن و... فامیل و دوست هم جای خودش.
از همه مهم تر: زن بهش نمیدن!!
واقعآ این انصاف نیست.

سارا جان
من اصلا کاری به تحلیل ها و ارتباط آن با محرومیت یا وفور نعمت جنسی ندارم.
لطفا متن را دوباره بخوان.
من می گویم این جوان 25 ساله از نظر بلوغ رفتار جنسی مثل یک پسر بچه 15 ساله بوده است.
این را هم می گویم که آدمی از توهینی ناراحت می شود که تا حدودی واقعیت هم داشته باشد و مردان ایرانی اکثرا به علت جو موجود در ایران رشد رفتار جنسی شان متوقف شده است بنابراین اگر کانادایی ها مردان ایرانی را خنگ یا خسیس بنامند کسی عکس العمل نشان نمی دهد اما اگر آنها را ندید بدید و بی جنبه بنامند از آنجا که این صفت تا حدی واقعی است به آنها بر می خورد.

سپاس ...

آقای دکتر: نه تنها اون جوون بلکه اغلب مردان ایرانی رفتارجنسی نابالغ دارن. این مورد هم یه بهانه است که عیوب خودمون رو ببینیم و راهی برای حل مشکل پیدا کنیم. شما نمیدونید جامعه ایران چقدر درباره جنس زن ابیوسیو عمل میکنه و زن هیچ حقی نداره. توجیهی که اون آقا برای عملش آورده خیلی بدتر از عملشه و بدتر از اون اینه که این عقیده خیلی از مردهای ایرانیه. کانادا نشین ها هم بیشتر به این امر پرداختی به این خاطر که به عینه میبینن که تفاوت رفتار از کجا تا کجاست.

Dearest Goshzad,
I am here in canada and I have been informed by my Canadian friends. They were laughing at me since my name is very close to his name. However, unfortunately this is the reality of our culture” we think we are civilized, we are the best,…”but in reality we are not. Ask the people here, how many of them have been trained for the principle of the social behaviors through any education systems? How many times they have seen the violation of the others rights in daily life in Iranian community, regardless of where they are living?
The routes of these problems are inside of our cultures and they have nothing to do with the governments. We have to be honest with ourselves and fill out the millions of gaps we have in our culture and this news is the only one has just appeared.
The differences between the developed and third world societies are millions of small little cases that we just ignore them.
Shad zi,
Farhad

کاملا منصفانه قضاوت می کنی...با اینکه اساسا با توجیه این آقا مشکل دارم ولی فکر می کنم تنبیه هم حدی دارد و به قول شما کسانی که شدیدا جری شده اند ...ترسهای نهفته خودشون رو پشت صورت عصبانیشون قایم کردند

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes