انصاف

در طی دو سال و نیمی که از انتخاب محمود احمدی نژاد گذشته است من از زبان مخالفین  انتقادات تند و شدیدی نسبت به او شنیده ام که به نظرم اکثرا صحیح می باشد اما هنوز از مخالفینی که خود را منصف می دانند تعریف و یا تاییدی نسبت به هیچیک از رفتارها، گفتارها و عملکرد ایشان نشنیده ام.

این نکته که گویی با یک "بد مطلق" طرفیم! از طرف کسانی که به نگاه خاکستری خود مباهات می کنند حاوی پارادوکس طنزآمیزی است از آنچه بر زبان ماست و آنچه در رفتار مان نمود دارد.

از من اگر بپرسید حداقل سه صفت مثبت می توانم برای آقای احمدی نژاد ذکر کنم:

اول اینکه بر خلاف تصوری که اکثر ما (به علت عملکرد منفعلانه آقای خاتمی) نسبت به تشریفاتی بودن مقام ریاست جمهوری داشتیم ایشان ثابت کرد که همین رییس جمهور می تواند مقامات منصوب رهبر را عزل کند و به این مقام قدرت سلب شده ریاست جمهوری را برگرداند.

دوم اینکه از آنجا که ایشان آرتیست خوبی نیست در بیشتر موارد سعی به پنهان کردن کراهت رفتار و گفتار خود را ندارو و در مواردی هم که برای اینکار تلاش می کند به راحتی می توان بازیگری را در رفتارش دید...مثل موقعی که از مهرورزی سخن می گوید.

همچنین ایشان بطلان فرضیه ها و راهکارهای عوام را برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی ثابت کرد که غلت زدن در دامان پایین ترین طبقات اجتماع لزوما به بهبود معیشت آنان نمی انجامد.

آیا شما چه صفات مثبتی را در محمود احمدی نژاد و تیم ایشان سراغ دارید؟

برای تمرین انصاف بنویسید!

27 نظرات:

هر چی حسن می شد براش حدس زد خودت ردیف کرده ای!! تازه انتظار داری بقیه بیان نظر هم بدن!

اینها که نوشته اید چندان صفات مثبتی هم محسوب نمی شود مثلا بهتر است که سیاستمدار آرتیست خوبی هم باشد.

به جان ِ خودم حتی یک صفت ِ مثبت هم به عنوان ِ رییس جمهور بودنش توش پیدا نمی کنم!...شاید بابای ِ خوبی باشه مثلاً ولی هیچی از ریاست جمهوری نداره خوبی. درست گفتم فارسیشو؟

به بارز ترین صفت مثبتش اشاره‌ای نکردین، اینکه تو هیچ دوره‌ای بعد از انقلاب مردم اینقدر بد بین نشده بودن به این حکومت به اصطلاح جمهوری و چهره‌ی واقعیه این حکومت رو ندیده بودن.
-----------
میشه لطف کنین روش پینگ کردن رو به ما هم بیاموزید؟ این بلاگرولینگ خیلی بی انصاف شده!
ممنون

دوم اینکه از آنجا که ایشان آرتیست خوبی نیست در بیشتر موارد سعی به پنهان کردن کراهت رفتار و گفتار خود را ندارو و در مواردی هم که برای اینکار تلاش می کند به راحتی می توان بازیگری را در رفتارش دید...مثل موقعی که از مهرورزی سخن می گوید.

معنی تعریف اگر اینه که ملت هر روز مشغول تعریف از ایشان هستند. مثلا اینکه ایشان سخنگوی خوبی نیست. ایشان رییس جمهور خوبی نیست. ایشان سیاستمدار خوبی نیست٬ ایشان به اصل شایسته سالاری پایبند نیست و ...

گوشزد جان یک دو کلمه دیگه از رییس جمهور تعریف کنی می فرستنت گوشه اوین آب خنک نوش جان کنی.

"اول اینکه بر خلاف تصوری که اکثر ما (به علت عملکرد منفعلانه آقای خاتمی) نسبت به تشریفاتی بودن مقام ریاست جمهوری داشتیم ایشان ثابت کرد که همین رییس جمهور می تواند مقامات منصوب رهبر را عزل کند و به این مقام قدرت سلب شده ریاست جمهوری را برگرداند."
انكار شما متوجه نشديد كه ايشون و رهبري هر دو هم مسير هستند!

گوشزدجان،

اولا که به نظر من اين طرز فکر ايرانی که دنبال خصوصيت​های مثبت يا منفی شخص رييس جمهور ميگردند خصوصيت خوبی نيست. من نه شخص احمدی​نژاد رو مي​شناسم، و نه این که شخصیتش از نظر فردی برای من مهم است که بخواهم در اين مورد نظر بدهم. مهم تفکر و گروه سياسی​ای است که رييس جمهور نماينده​ی آن است. در مورد احمدی نژاد، عملا اين گروه، گروه​های نظامی و شبه نظامی سپاه و بسيج هستند. به همين دليل هر چه قدر هم احمدی​نژاد خصوصيت​های شخصی مثبت داشته باشد، به نظرم بدترين رييس جمهور ايران بعد از انقلاب است.

ثانيا، در مورد اين که گفتی احمدی​نژاد قدرت سلب​شده​ی رياست جمهوری را به آن برگرداند کاملا اشتباه است. کارهایی که احمدی​نژاد می​کند که بعضا شايد بر وفق نظر رهبری نباشند هم به پشتوانه​ی نيرو​های مسلح است که الان به لطف احمدی​نژاد در همه​ی بخش​های حکومت رخنه کرده​اند، نه به پشتوانه​ی مقام رياست جمهوری.

ثالثا، نمی​دانم چرا فرض می​کنی آرتيست خوب نبودن يک خصوصيت مثبت است برای رييس​جمهور. مجددا، شايد برای يک شخص از نظر فردی اين خصوصيت مثبتی باشد، ولی برای رياست جمهوری که بايد هم درگير بازی​های سياست خارجی باشد و هم اين که بتواند قشر​های متنوع جامعه​ را راضی نگه​دارد، به نظرم اين اصلا خصوصيت مثبتی نيست.

اگر بخواهم در مورد موارد مثبت دولت احمدي​نژاد بنويسم، تنها موردی که به ذهنم می​رسد سهميه​بندی بنزين است. هر چند که اين کار هم با اشتباهات فراوان اجرا شد، ولی حداقل شروع روند از بين بردن یارانه​ی نامحدود بنزين در دراز مدت اثر بسيار مثبتی دارد، و کاری بود که دولت ضعيفی مثل دولت خاتمی از پس آن برنمی​آمد.

ضمن موافقت نسبی با فرمایش های آقای محمد،
به نظر من مثبت ترین ویژگی احمدی نژاد این بود که ملت فهمیدند باید پای لرز خربزه خوردن هم بنشینند. شاید بنده و شما جمعه نریم مرگ بر امریکا ومرگ بر ... بگیم اما بعضیها به نمایندگی از ما میرن و میگن و ما هم هیچی نمیگیم ... خوبه که کمی پوست ملت کنده بشه بفهمند بیتفاوتی همیشه هم بهترین نتیجه رو به بار نمیاره.

گوشزد جان من هنوز می گم من غلط بکنم در مورد ایران و رییس جمهورش بنویسم . همون بار نوشتم ان همه فحش خوردم هنوز برام کافی هست قربونت بیشتر نمیخواهم.

ظاهرا قرار بود یک نکته یا خصوصیت خوب از احمدی نژاد یا تیمش بگویید نه اینکه همین خصوصیاتی را که من به زحمت برایش دست و پا کرده ام تخطئه کنید.

تخم داشتن!

یک مسلمان واقعی است از رفتار و گفتارش معلوم است

ظاهر و باطنش یکیست از ریش نتراشیده و صورت و لباس کثیفش معلوم است

خودش هم لوطیست و انتریش

اعتماد به نفس ایشون مثال زدنی هست تعارف نداریم که نه فیزیک مناسب ،نه تحصیلات از
فلان دانشگاه معتبر خارجی نه اطلاعات دقیق اقتصادی یا سیاسی نه حتی فن بیانی که به قول
معروف سر رو با پنبه ببره نه سیاستمدار قابلی هست شما همون بوش را ببین لااقل به تاریخچه
خانوادش یا تحصیلات یا خلبانیش می تونه بنازه موقعی که بوش در جنگ عراق با هواپیما روی
ناو جنگی در خیلیج فارس فرود اومد من یادمه خبرنگار سی ان ان چقدر اونو تحسین کرد اما
احمدی نژاد با تمام نداشته هاش ببینید چه اعتماد به نفسی داره میره تو دانشگاه خارجی در برابر
سوالات منطقی جوابهای عجیب و غریب میده بعد هم با غرور میاد تو تی وی میگه من نور
دیدم چنان و فلان ......من اگه یکروز مثل انتونی رابینز می خواستم به لحاظ روانشناسی
مردم رو تقویت کنم اونو مثال میزدم و به جای این که فیلم راز را بسازم فیلمی از اعتماد به نفس
می ساختم چون اعتماد به نفس زیر بنای همه موفقیتها و خوشبختیهای آدمه .من کاری ندارم
جمع بندی کاراش خوب بوده یا بد اما بی شک با اعتماد به نفس ترین ایرانی هست که من دیدم

sefate mosbati ke mitunam baraye Ahmadinejad begam ine ke be kari ke mikone (dar morede emaame zaman o eslami kardane Iran o ...) iman dare va hamin kheili etemaad be nafs behesh mide. albate natijeye hardoye inha baraye Iran va Irani haa bade, ama in etemaad be nafsesh kheili jalebe.

احمدی نژاد به روشنی ضعف راه حل های دین را برای رفع مشکلات نشان داد و این بارزترین صفت حسنه اوست

ليلا : ممنون جناب دكتر ازاينكه زحمت كشيدين مطلبمو در پست قبل گذاشتين ... به همه كساني كه گفتن اين مطلب از جائي كپي برداري شده بايد بگم اين داستان واقعي است و دقيقاً فروردين امسال شروع شد و 31 تير امسال تموم شد و الان چهار ماه از اون ماجرا ميگذره ...

ليلا : ممنون جناب دكتر ازاينكه زحمت كشيدين مطلبمو در پست قبل گذاشتين ... به همه كساني كه گفتن اين مطلب از جائي كپي برداري شده بايد بگم اين داستان واقعي است و دقيقاً فروردين امسال شروع شد و 31 تير امسال تموم شد و الان چهار ماه از اون ماجرا ميگذره ...

ليلا: من حق طلاق هم خواستم اما اين آدم زير بار نرفت .

سلام. برای لیلاخانم:
اگر فرض کنیم که حرفای شما درست است و به اصطلاح یک طرفه به قاضی نرفته باشیم , میتوان گفت :
1- خدارو شکر کنید که مساله به نتیجه نرسیده است چون بنظر میرسد فرد مقابل شما استقلال شخصیت نداشته و تحت تاثیر خانواده باشد علیرغم اینکه مشتقل دیده میشود .
2- به ظاهر افراد که مومنند بها ندهید در این مورد یک ادم با عقاید خاص و شاید هم دچار عقده هایی بر گرفته از خانواده ( یک مثال ساده و مضحک ؛ افرادی که خانواده اشان چادری هستند از ادمهای مانتویی به اصطلاح با کلاس خوششان می اید و..) ویا ناشی از از اسیبهای وارد امده از همسر قبلی که دنبال شخص جایگزین میگشته است و بر اثر احساسات و مجاورت با شما؛ علاقه مند شده و در اثر دریافت اولین س ک س ؛ گرمی رابطه را قوی تر کرده و ... اما به موازات آن به اصطلاح سر و چشمش بیشتر باز شده و در نهایت به همان دلیلی که شما ازدواج در تهران را سخت میدانید ایشان و توصیه های اطرافیانش( که برخلاف نظر شما, اتفاقا اینکار را بسیار اسان میدانند چرا که ان چیزی که زیاد است دختر است و...ا.... پس براحتی از شما گذشته و با این تجربه ( همین که شما از حرفتان پاییین امدیید و مهریه نخواستید ) من بعد نیز دم به تله نخواهند داد بنابراین میتوان گفت شما سادگی بخرج دادید .
3-همانطور که خانم قبلی وی بحث هدیه نخریدن را بهانه کرده است اکثر ادمهای به اصطلاح با هوش بهانه ای را همیشه میگذارند برای کات کردن که این بهانه ها میتواند مادر - مهریه - حجاب- و... باشد که این فرد نیز به درستی از ان بهره برده است .
4- اگرچه شما خود را مغبون یافته میدانیدولی همین که وارد زندگی این فرد نشده اید شاکر باشید چرا که ممکن بود در زمان غلیان احساسات وی و همراهی شما وارد زندگی میشدید و ان وقت با فرد ی مواجه میشدید که بین غرایزش و عقاید مذهبی اش درگیر بود .5- نهایتا از این شخص و چند مورد قبلی متشکر باشید که به شما تجربه اموختند . روابط قبلی را ارزیابی کنید تا ببینید کجا را باخته ا هید .برای عرف و جامعه ایرانی قویا توصیه میگردد دخترخانومها در شروع روابط و تا اطمینان کافی از دادن هرگونه سکس به خواستگارشان پرهیز نند( تاکیید میگردد خواستگار و نه دوست پسر ) خود خواهید دید که چگونه نیت اشخاص روشن خواهد شد .
5- اما چنانچه فرد در این مدت نتوانست جایگزین پیدا کند و به طرف شما بطریقی از دخالت واسطه گرفته تا اس ام اس... برگشت , توجه کنید که صرفنظر از تمام این صحبتها ...واقعا مهریه تضمینی نیست که شما در زندگی عاطفی؛ خوش باشید . گاهی کله شقی و غرور یک مرد برای هر زنی جذاب است و دقت کنید که با توجه به دید خودتان نسبت به ازدواج در تهران و مثلا وجود این جذابیت؛ این مساله مانع ان نشود که شما بر روی اصول اصلی زندگی چشم گذاشته و بخاطر دلایلی نظیر ا اینکه چون اور رابه حریم خود راه داده اید , پس می باید جواب مثبت بدهید و..... و در این راستا نسنجیده کاری انجام دهید .
انچه مهم است به طریقی همسر قبلی اش را بیابید و با شخص روشنی با او صحبت کنید و بین صحبتهای همسر قبلی و حس ششم خودتان و همرا هتان به قضاوت بنشینید .

سر نترسی داره وقتی بخواد کاری رو انجام بده عالم و آدم هم باهاش مخالف باشه کار خودش رو می کنه.

به نیکی، خب این که اعتماد به نفسش بالاست هم از بی شعوریش نشات می گیره. یعنی اینقدر نمی فهمه که نمی فهمه که نمی فهمه!!!
یکی از نکاتی که می شه درباره اش گفت، شاید این باشه که عوام رو از شرکت در دور بعدی انتخابات ناامید کرده و غیر عوام رو هم به شرکت در انتخابات مصر کرده. حالا اینکه این حسن محسوب می شه یا عیب، من نظری ندارم. فکر کنم واسه اصلاح طلبان حسن محسوب بشه.
من در مجموع فکر می کنم، اگه ایران تو این مدت باقی مونده از دوره ریاست جمهوری ایشون، دچار صدمه های بیشتر و جدی تر بین المللی نشه (مثل جنگ یا تحریم) و به هر نحوی تو دوره های بعدی مجلس و ریاست جمهوری، شرایط کمی بهتر بشه، بر مسند ریاست جمهوری نشستن این آقا شاید چندان هم تجربه بدی نبوده باشه. (فقط کمی بد بوده!)

به لیلا: من نظرم رو به طور کلی درباره ماجرای مهریه تو کامنتای مطلب قبل گفتم. به دلیل سن کم، چندان هم خودم رو شایسته اظهار نظر نمی دونم. اما تصور می کنم شانس بزرگی آوردید که ازدواجتون با این آدم بهم خورد.(البته اگه به قول این دوستمون یک طرفه به قاضی نرفته باشید.)به نظر من زندگی کردن با همچین آدمی مشکل و حتی غیر ممکنه.
من کاملا صحبتتون رو درباره سخت شدن ازدواج درک می کنم و همینطور تمایلتون به ازدواج کردن رو. اما به نظر من ازدواج نکردن به مراتب بهتر از ازدواج ناموفقه. با در نظر گرفتن همه صدمات روانی ای که هر کدومشون تو شرایط جامعه و موقعیت یک دختر معمولی تو این جامعه، می تونن به بار بیارن. البته باز هم دلم می خواد نظر آدم های باتجربه تر رو بدونم. و خودم هم از نظراتشون استفاده کنم.
بعد هم تاکید بر اینکه ماجرا کپی برداری یا ساختگی بوده، هیچ اهمیت و فایده ای نداره. چون مشکلات ازدواج (چه قبل و چه بعد از اون) مساله کوچیکی در جامعه امروز ما نیست و بر کسی هم پوشیده نیست. و مسائل مشابه این هم کم به وجود نمیان و تشریح و فکر کردن روی اون ها، حداقل واسه مایی که اول راه هستیم، بدون شک مفید خواهد بود.

اگر سیاست را روش و علم به دست آوردن و تثبیت قدرت بنامیم احمدی نژاد الحق یک سیاستمدار قابل است.
ممکن است سیاست او را ما نپسندیم و بتوانیم ثابت کنیم که این سیاست به ضرر کشور و حتی رای دهندگانش است اما در اصل موضوع که او روش به دست گرفتن قدرت را بهتر از رقبا بلد بود تغییری حاصل نمی شود.

ahmadi nejad inghadr zeshte ke tuie zeshta khoshgele...

به نظر من از وقتی اومده این کشورهای چلغوز حاشیه خلیج کمتر مدعی جزایر سه گانه میشن دلیلش هم معلومه چون فکر میکنن اگه زیادی زرت و زورت کنن یه بمب اتم رو سرشونه .کله شقیه احمدی نژاد اینجا خوب بدرد خورد.خاتمی جلوی اینا خیلی شل اومد داشتن دیگه سوارمون میشدن.

baa nokteye dovvom va savvom movafegham, amma nokteye avval, ishan poshtehsan beh jaaye digari (arzel va obash, basiij,...)garm hast, vagar na inhame mesl ekhatemi nemitavanest hich ghalati bekonad.

من فكر مي‌كردم كه آدمها را بدون عقايد سياسي و مذهبي شون قضاوت مي‌كنم اما احمد ن‍ژاد بهم فهموند كه نمي تونم هر وقت يك از دوستهام كه طرفدار احمدي نژاد ميبينم حس ميكنم تمام رنجي رو كه وجود و عقايد اين مرد به من تحميل مي كنه از جانباين دوستم كه واقعا گناهي چز فريب خوردن نداره مي بيبنم!! حس خوبي نيست اما كنترل كردنش خيلي سخت!!

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes