تلویزیون صدای آمریکا VOA

آیا شما تلویزیون صدای آمریکا VOA را که احتمالا پر مخاطب ترین برنامه ماهواره ای برای ایرانیان است را تماشا می کنید؟

1) انوشیروان کنگرلو یا ستاره درخشش؟

من ستاره درخشش را ترجیح می دهم اگرچه استعمال کلمه "قربون" را حین مصاحبه هایش با اشخاص نمی پسندم.

2) بیژن فرهودی یا احمدرضا بهارلو؟

بیژن فرهودی البته از نظر به روز بودن اطلاعات و تسلط بر بحث ارجح است اگرچه گاه حمایتش از سیاست های دولت آمریکا کمی توی ذوق می زند.

3)لونا شاد یا بهنود مکری؟

علیرغم برتری ظاهری لونا و نیز صدای تودماغی بهنود مکری من بهنود را ترجیح می دهم و تپق های لونا و نیز بی علاقگی اش به برخی مباحث مطروحه برایم به راحتی قابل هضم نیست.

4) جمشید چالنگی یا وفا مستقیم؟

جمشید چالنگی گاه بامزه است اما در دراز مدت من وفا مستقیم را ترجیح می دهم.

چالنگی گاهی سخنان مهمان برنامه را در حساس ترین زمان قطع می کند گویی که اصلا به اظهارات او گوش نمی دهد.

شما هم که حتما با من موافقید!!؟


پی نوشت:


مردی به برنامه میزگردی با شما زنگ می زند.


برنامه راجع به فرهنگ و ادب ایران است و مجری آن بیژن فرهودی است.


به آرامی و با متانت حدود یک دقیقه حرف می زند و ناگهان رکیک ترین کلمات را مسلسل وار بر زبان می آورد و تا تلفن او را قطع کنند 5-6 کلمه را به گوش بینندگان و شنوندگان عزیز رسانده است!


مجری از مهمانان و بینندگان عذر خواهی می کند و به تلفن دوم می پردازد.


مردی است که اصرار دارد هر کلمه ای که می گوید همزمان به پخش آن ( که با ده ثانیه تاخیر صورت می گیرد)  گوش بدهد و به توصیه مجری که صدای فقط از طریق تلفن گفتگو کنیم گوش نمی دهد...تماس قطع می شود.


مرد سوم می خواهد فوت مادر مجری را تسلیت بگوید ولی همین که نام مادر را به زبان می آورد از ترس اینکه مثل تلفن کننده اول فحش ندهد تماس قطع می شود.


تلفن کننده چهارم مردی است که دو کلمه از فحشش را می تواند بدهد و تماس قطع می شود.


تلفن کننده پنجم یک دقیقه تمام احوالپرسی می کند وهیچ حرفی برای زدن ندارد.


تلفن کننده ششم مردی است که صدای زیبایی دارد و بعد از سلام و علیک صمیمانه ای با فرهودی، چهار پنج کلمه رکیکش را فرصت می کند که بگوید.


برنامه تمام می شود اما من هنوز خدا را شکر می کنم که این برنامه راجع به فرهنگ و ادب بوده است!


همچنین مشتاقم بدانم که کسی که از ایران با صرف وقت و هزینه سنگین و با استفاده از پیشرفته ترین دستاوردهای تکنولوژی بشر فرصت این را می یابد که صدای خود را به گوش ملیونها نفر برساند آیا جز نام بردن از آلات تناسلی و فحاشی و حتی احوالپرسی، راه دیگری برای غنیمت شمردن این فرصت نمی داند؟


به راستی دموکراسی به چه کار این گونه مردمان می آید؟


و پرسش دیگر اینکه چرا فقط مردان دست به چنین کاری می زنند؟

20 نظرات:

I agree 100%.
I just doubt if Setreh knows about the difference between"ghorboon" and "ghorbaan"(formal n informal)!
sorry I could not write in Persian.I am using pro x-y and Persian seemed nonsense in its preview!

منم 100 درصد موافقم
اين ستاره درخشش چقدر پول لباس ميده؟
اوايل فكر مي كردم اين لباس هاش مال استوديو است، ولي اگه اينطور بود بقيه هم هي چپ و راست مي پوشيدند
اين قربون گفتنش واقعا مشمئز كننده است
چقدر هم خوب فرانسوي و انگليسي صحبت مي كنه، مخصوصا فرانسوي رو
اين بهارلو هم بايد حركت دستشو اصلاح كنه
;)

با همه موافقم بجز لونا که او را با وجود تپق زدن هایش به بهنود ترجیح میدم.
از خنده های گاها غیر موجه بهارلو هم خوشم نمیاد.

چه بد سلیقه ای!
لونا رو دلت میاد رد کنی
تپق که تپقه اگه فحش خواهر و مادر هم بده جاش روی تخم چشم ماست.

من گوشزد را ترجیح می دهم اگرچه استعمال کلمه استعمال را توسط ایشان نمی پسندم!
باباگوشزد حس ناسیونالیستیت کجا رفته حالا هم که یه اصفهونی تودل‌برو پیدا شده اپرووش نمی کنی? لونا رو میگما.اگرچه انگلیسی حرف زدنش رو با لهجه غلیظ اصفونی( ر.ک.به فیلم فریاد مورچه ها) نمی پسندم.

آنیتا

از کنگرلو خوشم میاد اما ستاره درخشش رو ترجیح میدم .
مسلما بهارلو علیرغم اینکه گاهی جوگیر میشه و بعضی وقتا هم جانبداری هاو موضعگیری هاش تو ذوق میزنه اما فرهودی انگار یه جورایی زیادی ماست و بی نمکه !
حتی اگه اصفونی هم نبودم باز هم سرکار خانم مه نور شادزی (لونا شاد ) رو به بهنود ترجیح میدادم .
وفا مستقیم هم که حسابش کاملا جداست . عشق منه این پسر : ایکس !

گوشزد جان نکنه تو هم می‌خوای در تلویزیون بی‌بی‌سی کار کنی:))
من هم ستاره رو به انوشیروان(چه صمیمیتی!) ترجیح می‌دم و منم از قربون گفتناش بدم میاد. فکر نکنی که جمله‌ی دستوری آخرت روم تأثیر گذاشته ها...
از لم دادن‌های بهارلو خوشم نمیاد(انگار اومده پشت میز خونه‌ی خاله‌ش اینا نشسته و زیاد هم ا طلاعات نداره)
در مورد لونا شاد که قبلا ازش خیلی خوشم میومد. الان هم از تیپش خوشم میاد اما اظهار نظراش خیلی یک‌طرفانست... گاهی توهین‌آمیز راجع به مسئله‌ای که دوست نداره حرف می‌زنه. مثلا راجع به مسعود ده‌نمکی و اخراجی‌ها خیلی تمسخر‌آمیز حرف می‌زد که شایسته‌ی یک مجری خوب نیست(تو هم فکر کنم از ته لهجه‌ی اصفاهونیش بدت نیاد:) )
با اینکه گاهی VOA نگاه می‌کنم و
بعضی خبرها و تحلیل‌هاشو گوش می‌دم.(از تحلیل‌های سردستی فیلمها خوشم میاد. چون اون وقتی برنامه اجرا می‌شه حوصله برنامه‌ی سنگین ندارم) ولی خوب بعضی برنامه‌هاش زیاد جدی نیست:)
از بیام یزدیان چیزی نگفتی:)
ey baba chera nazarkhahit inghadr osoole din miporse az adam:)

با درود به همه دوستان
من کمابيش مطالب اين سايت رو دنبال مي کنم و اميدوارم که همه دوستان از جمله آقاي گوشزد خوش و خرم باشند.
دوستان در اطراف ما فقر چهره کريه خود رو به شکلهاي گوناگون نشان مي دهدو هر بار فاجعه جديد.
صحبت از قيافه مجريان صداي آمريکا خوب است اما قيافه مالک اميني رو ببينيد.
سخن از ناسيوناليست آن هم از نوع اصفهانيش خوب هست اما اي دوست عزيز ميدانيد مالک هم يک اصفهاني و ايراني است
لطفا اگر ميتوانيد کمک کنيد يا اين پست را براي ديگر دوستان بفرستيد
به ياري اهورامزداو خود ايران از فقر نجات پيدا کند
www.malekamini.blogfa.com

khanoom setareh vaghan mosalat hast.
aghaye baharloo vaghti jomalat ra nesfe nime vel mikone va ghatipati harf mizane vaghean asab adam ra khord mikone.
aghaye chalanghi az bas harf mehmanha ra ghat mikone va mighe forsat nadarim ke adam moztareb mishe.
ama vafa mostaghim ba inke javane vaghean kheili khoob barnamaro hedayat mikone

قربان صفای تو عزیز من. ممنون‌ام به خاطر همه مهربانی‌ات.

x

دکتر جان ببین بین رهبرو رفسنجانی و احمقی نژاد و خرتمی و نوری و وووووووووووووووووووووو از کدامشان بیشتر خوش خوشانتان میشود چکار دارید به صدای امریکا

این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

سوال آخرت خدااااااابود! ای ولله! خوشمان آمد بسی

الهه

منم این برنامه رو دیدم ، واقعا حال بهم زن بود این تلفنهای مرتبط با ادب فارسی!
اما لوناشاد رو بهنود شدیدا ترجیح میدم ، صدای بهنود واقعا مناسب برنامه تلویزیونی نیست ، و دیگه اینکه چالنگی رو هم میپسندم هر چند شاید بعضی وقتها بی جا حرف رو قطع بکنه ولی استانداردشون کلا نسبت به مجرهای برنامه های فارسی خیلی بالا و بهتره
:)

شاید بگویید من طرفدار تئوری توطئه هستم٬ ولی به گمانم خیلی دور از ذهن نباشد اگر چهار نفر از عوامل جمهوری اسلامی زنگ بزنند به این برنامه و قصد به گند کشیدن آن را داشته باشند.
این میان فقط میماند استفاده غیر معقول از تکنولوژی که جمهوری اسلامی با اختراع سقاخانه تمام اتوماتیک و رکعت شمار سوپر دولوکس و جوراب وضو ثابت کرده در این زمینه ید طولایی دارد. آخرین موضوع باقیمانده هم هزینه و وقت است که تنها چیزی است که برای جمهوری اسلامی اهمیت ندارد.

... با این جمله شما بسیار موافقم که:"دموکراسی به چه کار این گونه مردمان می آید؟" و من "اینگونه مردمان" رو اکثریت جامعه میدونم. به نظرتون یه معلم وقتی تصادف کنه فحش خواهر/مادر نمیده؟ دانشجوها چطور؟ طبقه های پایینتر که دیگه هیچ. شاید خودم هم جزءهمین مردمان باشم ... اما به شدت با پیاده شدن دمکراسی در ایران مخالفم ... مثال: استادی سر کلاس تصمیم میگیره که یه کلاس حل تمرین بذاره و تصمیم میگیره روز و ساعت کلاس رو با رای گیری مشخص کنه. 35 دقیقه صرف رای گیری شد و کلاس حل تمرین هم هرگز برگزار نشد. دانشجوهای عزیز نتونستن سر یه زمان مشخص توافق کنن. اگه استاد میگفت فلان روز و فلان ساعت، همه شون میومدن. عادت کردیم ... ترک عادت موجب مرض است!

همایون جان
حیف که دیر نظر دادی وگرنه گفتنی در این باره زیاد دارم.
شاید در بحثی دیگر به آن بپردازم.
مرسی

از این بوشته خیلی متاثر شدم. ولی فکر میکنم این داستان بیشتر در محیط ایران، احتمال بروز داره ... که اینجا مردم براشون عوض کردن همسر از عوض کردن تنبون راحت تره.مطلب بعدی اینه ،که درکشور های ارو پایی بخاطر استقلال مالی ی زنها و آزادی تصمیم گیر،ی یعنی ضعف اون ملاحظات دست وپاگیرفامیلی و اجتماعی .خلاصه تومنی یه یورو فرق میکنه.ن ..

۱. انوشیروان کنگرلو خوش صدای قدیمی در رادیو بود که الان هم (با اینکه انگلیسی خوب نمیدونه) در صدای آمریکا مشغوله. میگن ستاره درخشش توسط خود ایشون به این بخش خبری صدای آمریکا دعوت شده.
ستاره درخشش٬ خدا پدر و مادرشو رحمت کنه که به جماعت خانمای ایرانی چنین شخصیت جالبی را تحویل دادن. متاسفانه مورد حسادت خیلی از خانمهای ایرانی هم قرار میگیره.! مثل بعضی از همون کارکنان صدای امریکا.. متناسب اندام خوش لباس در عین ساده پوشی٬کم آرایش زیبا متشخص مسلط و خوش سخن است. بی اطوار معمول زنان ایرانی و مهمتر از همه یک تحصیل کرده واقعی.. (ابتدا در فرانسه و سپس در امریکا) اینکه از خانواده اش چقدر بار فرهنگی گرفته یا از اجتماع و مطالعاتش مهم نیست. مجموعه ی پر ابهتیست از یک زن ایرانی مدرن و حتما" میتواند الگوی خیلی از خانمها باشد. (فقط اشتغال رسانه ای اش کمی عجیبه که اونهم احتمالا به من و هیچکس مربوط نیست- حتما" میل خودش بوده). اینکه به آقایون قربون میگه شاید میخواد قربان نگفته باشه که بخاطر زن بودنش موضع سنتی غلط احترام در برابر مرد را رد کرده باشد در هر حال قربون یا قربان قدیما مرسوم بوده انگار! به خانمها هم سرکار- یا سرکار خانم میگه.. و اساسا قشنگ قابل فهمه که در عین تسلط عالی اش به زبان فرانسه و انگلیسی اجازه نمیدهد کوچکترین اکسان این زبانها در تکلم فارسی اش تداخل کند. اسم اینو چی میشه گذاشت؟ جز شعور متکامل.. که در هر مرحله شعور متکامل شد تا مرحله دیگر تکامل تغییر ماهیت نمی دهد. واقعا خوش بحالش.
بیچاره آنهایی که در میان فارسی حرف زدن(آنهم با غمزاتی دل و روح چرک کن!) هر ۴-۵ دقیقه یکبار درباره ی کلمه ای میپرسن : فارسیش چی میشــــــــــــــــه؟! هر کی رو با چنین شمایلی در گفتار دیدین ایمان بیارین که نه به ادبیات زبان فارسی و نه آن زبان غیر که آموخته کمترین تسلطی ندارد. بیسواد و عقب افتاده وصف بهتری برای ایشونه
راستی نازی بگلری بین المللی (که خوشم میآد از پر روئیهاش) از روی قدیمی بودن و خلاصه لات بازی در مصاحبه های گاه و بیگاه با خبرها و نظرها به خانم درخشش میگه "ستاره" و درخشش هم هر چی بگلری بگلری میکنه که رسمیتش خدشه دار نشه.. نمیشه که نمیشه. اون فقط میگه "ستاره"
(البته همه رو -احتمالا از روی صمیمیت- با اسم کوچیک صدا میکنه) ضمنا" مواد هم برای خانما بهر دلیلی باشه٬ حتی سفرهای بین المللی برای تهیه گزارش! خیلی بدتر از برای آقایونه. یادتون نره

۲. بهارلو که خدا بیامرزدش و اگر استعفا میداد تا برای سنار سی شاهی "قلم بدستش" نکنن خیلی آبرومندانه تر میشد.. اما زندگی خرج داره دیگه.. اونهم تو اون بلاد بعیده! بیژن فرهودی رو کاملا درست وصف کردی. ستاره درخشش صمیمانه اونو احترام میکنه توی همکاراش

۳. لونا شاد هم که گفتن عروس شده.. اما بدک نبود. داشت جا میافتاد اگر امثال چالنگی پیر و نسبتا" خرفت اذیتش نمیکردن. راستش کلا" ترجیح داد عروس بشه! بهنود مکری هم کم کم درست حرف میزنه. مطمئن باشید. بچه ی خوبیه (پسر خالمه!)

۴. وفا.. وفا.. :))
بعضیا وقتی کارشونو تو یه جاهایی شروع میکنن حس غریبی برای بو کشیدن و متعاقبا" یافتن و ورود به سوراخ دعا و مناجات دارن که بقیه فاقد اونن. وفا هم خوب میشه.. (منظورم مجری خوبی میشه) البته اگر پس از ۴ روز اداره ی برنامه "میزگردی با شما" و "روی خط" شده ی امروز٬ خوش صورتی و تبسم دوستانه اش از بابت کلنجار رفتنهای گاه و بیگاه با یار ممد سلطنت طلب و و اسکندر آزادیخواه و دمکرات و سکینه طربچه ی گریان برای قربانیان جنبش سبز در ایران که تماس گرفته از آلمان! و .. و .. که همه گی هم اصرار دارن کل برنامه رو تلفنی با مجری گپ بزنن!!٬ تبدیل به کج صورتی و کلافه گی نشه..
اما چالنگ ناقلا. این جمشید چالنگی که سیگار زیاد میکشه ( و کلا میکشه انگار همش.. کش اومده) و میگن برادری عالم شاعر و گوشه گیر داره و امیدوارم از اونجایی که میبینیم خیلی از برادرا زمین تا زیر زمین با هم فرق دارن درباره ی این دوتا صادق باشه تا رگه های جمشید چا لنگی رو در اوشون نبینیم و نسبت ندیم٬ منو یاد زیر میزی خورای اداره ای میندازه. میدونین اینجور مفت خوریا و فرصت طلبیا لامروت عجیب روی پوست صورت (خصوصا" رنگش) و کلا" ترکیبات مختلف اینجور جانوران حرومی اثر خاص داره. من همیشه فکر میکردم اگر جمشید خان از آهنگ ارتقاء شغلی نمیفرمود و در همان رادیو فردا میموند الان کمتر تو وب راجع به دری وری بودنش یادداشت پیدا میشد. من خاصه وقتی اعصابم بهم میریزه که چالنگی برای رشد نکردن اون اخیرا" خالص خبرنگار شده ی رنجور پاریس نشین با آن روح لطیف که در فرسودگی با چک و لگدهای عاشقانه ی غربت هیئت کارشناسانه ای بخود گرفته مزاحهای لوس میکنه تا مبادا از اونجا پاش به صدای امریکا برسه البته زرنگی بموقع احمد رافت در شناسایی ابعاد لاشخورانه ی وجود چالنگ و پیوند صمیمانه اش با اون آقای بی آزار پاریسی مودب یعنی آقای شاهید تودهنی دبشی به چالنگ بود. داستانهای چالنگ و آموزگار از دور خارج شده ی بازم پاریسیو کی یادشه؟! هم نظران من درباره جمشید چالنگی فقط امیدوار باشن به عبور زمان تا در آن فیلتر تفاله کننده این بابا از قسمت پائینش پس پس بیفته تو دنیای واز نشستگی


غلط املایی انشائی و خلاصه کتابت نه چندان دل انگیز بنده را بر من ببخشائ

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes