آنچه در مدت هجر تو کشیدم

ده دوازده روزی است چیزی ننوشته‌ام.

دو سه روزش دندانم درد می‌کرد و سه چهار روز هم اینترنت قطع بود.

حالا که برگشته‌ام می‌بینم که ظاهرا شهر مجازی در امن و امان است...کسی در هجران من سر به جیب تفکر نبرده و گریبان آسایش ندریده...که هیچ به اندازه شپشک عانه‌ای که به موی زهاری بند است دلتان پیش من بند نیست!!

باشد!...گفتم که نگویید طرف نفهمید...طلبتان باشد.

اما بعد از گله‌گزاری، یک مشورتی هم می‌خواستم با شما بکنم اگرچه سابقه نشان داده است که بیشتر سبب گمراهی است ولی ما که گوش نصیحت نیوشمان کر و دیده عبرت بینمان کور است!


بیت:

چه به من گو، چه به در گو، چه به خر گو!

اما اصل ماجرا اینکه من یک پژو مدل چهار سال پیش دارم که از آن کاملا راضیم ولی الآن این پسرک پیله کرده است که این را بفروش و یک مگان فول 2000 بخر.

این نقل و انتقال حدود بیست ملیون تومان برایم خرج برمی‌دارد و با توجه به اینکه من تقریبا هیچوقت سوار اتوموبیل نمی‌شوم برایم خرید ماشین بیست و هشت و نیم ملیون تومانی توجیهی ندارد اما او با توجه به اینکه می‌داند که رگ خواب مرا چگونه به دست آورد به صورت لاینقطع در گوش من می‌خواند.

لطفا بگویید به نظر شما آیا این کار در شرایط امروز ایران عاقلانه است یا نه؟

ثانیا آیا شما مگان دارید یا داشته‌اید؟...چگونه اتوموبیلی است؟

تا بحث ماشین باز و داغ است به اطلاع برسانم که به مناسبت دهه محرم در بعضی از خیابان‌های شهر به طور رایگان روی شیشه عقب ماشین‌ها عباراتی چون "یا حسین شهید" یا "یا ابوالفضل" می‌نویسند و بدون اغراق بیش از بیست در صد اتوموبیل‌ها روی شیشه‌های عقب خود چنین عباراتی را به صورتی که کل شیشه عقب را اشغال کند درج کرده‌اند.

جالب اینجاست که بیشتر این ماشین‌ها متعلق به جوانانی است ژیگول و قرتی که اپوزیسیون بینوا به آنان امید بسته است!

پی‌نوشت:

وبلاگم را منتقل کردم به بلاگر بتا، کامنت دانیش از کار افتاد.‌

کار عاشورایم ظاهرا درآمده است.

پی‌نوشت 2:

ضمن تشکر از ملای عزیز جهت انتخاب اینجانب در کابینه

اولا اعلام می‌کنم که من فقط متصدی امور سرد مزاجی خانمها هستم و مسئولیت خطیر سردمزاجی آقایان را به یکی از داوطلبین اجاره می‌دهم!

ثانیا از همین بدو امر مخالفت خود را با وزیر نیرو و نیز فرماندار کرج اعلام می‌کنم...شووراشون مخالف کار کردن اونا تا آخر شب در کابینه‌اند...رضایت نومه بیارن...چشم!

پی نوشت نهایی:

بالاخره یک پزو 206 تیپ 5 خریدم به 3 علت

اول اینکه مشخصات فنی تیپ 5 از نظر ظاهری بسیار شبیه مگان 1600 ساده است.‌می‌ماند زیبایی ظاهری که ما از اول هم در قید و بند ظاهر نبوده‌ایم (البته به این قیمت)

دوم ایکه ده ملیون تومان از آن ارزانتر است و معنا و مفهوم آن این است که من برای خرید این ماشیت پنج ملیون تومان اضافه پرداختم ولی برای خرید یک مگان باید پانزده ملیون اضافه می‌پرداختم و بهره پنج ملیون تومان در ماه 150 هزار تومان است و بهره پانزده ملیون تومان چهارصد و پنجاه هزار تومان یعنی برای سوار شدن به این ماشین من روزی پنج هزار تومان خواهم پرداخت و برای سوار شدن به آن ماشین روزی پانزده هزار تومان که برای من که در هفته یک ساعت هم سوار ماشین نمی‌شوم تصدیق می‌فرمایید که مبلغ زیادی است...می‌ماند قضاوت شما راجع به خسیس بودن مو از ماست کشیدن من که آن هم چندان مهم نیست!

اما دلیل سوم یا "علت‌العلل" این بود که خانمم تیپ 5 را ترجیح می‌داد و چون همیشه ماشین زیر پای اوست و صد البته چون جایش روی سر ماست فرمایش او را بر خواست پسرک ترجیح دادم...

راستی شما نظر همسرتان برایتان مقدم است یا فرزندتان؟

پی‌نوشت بعد از نهایی!!

بعد از کلاهی که ایران خودرو قصد داشت که سرم بگذارد تیپ 5 نگرفتم و با وسوسه مداوم پسرک مگان را خریدم.

69 نظرات:

123

بسيار اتول خوب و مقبولی‌ست بخصوص در فصل برف و یخبندان!

سلام ...منکه بطور کل با فروش ماشینها موافقم، اما سرسختانه با خریدش مخالف :-) !!!

شما که دکتر اید چرا؟ از قدیم گفته‌اند سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند.
دوم اینکه رنو ماشین خوبی نیست.
سوم اینکه توی اون مملکت که هیچ کس قوانین رانندگی را رعایت نمی‌کند بهتر همان که اصلا رانندگی نکرد. تازه تا آنجایی که من در ایران دیده‌ام، آنهایی که ماشین‌های بدرد بخور دارند باید شبانه روز مواظب باشند دزد آنرا ندزدد این هم یک دلیل دیگر برای اینکه ماشین گران نباید خرید.

اگر پولش را داري حساب سود و زيان و اصفهاني بازي را كنار بگذار و مگان يا هر ماشين بهتري بخر .شخصا تويوتا را توصيه ميكنم كه پرفروش ترين ماشين دنياست.

پ.ن.پيرزن ها مواظب باشيد!

اينجا می‌توني راه استفاده از هالواسكن در بلاگر بتا رو پيدا كنی
http://logicalphilosopher.blogspot.com/2006/09/getting-haloscan-to-work-in-beta.html

گوشزد جان
یک ضرب المثل هست که میگه
" به هوای بچه میخوره کلوچه"
حالا حکایت شماست
اگه ماشین فعلی مورد پسند است الباقی بهانه است داداش من

گوشزد جان
یک ضرب المثل هست که میگه
" به هوای بچه میخوره کلوچه"
حالا حکایت شماست
اگه ماشین فعلی مورد پسند است الباقی بهانه است داداش من

Gooshzad jan be nazareh manham Toyota ya Hyundai bekhar.
Suzuki Grand Vitera ham machine khoobi hast.

Pooleto bara machine faransavi nariz.

اهالي فيضيه از اين حساب كتابها سر در مياورند.قديمها توي نخ فولكس واگن بودند بعدها افتادند دنبال پژو.
آقا جان اگر وضعتان توپ است ماشين توپي است براي رد گم كردن،وگرنه اگر آب از سرتان گذشته سفارش ميكنم يك تويوتايي بنزي ، ب.‌ام. و اي بخريد كه با يك تير دو نشان زده‌باشيد: هم خود به نوايي برسيد و هم به نگاه مردم يك فيضي برسانيد!
دندانتان بي بلا.

Toyota:
Yaris , Avensis, Camrey

اگر زورت نمي رسد نخري كه ديگر مشورت خواستن نمي خواهد!

Toyota:
Avensis, Yaris, Camrey

سلام
اشتباهه محضه که تو ایران ماشین بیست میلیونی به بالا خرید. چون سرعت و قدرت و شتاب اون توی هیچ خیابون و جاده ای نمیشه بهره برد در عوض مصرف سوخت چنین ماشینی به خاطر حجم بالای سیلندر زیاده و این یعنی فرهنگ پایین ایرانی جماعت که فقط به ظاهر نگاه میکنه و از عوارض جانبی چنین خریدی ککش هم نمیگزه

از اين اصطلاح" شپشك عانه كه به موي زهاري بند است " دل آشوبه گرفتم. اين را از كجا آوردي؟

در سه جهار پست قبل مدعی شده بودی که پس‌اندازی نداری ولی حالا بیست ملیون رو می‌کنی! دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را

این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

گوشي جان،صد تا حرفه که مي خوام بگم، اما نمي گم ؛-) الباقي رو هم که دوستان تمام و کمال فرموده اند مخصوصاً حسن آقا... پس مبارک است انشاالله. يک بوقي هم بده ما باهاش بزنيم.
راستي نکنه مي خواي بااين ماشين خريدن، رنگهايي رو که بدون اعمال نظر پسرت! به کمدهاش زده بودي، جبران کني؟؟!! اينجاست که ميگن: ساتيا جان گل گفتي...

رامتین جان
ماشاء‌الله من نه تنها پزشک،فیلسوف،تحلیلگر سیاسی، مشاور اجتماعی و اقتصادی و جنسی و ... که ادیبی برجسته و لغت سازی بی‌نظیر و مفهوم سازی عمیق نیز می‌باشم لذا این مفهوم رمانتیک را ساختم تا ژرفای احساسم را برسانم!...اما محمود جان تا دو ماه پیش نداشتم و حالا هم همه پس‌اندازم همین است
غزل جان
احتمالا تا حدی درست می‌گویی اگرچه خودم هم کم کرمو نیستم

این پژوی شما امتحانش را پس داده. اما این ماشین جدید ان هم از این مارک با این قیمت هیچ نمیرزد.
در این ممالک متحده عربی هم فروش خوبی ندارد.
******
دکتر جان امیدوارم حال شما خوب باشد.

همان دفعه قبلي هم گفتم يکي بخوابان بيخ گوشش صداي سگ کند گوش نکردي.
اين بچه شما بچه نيست سرطان است.
تاوقتي تو بالاي سرش هستي که هيچ . اما خداي ناکرده فردا که مردي اين پسرت چه طوري ميخواهد خودش را جمع کند با اين ناز و نعمت مجازي که عادت کرده از باباش بگيرد؟
و البته سرطان بودن بچه شما ربطي به خودش ندارد ها اشکال خودتي دکتر جان که بچه ات را داري بدبخت ميکني . اين خط اين نشان.

آقاي دكتر با يه نگاه به نظرات به اعتقاد اوليه ات مطمئن تر ميشي!

بنظر من با ترافیک تهران داشتن هیچ اتومبیلی توجیه ندارد. شاید در اصفهان وضع بهتر باشد. :)

خدمتتون عرض کنم که بنده از مخالفین سرسخت وبلاگتون هستم اگر حوصله و وقت داشتم یک وبلاگ میزد به نام ناگوشزد یا نگوشزد....حیف که حالشو ندارم!!!!!! موفق و پایدار و شاد باشید.

گوشزد عزيز،

اولا اين ده دوازده روز هي مي‌آمديم مي‌ديديم - يعني فكر مي‌كرديم - سر در جيب تفكر برده‌ايد و داريد به انتشار مطلب جنجاليتان فكر مي‌كنيد. اين از اولا.

دويّما، شخصا در مورد اتومبيل خيلي فانكشناليستي فكر مي‌كنم. به خانواده‌هاي تا چار نفره 206 تيپ پنج و به پنج نفره‌ها زانتيا رو توصيه مي‌كنم. رده‌هاي بالاتر مال بي ام دبليو و بعد مرسدس است.

*گوشزد جان من که يه هوندا سيويک دارم و ازش خيلی راضيم :)) اين رو می گند يک کامنت ۱۰۰ در ۱۰۰​اصفهانی. يعنی نه تنها جواب سوال رو نمی دی بلکه پز ماشين خودت رو می دی:)) از شوخی گذشته، من با آرمين گيله مرد ۱۰۰٪ موافقم...

** غيبت شما را ما متوجه شديم به جان خودمان. هی آمديم و نديديمتان:)

ورود مگان ممنوع شده و خرید آن به علت نداشتن پشتیبانی فروش جالب به نظر نمی رسد.دیگر این که ما که احوال شما را پرسیدیم چندین بار.و درنهایت هم می لینکیم.

به جان خودم به شما بيشتر از گوگل سر زديم نبوديد چندبار هم پشت در نوشتيم ما آمديم نبوديد!!!بعدش هم بيست به بالا اگر ماشين مي خواي زانتيا بخر كه ايمنه و امتحانش هم پس داده باشه خدمت دوستان عزيزي هم كه گير داند به پس انداز شما عرض كنم ماشين خريدن تو ايران پس انداز نمي خواد.... خداوند شركتهاي ليزينگ خودرو و دلالان نزول خور را حفظ كند همه را صاحب ماشين كردند يه زماني فقط مظفر وامثال اون ماشين مي خريدند ولي حالا .....اين مي شه كه مي رند پشت شيشه ماشينهاشون رو اونطوري مي كنند اين است فرق ارباب جماعت با رعيت تازه به دوران رسيده .....سربلند باشيد و شادكام

پاسخ ماشین بماند که من بیلمرم چون
که سال هاست فولسک واگن دارم
اما این جوونا که شیشه ی پشت را استتار !! کرده اند اتفاقا دارن تو ماشین حال می کنن!!
کجای کاری گوشزد جان ؟؟
این جوونا اوه... پزیسیون هستن !!

منظورم volkswagen

پدر زن بنده یک عدد ابتیاع نموده و باید بگویم ماشینی است عالی با قدرت موتر بالا و سیستم ایمنی مناسب و ظاهری دلفریب و رک عرضت کنم سگش به پژو می ارزد نا گفته نماند خود من هم پژو دارم و تعریف الکی از مگان نمی کنم گذشته از این حرفا عیبه دکتر مملکت همون ماشینی رو سوار شه که یه گرافیست یه لا قبا

يادمه قديم ها پدرم هميشه مي گفت :" آسوده كسي كه خر ندارد از كاه و جو ‌اش خبر ندارد" .... مثل امروز ما اين شده

پدرمان گفت مگان ماشین کره ای ست.. بهتر از پژو و امثالهم است. این توضیح را هم بدم که حرف بابا جان در امر ماشین برای من حجت است و بسیار قبولش دارم.

سلام دکتر گوشی غایب همیشه حاضر. من مگان نمی دونم چیه. اما همین امروز با همسر مهربون حرف میزدیم سر خریدن ماشین و اینکه اصولن کار عاقلانه ای هست که آدم ماشینش رو به خاطر سوسول بازی عوض کنه یا نه. به این نتیجه رسیدیم که اگه آدم پولش رو داره و خرید ماشین جدید خوشحالش می کنه چرا که نه. یه کم هم خرید اسباب بازی برای آدم بزرگها باشه چه ایرادی داره. اما اگه نداره و باید بره زیر بار وام و قسط و قرض نه نیارزد

سلام دکتر جان اولن اصلن با این قالب جدید عادت نمی کنم تو رو خدا می موندی توی همون قبلی من همش دلم می خواد وقتی مام اینجا همه چی سبزباشه اینکه چرا که نه ماشین جدید عالیه

ببخشید که اشتباهی نوشتم منظورم این بود که حرف پسرتون رو گوش کنید جناب دکتر

من به شدت پيشنهاد مي‌كنم شما با يك مشاور مشورت كنيد. شايد هم از عوارض دندان درد باشد. البته شما كه فكر كنم اعتقاد داريد حقتونه بهترين ماشين رو سوار بشيد. حالا ملت تو سرما دارن كنار خيابون مي‌لرزن؟ جونشون در بياد. مي‌خواستن برن دكتر شن و درس بخونن و پولدار شن و بفهمن كه شان و منزلت اجتماعي در چيه. فكر كنم بيچاره ها بابايي مثل شما آگاه نداشته اند كه سر دكوراسيون اتاقشون تو بچگي كل كل كنه و بهشون بفهمونه كه ... و البته بعد هم بياد و نظر شون در مورد خرج كردن كل پس انداز برا تعويض ماشين رو تو وبلاگش به نظرخواهي بذاره. جل الخالق!
خدا صبر بده به ما

عجب استدلالی
چه منطقی
چه فرمایشات متین و مستدلی
عجب گیری افتاده‌ایم‌ها

salam gooshzad jan
aval az hame webloge jadidet mobarak bashe.kheili khoshgele
dovom inke man yeki az doostamoon namayeshgah otomobil dare.mige ke megan kheili khoobe.ham az nazare ghodrate badane va ham ghodrate motor va meghdar masrafe benzin
ama in ke dar sharayete feli iran in karo bokoni ya na az takhasose man khareje
agar bachatoon kheili doost dare va shoma ham poolesho darin khob bekharin.ama yadetoonam bashe ke megan kharidan hamana va ezafe shodan be shomare doostdokhtarhaye shazdatoon ham hamana

salam
bebin man megan daram vali chon shoma do ta bacheh dari bekhatere fazaye dakhelie koochakesh tosieh nemikonam va bejash toyota camry ro tosieh mikonam ke kami bozorgtar va albatteh porkartare va faghat 5-6 toman geroontare.
movaffagh bashi ashkan

باید ممنون پسرت باشی که میخواد هم خودش و هم باباش تا زندس از ماشین خوب لذت ببره چراباید فقط دلتو به الگانس بهشت زهرا خوش کنی ؟

اگه می شه لطف کنید آقای گوشزد عزیز کامنت منو از اینجا حذف کنید.. فکر نمی کردم کامنت گذاشتن اینجا باعث توهین به من بشه و کسی به خودش اجازه بده که تو کامنتهای وبلاگم فحش بده به من. ممنون می شم اگه این لطف را در حقم کنید

دنیا جان
اگه اجازه بدی کامنتت باشه چرا که کسی که بخواهد توهین کند و دشنام دهد چندان پایبند بهانه نیست!!

maxima bekhar
ham kelas dare, ham amniat
taze ; manzelat ejtemaee ro ziad mikone

salam khob bekhar shirinish ro ham bede ma
rasti dafe ghabl engar filter shode bodii cheto biroon omadii ?
ma ro filter kardan javab be eterazam ham nadadan persian blog ham account am ro masdodo kard hala inja minvisam mnam pezeshkam be shoma link dadam mishe be man ham link bedin dr
http://drhmt.blogspot.com/

گوشزد جانم سلام. دلم می خواست اين پست آخر منو می خونديد لطفا:)

مبارکه!
فعلا چون بچه ای وجود نداره نمیتونم جوابتونو بدم
Avra

پاراگراف آخر راز انتخاب را گشود!

اقا مبارکه ماشین خیلی خوبی خریدی مرد

دکتر جون این هم سوال داره؟ معلومه حرف آخر رو کی می زنه

کاس بابای من یه پسر عین شما داشت تا قدر منو بفهمه

ماشین نو مبارک...

همین علت العلل را عشق است افرین دکتر جان ما فمنیستها را شاد فرمودی به شدت

عجیبه که ایران خودرو تونست دمتونو ببینه

قالب قبلي بهتر بود. توي اين قالب براي خواندن نظر بقيه همش بايد با موس كار كرد...

قالب قبلي بهتر بود. توي اين قالب براي خواندن نظر بقيه همش بايد با موس كار كرد...

pas oon mozoo e janjali ke mikhastin benevisin kooooooooo???!!!

خب البته از قدیم هم گفتن حرف مرد یکیه! و ما خوشحالیم از این همه خانواده دوستی شما!! ایشاللا به خیرو سلامتی ازش استفاده کنین و کیفش رو ببرین...واللا...مال دنیا واسه استفاده آدم تو همین دو روز دنیا خوشه.. وگرنه به چه درد میخوره؟! خوش باشید

سهم بوق ما فراموش نشود...
به دل خوش ايشالله سوارش بشيد.

مبارك:)
حالااين مگان مال خانومه يا شما؟ چون اون پژو 206 قرار بود مال خانوم باشه:))
مي بيني تورو خدا. از بس مياي جزئيات زندگيتو مي گي ما هم فضولي مي كنيم:)
ايشاالله هميشه باهاش جاهاي خوب خوب مثل عروسي و نامزدي بريد:)

مواظب باش ندزدنت!

سلام.حرف اون بنده خدا رو كه گوش نكردي حرف منم گوش نكردي. مبارك باشه. حالا كي بيايم شامش رو بخوريم؟

سلام
ما که آخر نفهمیدیم چی خریدی ! حالا جالب بود آخرش می نوشتی هیچی نخریدم و همون پژو رو نگه داشتم !

گوشزد عزيز
شما كه متخصص نظرخواهي‌هاي مجازي هستي، يك نظرخواهي درمورد قالب جديد وبلاگت بگذار و اگر راي اكثريت آن بود كه قالب قبلي بهتر بوده عوضش كن
جان مادرت!!!

عجيبه. گفتم كه خدا بهمون صبر بده. نتيجه ي صبر رو داريم مي بينيم كم كم!!!!! اي خدا اينا ديگه كي هستن ما گيرشون افتاديم. نه ببخشيد اونا گير ما افتادن!!!

ها ها ها...پی نوشتی بعد از نهای تر یهو نیاد وسط؟!
خیلی مبارکه!
کار خوبی کردی به حرف پسرت گوش کردی.
نی لبک
پسرها الان اطلاعات خوبی دارن و حیفه که از این اطلاعات استفاده نشه.منظورم راجع به اتو و وسایل الکترونیکی هست

salam doctor
hes mikonam natanha doctor khbi hastin
balke ravanshenas va jemeshenase khubi ham tashrif darin ;))

پی‌نوشت بعد از نهایی!!

now tell us

راستی شما نظر همسرتان برایتان مقدم است یا فرزندتان؟

مباركه....فكر كنم ديدمتون!!!آخه ما هم تو همين اصفهان شماييم پريشب با آقاي همسر بيرون بوديم.. يه مگان ديديم ذوق كرديم...گفتيم اين دكتر گوشي ماست برو دنبالش ...برو ديگه... يالا!!!!كه ناگهان نگاه آقاي همسر ما را به خودمون آورد كه دنياي مجازي را با ماشين بازي خيابون توحيد قاطي نكنيم!!!!و ما هم كمي جمع تر نشستيم...حالا راستش را بگو خودت بودي گوشي جون؟

گوشزد جان.... آخرش چي شد؟ بابا بي خيال ماشين شو پاشو بيا مردم را نكار!!!؟

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes