پنجمین سالگرد تولد وبلاگستان فارسی گرامی باد

موقعی که آمریکا کشف شد، بسیاری از مهاجران اروپایی در سودای یافتن طلا به آن قاره هجوم بردندو اکثریت قریب به اتفاق آنان ناکام شدند ولی سالها بعد در نتیجه فروپاشی نظام‌های سنتی در قاره نو و ایجاد نظام‌های جدید اجتماعی بر پایه عقلانیت به منابع بیشماری از ثروت و قدرت و منزلت دست یافتند که از آنچه پدرانشان در طلب آن بودند بسیار بیشتر بود.


کشف وبلاگستان فارسی نیز بسیاری را به طمع دستیابی به نامی یا نانی به این شهر مجازی کشاند.
اگرچه امروز بسیاری ناامید از دستیابی به آنچه در نظرشان بود از وبلاگ‌شهر رویگردان شده‌اند ولی من بر آنم که اگر در این فضا بتوانیم به تمرین مدرنیته بپردازیم ثمره‌اش برای فردایمان بیش از آنی خواهد بود که انتظارش را می‌کشیدیم.


به میمنت بزرگداشت پنجمین سالگرد تولد وبلاگستان فارسی این دو بیت را از سعدی تقدیم می‌کنم بدون هیچ منظوری و غرضی و مرضی!!!


غریبی گرت ماست پیش آورد
دو پیمانه آب است و یک چمچه دوغ!


گر از بنده لغوی شنیدی مرنج
جهاندیده بسیار گوید دروغ!

16 نظرات:

این شعر آخری راجع به خودت بود دیگه

یه سوال:چرا می گین دنیای مجازی؟من از روز اولی که از وبلاگستان سر در آوردم با این کلمه آشنا شدم.باباجون اینجا کجاش مجازیه؟شاید یه سری بی نام بنویسن یا اینکه اسم مستعار داشته باشن اما خودشونن.کسی که اینجا نمیاد چاخان پاخان سر هم کنه بنویسه.

یه آدم غریب عزیز
راجع به خودم بود و خیلیای دیگه!
می خواستم در متن اونو تقدیم کنم به پارسا صائبی و ناصر خالدیان که دل هردو شان از نامردی و دروغ خون است دیدم خوبیت نداره که به بقیه تعارف نکنم!
سمیرا جان...دنیای مجازی است برای آنکه در دنیای حقیقی می خوریم و می پوشیم و می دویم و می شینیم و می پوشیم و می شاشیم و می بینیم و می ..ینیم و می گوییم و می گوزیم اما در دنیای مجازی فقط همین دو فقره آخر را انجام می دهیم!!
ببخشید که کمی بی ادبی شد!

مهدی سهرابی جوابیه ای نوشته است بر نظر مینای عزیز در پست قبلی.
لطفا بخوانید:
http://fardayerowshan.blogspot.com

افسوس نمي خوريم تمرين مي كنيم

آقا گوشزد
اگر گوزيدن تو دنياي مجازي وجود داره پس شاشيدن هم حتما هست
راستي برادرم راحت باش
تو مملكت ما حرف از گوز و شاش كه سهله خود افعال مورد اشاره هم به راحتي آب خوردن صورت مي گيره اون هم در ملا عام اون هم توسط مقامات

ضمنا يادم رفت بگم كه وبلاگت عاليه

راستي اينم يك حادثه واقعي اصفهاني :
يه روز اصفهانيه ميره تهران.دستشويي پيدا نميكنه ميشينه گوشه پارك ميرينه. سر بزنگاه مامور شهرداري ميرسه و مبلغي جريمه اش ميكنه.
اصفهانيه ميپرسه : اووخ اين پولا صرفي چيكاري ميشد. ماموره ميگد : صرف آباداني تهران
اصفهانيه ميگه : خبس دادا. اگه اينطوري يك هفته به من مهلت بدين تا تمومي تهران رو برادون آباد كونم....

وبلاگستان مدل بسيار مناسبي براي تمرين مدرنيته است ... در شروع كار كافي بود چيزي بنويسي كه با عرف جامعه جور نباشد، چه نصيحتها و اظهار فضلها كه در نظرخواهي نثارت نميشد.... ولي كم كم ملت غيور ايران ملتفت شده اند كه افكار منقول در وبلاگ، چيزي است در مايه هاي همان چارديواري اختياري!

من خودم اوایل وبلاگ می خوندم فکر می کردم وبلاگ برای آدمای بیکاره ! حالا ببین کارمون به کجا رسیده ... یه جور شده اعتیاد ! معمولا همیشه چند مطلب به صورت موقت در وبلاگ دارم که مجبورم به مرور پابلیش کنم . امان از اعتیاد ...

دکتر جان متشکرم از توضیح در مورده دنیای مجازی.خیلی خندیدم.باشه قبول منم دیگه بهش می گم دنیای مجازی.

پیشنهاد میکنم اگه وقت داشتین
فیلم pay it forwardرو ببینین

سلام.من فکر می کنم شهریور ماه سرنوشت سازیه همه ی اتفاقات تعیین کننده و همه ی مردانی که سرنوشت بشر رو به نوعی تحت تاثیر قرار دادند توی این ماه خجسته تولد پیدا کردن....

سلام گوشزد جان.دو_سه پست آخرت رو تازه خوندم و خيلی متاثر شدم...

گوشزد عزيز سلام!
از اين مطلب شما در يادداشت در آئينه‌ی وبلاگ‌شهرها استفاده کرده‌ام.
شاد باشيد!

دکتر حقا که نبض وبلاگ‌نويسان را هم در دست دارى! ممنون که يادى هم از من کردى.

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes