پاریس




























پی نوشت:


دوستی دارم از دوره دبیرستان که در پاریس به استقبال ما آمد و با موتور هزار خود پاریس واقعی را نشانمان داد... رستوران های خوب و غذاها و مشروباتی که تا به حال نخورده بودم...از کیق گرفته تا کوس کوس!!(و البته می دانید که در فرانسه حرف "ر" را "ق" تلفظ می کنند!

عکس گرفتن با این دوربین بزرگی که من دارم کمی زمان بر است.

برخی عکس ها همانطور که می بینید یک بار در روز و یک بار در شب گرفته شده اند.

چراغ گردانی که روی برج ایفل قرار دارد فقط در صورتی که مستقیم به لنز بتابد نورش حالت مخروطی پیدا می کند و در کسری از ثانیه این حالت می گذرد و این کسر ثانیه برای نورگیری بقیه تصویر کافی نیست لذا باید ترفندهایی به کار برد که از ذکر جزییاتش می گذرم.

متروی پاریس کار گشت و گذار را برای جهانگردان بسیار آسان کرده است...خط یک را که سوار شوی بیشتر مراکز دیدنی شهر در مسیرت قرار دارد.

قصد سفرنامه نویسی ندارم پس به همین میزان اکتفا می کنم.

32 نظرات:

خیلی زیبا بودند
سوشی که ربطی به پاریس ندارد!

اون تابلو چوبیه موضوعش چیه؟

زایمان طبیعی است مینا جان

آقای دکتر عزیز:خوساتم از مطلبتان پیرامون دعوا تشکر کنم و پی نوشتی که در پست بعدی گذاشته بودید هم دعوای خودتان و همسر محترمه و همه نتیجه گیری در پست بعدی بامزه و جالب و موثر بود فقط باید حساب آدمهای عصبی و دیوانه را از دعوهای هدفدار جدا کرد ....من به اون پست و نتیجه گیریش در پست بعد بیست میدم خیلی عالی بود..بعد هم تصور می کنم پهنای باند جنابعالی به گیگا بایت رسیده که چند عکس را با هم میزارید و فکر ما دایل آپی ها رو نمی کنید؟

نیکی جان
برگشتم و یک بار دیگر خواندمش
الحق که هم آن پی نوشت و هم دقت و تیز بینی شما در کشف آن جای تقدیر و تشکر دارد!!
بابت عکس ها هم معذرت می خوام...راستش را بخواهی خیلی بیشتر از این رو گرفته ام و انتخاب این تعداد از میان آن همه عکس واقعا دشوار بود...کمترش هم اصلا به جان عزیزت راه نداشت.

گوشزد جان عكسهاي زيبايي بودن ماجراي دعواي شما و خانومتو خوندم به نظرم خنده دار اومد و بچه گانه. خوب چه اشكالي داره كه شما خريد را بياريد. من و رامين گاهي كه ميريم با هم خريد اون توي ماشين با اشكان ميشينه من ميرم يه عالمه خريد ميكنم و چون سنگينه يه كيسه سبكشو ميارم و به فروشنده ميگم الان شوهرم مياد و بقيه شو مياره اين يعني اون نوكر منه!!!!بعد هم ميرسيم دم در من با اشكان ميام بالا و رامين خريدها رو مياره بالا پس بايد هفته اي يه بار با هم دعوا كنيم... اونم عين شما دكتره! البته ميدوني كه دامپزشكه... پس اگه اون ميگه فردا يه قورمه سبزي خوشمزه بپز من بايد ناراحت شم بگم چرا جلوي همكارت گفتي فلان غذا رو بپز مگه من آشپزتم؟
من نميدونم شما و خانومت چند سالتونه اما اين دعواها كمي بچه گانه است نه؟

تو فکر می‌کنی ما نمی‌فهمیم که وسط یه عالمه عکس قشنگ برج ایفل دوسه تا عکس بی‌ناموسی چپوندی که اخلاقیات مارو خراب کنی؟:)
زیتون

باورم نمی شه الان تازه توی گوگل ریدر خوراک وبلاگت آپدیت شد. عجب فید تنبلی داری.

زیتون جان
دوستی دارم که آنجا میزبان ما بود و می خواست پاریس واقعی را لای بوته ها، توی کاباره ها و روی میزها به ما نشان دهد و اینکار را هم کرد.پاریس شهر مجسمه های عریان است و اگر نبود نجابت و حیای ذاتی من!!!... عکس هایش را می گذاشتم تا تتمه اخلاقیاتت را ببرم!.

21mehr.com شهلا

آقای گوش زد درود بر شماو سپاس از اینکه به کومه من آمدید
...
عکسهای بسیار زیبایی بود از پاریس
______________
و اما در مورد نوشته من، باید بگم که این شعر را من از خودم ننوشتم
فکر کنم اگر صحیح تمام نوشته ام را می خوندید متوجه می شدید که این شعر از
گفته های پدرم بوده است
و اینکه شما آن را به سلیقه خود برگردوندید دیگه ...

لازم به ذکر است که: از طریق تنفش هم خاک خورده می شود
خوراکی حتمن نباید یک چیزی فیزیکی و دهن پر کن باشد!!!؟
آیا!؟
امیدوارم قانع شده باشید، بدرود

شهلای عزیز
نوشته تان را کامل خواندم.
این شعر بسیار معروف است.و در کتاب های مختلف سرگرمی به همان شکلی که من نوشته ام و با همان جواب (هوای زورخانه) ذکر شده است.
اصولا به صورتی که شما ذکر کرده اید شعر فاقد وزن است.
با احترام

Good God :O
what beautiful beautiful pictures!
Paris khosh gozasht?
khosh be halet!!
ba khanoom boodi? oonja ke da'va nakardid ke ishalla.
ba'desh... oon takhte ha masalan jay e boshghab boodand? mahi haro kham kham khordid? china ke nabood ke az in karha bekonid albate. amma oon gilas e mashroob va zarf e sos ha, ehtemal e in ro ke aks dar hal e amade sazi ye ghaza gerefte shode bashe ro kam mikone.
tozih lotfan!

نفهمیدم چطور از دیواره پل خواب رفتی پاریس نکنه یک گوشزد دیگه در کامنتدونی زیتون کامنت گذاشته که صداش را در نیار من و عیال هم بودیم در اون عکس پل خواب

سوشی ماهی سالمون خام است که احتمالا عملیاتی روی آن صورت گرفته با یک مقدار برنج جوشیده و دم نکشیده می‌زنی در این سسی که می‌بینی و می‌خوری...من که خوشم نیامد اگرچه دو با در دو جای مختلف خوردم ولی یک بستنی داشتند که در پوست میوه درست کرده بودند و عای بود

سفر پاريس بزرگترين آرزوي منه

سفر پاريس بزرگترين آرزوي منه

اما گوشت خام فكر نميكنم بتونم بخورم

گوشزد عزیز ممنونم بابت پینگ...میگن اگه میخوای یه گرسنه رو یه شب سیر کنی بهش ماهی بده ولی اگه میخوای یه عمری سبرش کنی بهش ماهیگیری یاد بده...حالا جون گوشزد در گوشم بگو چطوری این کار رو کردی؟ منظورم پینگه...:) در ضمن عکسهات خیلی جالب بودن...فقط یه توضیحی هم میدادی راجع به اون برج ایفل در شب که ملت بدونن اون عکس با چه مشقت و حوصله ای گرفته شده

شراگیم عزیز
این پینگ رو که عمرا یادت نمی دم!! این راه پول در آوردن اینترنتی من است.
بالاخره این اصفهونی ها باید یک جوری زندگیشون رو بچرخونن یا نه!؟
اما راجع به عکس ها فکر کنم یک پی نوشت بخواهند

gooshzad jan cheragh khamoosh oomadi paris??,,,,,,??????
ma ke esfhani naboodim davatet mikardim!!! saumon fumé ham behet nemidadim.
negar

در رابطه با حذف کامنتهای پست دعواهای خانوادگی با فشردن اتفاقی یک کلید این لینک خالی از لطف نیست

http://www.1pezeshk.com/archives/2007/09/post_579.html

گوشزد جان دست شما درد نکنه با اين عکس​ها! چقدر پاريس زيباست... تازه با ديدن اين عکس​ها فهميدم که دلم تنگ شده ها...

ما که برای دیدن پاریس واقعی لازم نشد چندان زحمتی به خودمان بدهیم! پاریس،وسط پارکها و کنارخیابانهایش، راهروهای پیچ پیچ ایستگاه مرکزی شتلی، فروشگاههای sephora،داخل اتاقها و راهروهای قمپانی ِ عظیم ِ... (اسمشو نمی گم!)، داخل واگنهای مترو، فرودگاه شارل دو گل، پذیرش هتل، موزه ی لوور و.... خیلی جاهای دیگر قابل رویت است! چشمان عقاب نشان و مغز کامپیوتر گون ما مدام درحال شکار لحظه ها و پردازش داده ها بود!و از غور وتفکر در باب احوالات ملت فرانسه چیزهای بسیاری دستگیرمان شد که عمرا کسی جز خودمان به این کشفیات نائل شده باشد! تنها و بدون همراه و راهنما سفر کردن این حسن را دارد که می توانی بی واسطه، خودت هرچیزی را تجربه کنی. تجربه ای ناب!
الهه

راستی یک خاطره هم درباب ماهی خوردنم تعریف کنم! من بنا به دلایلی از گوشت خوک همانقدر فراری ام که از گوشت گاو. هردو برایم علی السویه است. فلذا قوت لایموتم در آن مدت فقط مرغ و ماهی بود. یکبار آمدم خیر سرم تنوع ماهی ای بدهم! دیدم این ماهیه که سفارش داده ام عجب مزه ی گندی دارد، خلاصه به هر مصیبتی که بود اندکی را قورت دادم... بعد خبردار شدم آنچه میل نموده ام "سفره ماهی" بوده!
اَه..اَه..اَه....
الهه

گفتم شايد جوابمو داده باشي كه ندادي!!

پولهای مردم بینوا و فقیر را می گیری و میری پاریس خوش می گذرونی و تعجب می کنم که چطور آدم می تونه روحش رو تا این حد بفروشه.
واقعا برای دکتر مملکت با این طرز فکر و رفتار متاسفم

این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

یاسمن جان
حرف حساب که جواب ندارد
سلمان عزیز
چیزی که تو را ناراحت می کند رفتار من نیست...دیدگاه خود توست

the time that you have been in paris was for sure before september!now its so cold that you cannot even stay out for a cigaret!but its always as beautifull as always!

جناب سلمان يعني ميگي دكتر با پولهاش چيكار كنه ؟ خرج نكنه پولهاشو ؟ دو تا خاطره براي خودش ثبت نكنه ؟ اصلاً چطوره طبابت نكنه كه از هيچ فقيري پول نگيره كه بعد خرج نكنه !!!!!! منم آرزو دارم پاريس رُ ببينم اما به دكتر حسوديم هم نشد ... تلاش ميكنم خودم آرزومو حقيقيش كنم ...

your photos are amazing. The food is sushimi I think, not sushi.

آتوسا جان
آفرین به این نگاه دقیقت...اسمش یادم رفته بود

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes