مسلمانی

چند روز پیش در مطب سر و صدایی از سالن انتظار شنیدم که مردی با عصبانیت داد می‌زد : مگه شما مسلمون نیستین می‌گم ندارم...من از کجا بیارم پنجاه هزار تومن بدم به شما نامسلمونا!
به منشی‌ام گفتم که او را به اتاق من بیاورد و با ملایمت از او پرسیدم که آیا شما مسلمانی؟
گفت: بله
پرسیدم: نماز و روزه را به جا می‌آوری؟
گفت: همیشه
پرسیدم: خمس و زکات هم می‌دهی؟
گفت: آره
پرسیدم: به چه کسی خمس و زکاتت را می‌دهی؟
بدون مکث نام یک آخوند را با نشانیش برایم گفت.
نفس عمیقی کشیدم و گفتم...خوب من برایت یک تاکسی می‌گیرم که تو را به خانه آیت‌الله ببرد. تو از ایشان درخواست کن که به ازای این چند سالی که به ایشان قسمتی از اموالت را بخشیده‌ای پنجاه هزار تومان از همان پولها را برای مداوایت به تو برگردانند!! اگر نیمی از این پول را به اداره بیمه داده بودی همین توقع منطقی را الآن از آن داشتی!


جوابی نداشت که بدهد...پول را داد و در نوبت نشست.


پی‌نوشت:


یکی از بیماران که در روستایی در حاشیه زاینده رود زندگی می‌کند چندی پیش برایم ماجرایی تعریف کرد.
او گفت:
در روستای ما هر ماه رمضان از قم یک آخوند می‌آید و در این مدت هر چند روز مهمان یکی از اهالی است و در 8-7 سال گذشته هر ماه رمضان من داوطلبانه یک هفته میزبان او می‌شدم و در پایان ماه نیز اهالی خمس و زکات خود را به او می‌دادند.


سال گذشته در اواخر ماه رمضان من مسافرت رفتم و خمس و زکات را نداده بودم که آخوند رفت!
یک ماه بعد با خانواده تصمیم گرفتیم که برای زیارت به مشهد برویم و تصمیم گرفتم که سر راه در قم توقف کنیم و خمس و زکاتمان را هم به آخوند بدهیم.
به او زنگ زدم و بلافاصله شناخت.
نشانی منزلش را گرفتم و گفتم که فردا قصد دارم خمس و زکات را برایت بیاورم...


پرسید چه ساعتی می‌رسید؟
گفتم صبح از اصفهان راه می‌افتیم و ظهر می‌رسیم.
فردا سر ظهر به در خانه آخوند رسیدیم ...در زدیم خودش در را باز کرد.
همه خانواده از ماشین پیاده شدند و احوالپرسی کردند و من پانصد هزار تومان را در یک پاکت تحویل ایشان دادم.
گرفت و تشکر کرد و خداحافظی نمود و رفت داخل منزل و در را بست!...بدون حتی یک کلمه تعارف!
سوار ماشین که شدیم زنم گفت:
تو هر سال یک هفته این آخونده را به منزل ما دعوت می‌کنی و من سحری و افطاری برای خودش و زنش می‌پزم و دست آخر هم کلی پول به او می‌دهی و می‌رود و حالا حتی یک کلمه تعارف نمی‌کند.


حالا هم که ما را می‌خواهی ببری مشهد در یک مسافرخانه درجه 3 یک هفته نگه داری و غذای حاضری بخوریم...مگر مرض داری!!!؟


همین پانصد هزار تومان را که می‌دادی یک هفته در یک هتل خوب می‌ماندیم و بهتری غذا را می‌خوردیم و بر می‌گشتیم...
حرف حساب جواب نداشت...دور زدم و برگشتم و زنگ خانه آخوند را زدم...از دیدن دوباره من تعجب کرد.
گفتم حاج آقا اگه می‌شه اون پاکت را بیارید یک اصلاحی باید در آن انجام بدم...رفت و آورد.
از دستش گرفتم و بدون هیچ توضیحی سوار ماشین شدم و در برابر پرسش‌های مکرر او که: مگه چی شده؟ بی‌اعتنا به راه افتادم و رفتم به مشهد و خمس و زکات را خرج خانواده کردم.  

62 نظرات:

بیچاره گیر عجب نامسلمونی افتاده بوده.
آدم باید خیلی مواظب حرف زدنش باشه پیش دکترای این دور و زمونه.

آره دکتر گوشی جان من نمی دونم با این بیمه و مالیات که دولت می گیره این خمس زکات دیگه چه صیغه ای هست؟
جالب هست که خیلی ها با جون دل هم این خمس زکات رو می دهند هیچ توقعی هم ندارند.
می گم ای کاش من هم یه آخوند بودم.

ای من گفتم اول شدم ها . امان از دست این رضا

حالا خوبه که این یکی پول رو داده و توجیه شده وگرنه همین ادما رو دیدم که درسته قورتت می دن و سعی می کنن با هزار تا جواب از نوع کلاه شرعی خودشون رو تبرئه کنن روزگار قمر در عقربیه دوسته من!
راستی اگه مایلید که دوست کوچکی هم داشته باشید خوشحالم می کنید که من رو هم در لیست لینک هاتون اضافه کنید به واقع جزیره من هم چندان خوش اب و هوا تر از دنیای شما نیست و من هم فقط از جزیره ای می گم که دوست ندارم اب اونو بگیره اما متصرفین گویا دست بردار نیسن! بهر هال من جسارتن شما رو به لیست جزایر همسایم اضافه کردم دوست من !

حنا جان
من قبلا شما را در لیست کنار اضافه کرده‌ام...با نام حنا!

مشکل اینجاست که مسلمونی از جنس این حساب و کتابای منطقی نیست.

دکتر جان فکر کردی پس بی خودی ما این همه عقب موندیم دیا به دلیل همین گیر کردن تو n سال بله. مشکل این مردم اینه که همه چیز به راحتی آب خوردن مدس میشه و وقتی هم که مقدس شد دیگه مگه میشه ازش دل کند. عل و آگاهی و فکر میره تو کمد درش همه سه قفله میشه. حالا این قصه که شما تعریف کردی یه چیز خیلی کوچولو از این مملکته.

سلام
واقعا ! نمی دانم چه باید گفت ...
من مسلمانم ! نماز می خوانم ، روزه می گیرم و به خیلی چیزها اعتقاد دارم . اما هر طوری فکر می کنم متوجه نمی شوم چرا باید پول خمس را بدهم به آخوندی که با این پول به منافع شخصی و حکومتی کمک کنند ؟ لبنان را به هم بریزند یا ... !

وا اسلاما... تو امالقرای جهان اسلام و این حرفا !!!

خیلی جا خوردم بعدش متاسف شدم.

يك پزشك

دو پیمانه آب است و یک چمچه دوغ!

مامان غزل شدم.

خیلی جالب بود جناب دکتر. مایه بسیا تاسف هست. واقعا که دیگر نمیشود به قسم التماس هیچکسی اعتماد کرد. چطور این آدمی که با داد و فریاد التماس میکند که قرانی در جیب ندارد یک دفعه بعد از چند دقیقه پنجاه هزارتومن از جیبش بیرون می آورد.... دروغ و تزویر و ریا همه دنیا را گرفته.

اين بابا از روی خريتش خمس و زکات ميداده و بخاطر عقب افتادگيش نميشه بهش فعلا ايراد گرفت! ولی تو که فهم داری لااقل يک رحمی بهش ميکردی!
۵۰۰۰۰ تومان تو را نه فقير ميکنه نه ثروتمند ولی اين بابا را کلی از نظر مالی نجات ميده.
بنابراين من شاشيدم به اون تز دکترات که يک ذره برايت انسانيت نياورد.
خدا را شکر کن که تو چنين سيستمی طبابت ميکنی.

salam Dr jan. be nazareh man kareh khoobi kardi in baba ye jaii bayad mifahmid ke poolesho nadeh be in moft khora.
xyz eheki jenabeh ayatolah moft bokhoreh eyb ndareh vali Dr ke dareh dar ezay karesh pool migireh sezavar in hameh lotf shomast? nakone to ham ayatolah zadeh hasti!!!!!!!!

age een ja webe dr jan nabi=ood dahanamo baz mikardam har chee dar mioomad migotam be een xyz mardak ya zaeefe beeshoooooaoooor adam nisti che tarz harf zadane akhoondzade bad bakht
boro dahaneto ab bekesh be nazare man dr bayad lagadi dare....oo mizasht az matab mindakhtesh biroon

ممنونم دکتر جان ماشالله لیستتون انچنان طولانی بود که متوجه نشدم به خصوص که به اسم وبلاگم نبود با این حال ممنون

خداوند هیچ مسلمانی رو گرفتار دکتر ناکس نکنه!

دکترجون میگم اگه خمس و زکات ندیم ولی بیمه مالیات بدیم بعد بیایم مطبتون و پول نداشته باشیم اونوقت به صورت رایگان ما راه میندازین ؟:D
دکترجون اینا همش همون کلاه هستش که زیادی داره گشاد میشه و ممکنه یه روزی اندازه مساحت ایرون بشه

خیلی ذهن خلاقی داری.چطوری به ذهنت رسید همچین چیزی.من اگر بودم اینقدر حول میشدم که بدون اینکه ازش پول بگیرم راهش می دادم تو

این 50000 هزینه ویزیت بود؟
اینجا که خط فقر€1500 در ماه است ویزیت یه متخصص €60 است

جناب متاسفم و جناب چهل تيکه
برويد اول فارسی ياد بگيريد بعد با هم گفتگو ميکنيم.

پول عاشق كسي است كه از اون درست استفاده كنه و به سمت اون فرد مياد. به نظر من كه بايد مواظب پول خودمون باشيم و به راحتي از دستش نديم. پولي كه حاصل كارمونه خيلي عزيزه. مخصوصا كه جديدا بهش ميگن مغز مزد.

كارتون مثل هميشه عالي بود دكتر گوشي جان!

من یه کامنت نوشتم پرید خلاصشو مینویسم:
ببین عزیز جانان! آنجه شما نوشته ای مغالطه ای بیش نیست چرا؟ چون اگر کسی به مذهبی مسلکی پیری مرادی...معتقد باشد باید به لوازمات آن هم پای بند باشد وگرنه حرف مفت زده (البته خطا ازهرکسی ممکن است ولی قاعده بر تبعیت است).حال اگر کسی شیعه باشه و خمس بده چون از رو اعتقاد داده اصولن نباید دنبال پس گرفتن در موقع نیاز باشد (چون اگه میخواست پس بگیره چرا داد) این مثل این میمونه که من برم تو یه دهات برا بچه های مردم مدرسه بسازم بعد فرض کن این بچه ها یه کاره ای که شدن من توقع داشته باشم به من یه حالی بدهند که اساساچنین توقعی خلاف معرفت است .یعنی کار داوطلبی (حالا بدلیل اعتقاد یاانگیزه نوعدوستی یا فردین بازی یاخریت یا گاویت یا هرچیز دیگر)ذاتا تلافی طلب نیست.درسته؟

Kareh besiar khoobi kardi Doctor jan, be adamhaye ahmaghi mesle oon mariz nabayad ba dad.

بابا تو ديگه كي هستي دمت گرم

من اينجور وقتا يه راست تامين اجتمايي رو نشون ميدم

joonam age halo hoseleie bahs dari be chizaie allaki gir nade faghat hamin barat bas ke man ke dar badtarin sharayet fosh midam alan dahanamo bara to baz kardam doktorine fekrit copye akhoondast:D

عجب پاسخي داديد...فكر كنم از اينكه مسلمونه پشيمون شد!

من چند روز گذشته مهمان داشتم و نتوانستم به اینجا سر بزنم...امروز هم که یکی پینگمان کرده است!
فرزاد جان...نه!! درست نیست!
این آدم نمی‌تواند از من توقع داشته باشد که ویزیت خودم را نگیرم که او آن را به عنوان اعتقادات شخصی‌اش نذر کند یا خمس بدهد یا به پرورشگاه کمک کند.
چندی پیش پدر یکی از دوستانم پیش من آمده بود که می‌خواهم به یکی از نیازمندان برای هزینه درمان بیماریش کمک کنم...اول می‌خواهم شما یک معاینه کامل از او انجام دهی.
گفتم حرفی نیست یک نوبت برایش بگیرید و بیاوریدش...با تعجب گفت...می‌خواستم شما را هم شریک این کار خیر کنم.
گفتم من علاقه‌ای ندارم!
یلدا جان...با استدلالت موافقم.
نگار جان...ویزیت پنج هزار تومان است...این پنجاه هزار تومان هزینه یکی از خدمات پزشکی است که در آنجا پانصد یورو است...یعنی ششصد هزار تومان.

اصفهانيا همه پولكي هستند و عقايدشون رو فداي پول ميكنند.حالا اين عقيده ميخواد مسلماني باشه يا نامسلماني. شما هم يك نمونه اش. تعجبي نداره

سلام دكتر جان
اول آن لينك آلاچيق را به آب و سراب و آدرسي كه در همين كامنت دادم اصلاح كن. برادر جان
ما اينجاييم. گوشزد را نيز بسيار دوست داريم كه با ما نيز باشد.
دمت گرم و سرت خوش باد:
مدير ديروز
حاج واشنگتن امروز

آقای دکتر پینک شدن خود بخود وبلاگ ممکنه به دلیل ادیت پست آخر هم باشه.اگه شما راهی برای حل این مشکل یافتید به من هم یاد بدهید.

سایت پاسخ به شبهه پاسخ شبهه شما را در مطلب مستقلی انتشار داد


مسئله خمس و زكات درقرآن

اين دو واجب مالى ثابت، هر دو سبب پاكى مال‏ها و تزكيه نفس مى‏شوند در حقيقت خمس و زكات دو ركن مهم نظام مالياتى اسلام را تشكيل مى‏دهند ثروتمندان در راستاى راست آمدن عدالت اجتماعى بايد بخشى از مال و دارايى‏هاى خويش را مستقيم و يا از راه دولت اسلامى به گروه‏هاى فقير و نيازمند و برآوردن نيازهاى عمومى و برآوردن مصالح و جوانان انتقال دهند. شايد براى همين بوده است كه بسيارى از فقها پيشين مسائل مربوط به خمس را در كتاب مستقلى در فقه نياورده‏اند بلكه بيشتر مسائل آن را در ذيل كتاب زكات و يا در بين بحث‏هاى ديگر آورده‏اند.
در واقع خمس هم نوعى زكات و يا از شاخه‏هاى زكات است زيرا زكات معنى گسترده‏اى دارد و همه گونه‏هاى صدقات واجب و حتى خمس و ديگر واجبات مالى را در برمى‏گيرد.
گواه اين سخن نامه پيامبر اكرم (ص) است به پادشاهان حمير است كه فرموده است «و بپردازيد زكات را از غنيمت‏ها، خمس خدا و رسول برگزيده او و آنچه خداوند از صدقه بر مؤمنان واجب گردانيده است»،(1).
نظرى وجود دارد كه واژه زكات و يا صدقه در قرآن كريم به معناى فراتر از زكات و يا صدقه‏اى كه در بين ما مصطلح است به كار رفته، بنابراين زكات و صدقه‏اى كه در قرآن گفته شده است شامل خمس نيز مى‏گردد. به عبارت ديگر مراد از زكات استعمال شده در قرآن كه شامل همه وظايف واجب مالى مى‏شود و يكى از اقسام آنها خمس مى‏باشد.
ثانياً: مطمئناً پيامبر (ص) و حضرت امير (ع) از غيرغنايم جنگى نيز خمس گرفته‏اند و اين مطلب در كتاب‏هاى فقهى شيعه و سنى هر دو وجود دارد. نك: 1- كتاب الاموال، ابى عبيده 2- الخراج، ابو يوسف 3- المجموع، در فقه زيدى 4- المغنى، ابن قدامه‏
پى‏نوشت‏

(1) (مرآةالعقول، مقدمه مرتضى عسگرى، ص 73، انتشارات دارالكتاب الاسلاميه- معالم‏المدرستين، مرتضى عسگرى، ج 2، ص 97)

متن کامل در سایت ذکر

مدير محترم پاسخگويي به شبهات
شما به شبهات اصلي پاسخ نداديد:
ا-در جامعه امروزي كه همه قاونا بايد ماليات بدهند چه لزومي به پرداخت خمس و زكات است؟كاركرد ماليات هم كمك به بازتوزيع ثروت است كه شما براي خمس و زكات اشاره كرديد.
2-گيرندگان خمس و زكات چون در ساختار اداري جامعه تعريف نشده اند نميتوانند اعتماد مردم را جلب كنند

گلی خانم
البته حکمتان کلی است و از این نظر قابل استناد نیست ولی نظر خاصتان راجع به من صحیح است.
مهران جان...قبل از ادیت ÷ست آخر ÷ینگ شده بود.
حاجی عزیز
امتثال امر کردم!
مدیر محترم سایت ÷اخگویی به شبهات...همه متن شما چالش انگیز است
مثلا اولا خمس و زکات با چه مکانیسمی باعث پاکی مال! و تهذیب نفس می شود.
ثانیا همانطور که بی نام اشاره کرده است این کارکرد مالیات است که در نظام اسلامی هم به وفور اخذ می شود.
ثالثا به نظر شما آیا اگر همه احکام اسلام اجرا شود نفعش بیشتر است یا ضررش
رابعا مهم نیست که شما یا من چه تعریف و اهدافی را برای خمس و زکات و سایر امور تعریف کنیم بلکه مهم آن است که آیا خمس و زکات به گسترش عدالت و توزیع متناسب ثروت منتهی می شود یا نه...

هم مالیات بدید
هم زکات بدید
هم خمس بدید
هم فطریه بدید
هم صدقه بدید
هم در انواع جشن های عاطفه شرکت کنید
پس انداز قرض الحسنه کنید
اما وام 24% بگیرید
و.....
چرا ؟چون شما بلا نسبت غلط کردید مسلمون شدید

من پینگ نکرده ام...
متاسفم که بی جهت آمدید.

دكتر گوشزد عزيز، احساس خوبي ندارم از خواندن اين پست. اين كه شما آدم پولكي هستيد اين كه تمامي زيباييهاي احساسي و انساني ناشي از مداواي يك انسان را در پول خلاصه مي كنيد شايد برداشت درستي از شما نباشد كه من شما را از ميان اين چندين پست نمي توانم به خوبي بشناسم. اماپستي چنين تند و تيز كه در آن تمام ارزشهاي والاي خيرخواهي ، نوعدوستي، فداكاري و ايثار به راه بن بست پول ختم مي شود،برايم غيرقابل هضم است. اگر خمس و زكات به كسي داده شده كه آن را درست و صواب مصرف نكرده است نفس آن كه نوعدوستي و نيكوكاري است كه نبايد زير سوال رود. كاش در نوشتن اين چند پست اخير كمي دقت بيشتر و وسواس بيشتر به خرج مي داديد. گاه يك جمله باعث آلوده شدن يك ارزش انساني و اخلاقي مي شود. من مطمئنم كه شما به عنوان يك پزشك از نجات جان يك انسان لذت معنوي هم مي بريد از تخفيف درد يك مريض خشنود مي شويد.پس فقط يك ارزش (پول)را برجسته نكنيد. حداقل همه ما معترفيم كه نوعدوستي و ياري ديگران ربطي به هيچ مذهب و آئيني ندارد و در فطرت همه انسانها جاي دارد.

گر مسلمانی از این است که گوشزد دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی!

پرداخت خمس و ذکات بیشتر خرافه پرستییه تا نوعدوستی و نیکوکاری...
نیکوکاری باید در جای درستش انجام بشه، نه ساده لوحانه و به این روش...
اگر این خمس و ذکات برای کم کردن فاصله فقیر و غنی یه می شه این جنابان رفع شبهات توضیح بدن چرا این شخص از پرداخت هزینه درمانش درمانده بوده؟ و بقیه فاصله هایی که همه ازش خبر دارن...

ببخشيد كه اسمم در كامنت قبلي درست نيامد. من از روش استفاده از خمس و زكات و مانند آن دفاع نكردم. اين كه چرا كسي كه خمس و زكات داده حالا قادر به پرداخت هزينه مداواي خودش نيست هم مسلما جاي بحث و صحبت فراوان دارد. من روي سخنم با گوشزد و تم نوشته هاي اخير اوست. اين كه در نوشته هايش مايه غمباري از تحقير فقر و انسانهاي فقير را مي بينم ( اين فقط احساس من است و فقط در مورد نوشته هاي اخيرش حرف مي زنم نه شخص و شخصيت گوشزد)مايه غمباري از فرار از فقر حتي به بهاي بي اعتنايي به هم نوعان. مسلما يك پزشك حتي در بدترين حالت هم تبديل به يك انسان بي قلب نمي شود. چون به نظر من،نفس كار پزشكي و سر و كار داشتن بابيماران و به طبع آن عواطف انساني راه را بر قسي القلب شدن مي بندد. دوست داشتم دكتر گوشزد عزيز پستي هم در تمجيد از ارزشهاي انساني داشت اگرچه نه هم پاي پستهاي فراوان اخيرش در مدح پول. كه مسلما كسي نقش مهم ثروت در زندگي را انكار نمي كند.واضح است كه آنكه ثروتمندتر است به مطبهاي شيكتر و آنچنانيتر و پزشكان متخصص تر و باسوادتر رجوع مي كند و مورد حمايت بيشتر هم قرار مي گيرد.اما آنكه نياز به حمايت ديگران دارد چه ؟

اقای دکتر گوشزد عزیز سلام :حالتون که خوبه انشاالله ..من خدمت رسیدم فقط برای احوالپرسی وچاق سلامتی ...چون مدت یک وماه ونیم ایران بودم و همش توی مهمونی و رفت وآمد ....واسه همین فرصت نشد بهتون سر بزنم الانم مشغول خواندن پست های نخونده هستم ....موفق باشید و التماس دعا ....

تو جامعه ما نامسلمانيها هم غير واقعي شده و تظاهر به نامسلماني به ابزاري براي ارتقائ موقعيت اجتماعي از ديد ديگران شده است.
چه خوب بود اگر نامسلمانيها صادقانه بود و از اعماق قلب برميخاست
تو اين زمونه به نامسلمونا و نامسلموني هم نميشه اعتماد كرد چون ناخالص شده و توام با غل و غش

دكتر عزيز چرا بقيه از اين حركت شما يك نتيجه كلي ميگيرند و اون بي‌شفقت بودن شماست؟ بهتر بود ميپرسيدن كه آيا تاكنون كاري خيرخواهانه انجام داده‌ايد؟آيا تابحال مريضي را هم به تشخيص خودتان رايگان معالجه كرده‌ايد؟ آيا تابحال به افراد فقير به هر نوعي كمك كرده‌ايد؟

حوب چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است ..معمولا آدمهای خیلی دین دار یه جای مغزشون پت پت میکنه

از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

گلاره جان..
بسیار تحت تاثیر محبتت قرار گرفتم.
قصد من اغراق درباره واقعیتهایی است که عامدا دیده نمی شود!
ممکن است در این راه خودزنی هم کرده باشم...به چشم بعضی ها بی وجدان و پولکی و بی شرف هم آمده باشم...چه باک!
اصولا من فکر می کنم وجدان و گشاده دستی و پولکی نبودن صفات خوبی هستند برای روابط رویارو در دنیای حقیقی ولی در دنیای مجازی برای شما چه فرقی می کند که من لارژ هستم یا خسیس...مهربانم یا سنگدل...و آیا برای من مقدور نیست که خودم را طوری نشان دهم که منظور شما را برآورده کند!
اما دوست من
به باور من این نگاه که هر فقیر یا بدبخت یا روستایی را عاری از زرنگی و دورویی و مردرندی بدانیم سبب می شود که گاه چنان رودست بخوریم که تا مدتها جای آن بسوزد!!
اگر خیال تو دوست عزیز و یلدای نازنین آسوده می شود بگویم که علیرغم این همه مدیحه سرایی برای پول هنوز یک ریال پس انداز ندارم و مثلا همین امروز صبح به آدمی که فقط یک بار در عمرم او را دیده ام به صرف اینکه زنگ زده است و گفته است که یکی از طلبکارهایش در محل سر و صدا به راه انداخته است صد و هفتاد هزار تومان قرض دادم...برون هیچ چک یا سفته یا نوشته ای و حتی بدون اینکه امیدی به بازپرداخت آن از طرف او که پنج ملیون تومان مقروض است داشته باشم...
خوشم نمی آید از اینکه مراتب انسانیت خودم را در بوق کنم ولی هدف من از نوشتن اتوبیوگرافی این بود که بگویم من در میان همین مردم بزرگ شدم و هم محبت و هم جفا دیدم...حالا هم درد و رنجشان را می بینم و غمگین می شوم همچنانکه از زرنگی و خریت آنها چندشم می شود!

Man vaghe'an mota'asef hastam ke bziha hanooz in etehamate maskhara ro be Gooshzad mizanand.

hanoonz ham jaye vaghi'at va royaa ro baziha eshtebah migiran.

Gooshzad aziz ye shakhsiateh Weblogi has tke karash bian vaghiat jameh hast na antori ke baziha doostdaran basheh.

If it is slap into your face, sorry, but that's the reality of our society. if you want to fix it you'd better off to judge it rbased on facts not on your lame dreams

I really really, like and appreciate you doctor jan, and I utterly beleive you are one of the most conscious and human being in real life.

You don't need to defend yourself your writing is just telling how honest and nobel man you are.

آزاده جان.
از لطفت بی نهایت سپاسگزارم.

سلام.خداییش من اصفهانی نیستم ولی مدت هاست که باهاشون در ارتباطم اصلا اونقد که می گن پولکی نیستن کاملا مثل بقیه مردم ایرانن.

سایت پاسخ به شبهه پاسخ شبهه شما را در مطلب مستقلی انتشار داد
علیرغم وجود خمس و زکات چرا مالیات وجود دارد؟
اساساً خمس و زكات در اسلام به عنوان ماليات وضع نشده است زيرا زكات در موارد خاصى وضع شده كه با استفاده از فعاليت انسان و سخاوت طبيعت خداداد به دست مى‏آيد و در چيزهايى مثل برنج كه زحمت زيادى دارند وضع نكرده است. از طرف ديگر زكات امرى ثابت است ولى ماليات از اختيارات حاكم شرعى و تابع شرايط و مقتضيات زمانى و قوانين كشور است و مطابق قوانين بايد عمل شود. زكات به بخشى از مال در صورت رسيدن به حد نصاب تعلق مى‏گيرد.
ماليات در حقيقت هزينه‏هاى زندگى است كه به طور غير مستقيم پرداخت مى‏گردد مثلاً براى ساختن جاده‏ها، تأمين امنيت، بهداشت، آموزش و... از همين جهت جزء مخارج زندگى به حساب مى‏آيد. ولى خمس به مازاد درآمد زندگى و موارد ديگرى كه در رساله‏ها مذكور است تعلق مى‏گيرد و داراى مصارف مشخصى است. در بعضى از سنوات به جهت مقتضيات زمان، برخى از امامان (علیهم السلام) در يك سال دوبار خمس گرفته‏اند.
در حقيقت ماليات پرداخت مخارج زندگى خود فرد است ولى خمس و زكات تأمين خلأها و نيازهاى مستمندان و مصارف ديگرى است كه مشخص شده است.
براى آگاهى بيشتر ر. ك: اسلام و مقتضيات زمان، ج 2، ص 61- 64.
اقتباس از : پرسمان
پاسخی به
http://gooshzad.blogspot.com/

دكتر عزيز من نگفتم كه شما خودتان بايد بگوييد. منظورم اين بود كه ما خوانندگان وبلاگ در قضاوت كردن احتياط كنيم.

آقاي گوشزد پاسخ آخر سايت شبهه ظاهرابد جوري زده توي گوشت كه صدايت ديگر درنمي‌آيد جوابش را بدهي!

با سلام
می گویم صاحب این سایت پاسخ به شبهه، باید آخوندی بوده باشد. وچه مذخرفی هم گفته.ناآگاهانه پتهُ امام ها را هم ریخته به آب.

كس مادرهمهتون

سلام دوست خوبم
لطفا اگر برایت امکن دارد وبلگ مرا لینک کن در ضمن اگر دوست داشته باشی من با افتخار وبلاگ شما را لینک می کنم .
اگر دوست داشتی با من تماس بگیری برایم ایمیل بفرست تا بدانی ...................
به یک دلیل ساده دوستت دارم هموطن
omidomid00@yahoo.com

خفه شو ...

فیلم مایک مور رو ندیدید؟
تو آمریکا مردم با اینکه مالیات و حق بیمه سنگینی میدن از خدمات بهداشتی متوسط محرومند. چه برسه به ایران
پول خمس بر مازاد اندوخته تعلق میگیره .یعنی اگر فرد مازادی داشت یک پنجم اون رو بده. کسی که گرفتار و مقروضه شامل حالش نمیشه .بلکه مستحق دریافت کمک میشه.

man ye daneshcuye pezeshki hastam albate tu kharece keshvar.shadidan be goftehatun hag midam .vakhoshalam ke kasi hast ke mesle khodam bazi gavanino zire soal mibare ke vagean maskharan.movafag bashin

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes