تفاوت فيزيولوژي جنسي در مردان و زنان

با اجازه مي‌خواستم يك توضيح راجع به تفاوت فيزيولوژي جنسي در مردان و زنان بدهم و آن اينكه دو مرحله انگيزش جنسي و ارگاسم را با هم اشتباه نگيريم.
آستانه انگيزش جنسي در زنها بالاتر از مردان است و به عبارت ساده تر ديرتر تحريك مي‌شوند ولي در ارگاسم قضيه اين است كه مردان قادر به ارگاسم متوالي نيستند ولي زنها مي‌توانند دهها ارگاسم را بطور متوالي تجربه كنند.
يعني مردي مي‌تواند با زني به ارگاسم برسد ولي براي انگيزش و ارگاسم بعدي يك زمان تحريك ناپذيري است كه مثلا اگر براي مرد مورد نظر يك ساعت باشد به دو مرحله تحريك ناپذيري مطلق و نسبي تقسيم مي‌شود.
در مرحله تحريك ناپذيري مطلق كه مثلا يك ربع ساعت از اين يكساعت است مرد با هيچ پارتنري نميتواند سكس كند ولي در مرحله تحريك ناپذيري نسبي مرد قادر است با يك پارتنر جديدتر يا جذاب‌تر رابطه جنسي برقرار كند.
ميزان لذت ارگاسم و هيجان آن هميشه يكسان نيست.
مرداني كه دچار انفاركتوس مي‌شوند تا يك ماه نبايد با زن خود و تا شش ماه با زن غريبه نزديكي كنند.
زنان اما دوره تحريك ناپذيري بين ارگاسم‌ها را ندارند و قادرند بارها به طور متوالي با يك يا چند پارتنر به ارگاسم برسند و ارگاسم هاي عميق‌تري را تجربه كنند مشروط بر آنكه پيش زمينه ذهني آنها نسبت به پارتنر يا پارتنرها يا خود عمل جنسي منفي نباشد.

26 نظرات:

مي‌شه بپرسم تخصص شما چيه؟

بهمن عزيز
با عرض معذرت نمي‌تونم بگم!

حالا ایـن تـوضیح به چـه عـلت ضــروری بــود دکــتر جــان ؟؟؟

کاش می گفتید در چه زمینه ای تخصص دارید .....راستی نفرمودید خانم هایی که دچار انفارکتوس می شوند چطور؟آنها هم بله ؟البته مطمئنم که مرد و زن نداره ... هر شخص بعد از انفارکتوس ( چه مرد چه زن) باید تا مدتی دچار هیجان زیاد نشوند ولی اینکه شما فقط مردان رو ذکر کردید نمیدانم به چه علتی بود .....
شاید به این دلیل که خانمها بعد از انفارکتوس دیگه فکر می کنند که یه پاشون لب گوره و فقط به عزرائیل فکر می کنند ولی آقایون تا لب گور هم به سکس می اندیشند ...

(البته قصدم فقط شوخی بود تو رو خدا زبونم لال روم به دیوار به کسی برنخوره حالا توی وبلاگ اقای دکتر جنگ ودعوا بشه وخون و خونریزی راه بیفته ها ....)

چه جالب. از نوشته‌هات یه چیزی کشفیدم.
تازگی‌ها می‌دیدم هر مردی که سن بالا داره و زن جدید جوون و جذابی یا صیغه‌ای می‌گیره بعد از مدت کمی سکته می‌کنه و می‌میره. زن اول خوش‌خیال فکر می‌کنه از آه اونه:) پس به خاطر هیجان زیادی بهشون فشار میاد. اگه بی‌رحم بودم می‌گفتم حقشونه! نوش‌جونشون.
باور کن همین چند ماه سال 85 6 موردشو دیدم که آخری یه دکتر 65 ساله بود که منشی 20 ساله‌ش رو صیغه کرده بود و یه شب بعد از.... سکته کرد و... کلی ارث برای منشی جوون گذاشت:)

زيتون.......
خيلي نامردييييييييييييييييي!!!
با اين جمله آخرت !!!
كيانوش جان ديدم يك بحثي در بعضي وبلاگ ها از جمله وبلاگ مجيد زهري در اين باره در گرفته گفتم شايد اين مطلب كمك كننده باشد.
خاطره جان
با عرض معذرت اصلا مقدور نيست.
اگر تخصصم را بگويم به سرعت شناسايي مي‌شوم.
من قبلا در پرشين بلاگ وبلاگ داشتم اول فيلتر شد و سپس خود پرشين بلاگ آن را مسدود كرد.
بعد از آن ديگر سياسي ننوشتم ولي كماكان مي‌ترسم!!

جناب آقای کیانوش ....با اینکه بی رحم نیستم ولی میگم حقشونه ..نوش جونشون ....گوارای وجودشون .......

شرمنده ..اشتباه شد ...باید به جای آقای کیانوش می نوشتم جناب زیتون....

با اين حساب پيشقدم نشدن زنها در مسايل جنسي دليل نجابت آنها نيست و رفتارهاي جنسي پسرها نظير چشم چراني و متلك پرني و ...قابل توجيه است كه به خاطر تفاوت فيزيولوژيك آنهاست...
درسته؟

آرمان جان
در مورد زنان و نجابت اغراق كرده‌اي و در مورد رفتارهاي جنسي مردان به نظرم قابل توجيه نيست.
هر رفتاري كه ريشه غريزي دارد قابل كنترل است و نمي‌توان با استناد به پايين بودن آستانه انگيزش مردان چشم چراني و اعمال مشابه را مرتكب شد...حداقل از نظر اخلاقي قابل توجيه نيست.

من لینکتون رو گذاشتم توی وبلاگم.البته با اجازتون.اگه میشه مال منم بگذارینتوی وبلاگ خودتون

پست "یک پرسش.....صد پاسخ "شما را خواندم.(البته کمی دیر)
اول می خواهم خودم را جای آن دختر بگذارم.تحمل آن وضعیت بسیار سخت است.یک بعدش همان قضیه تجاوز است.که مثل هر عمل اجباری دیگر طاقت فرساست آن هم با میزان طاقت فرسایی بسیار.یک بعد دیگرش هم شخص متجاوز است.شاید اگر غریبه بود این همه ناراحت کننده نبود.من فکرنمی کنم پشیمونی شوهر خواهر به درازا می کشید.گاهی با انجام کاری قبح کار از بین می رود.
باکشتن آن مرد هم اصلا موافق نیستم همانطور که از کتک زدن زن بسیار بسیار تعجب کردم و البته ناراحت شدم.
حالا با شما صحبتی دارم.شما نوشته اید"ما با يك عمل واحد روبرو هستيم(سكس) و پيرايه هايي كه ذهن ما بر آن مي‌بندد (تجاوز وحشيانه، شكستن غرور، زير پا گذاشتن احساسات و غيرت مردانه) اينها همه برداشت هاي ذهن است و هيچكدام واقعيت خارجي ندارد.."من با این حرف شما مشکل دارم.مگر میشود انسانها را جدای از آموزه های کوکیشان دانست؟مگر می شود سنت را جدای از دیدگاه بشر دانست ؟مگر انسان را بدون هیچگونه پشتوانه میتوان تصور کرد؟پس چگونه می شود برای رفتار انسان چارچوبی قائل شد؟چگونه تجاوز وحشیانه را فقط برداشت ذهن می پندارید؟بگذارید مثال ساده ای بزنم.شما حاضرید لباس هر کسی را بپوشید یا هر کتابی را بخوانید یا هر فیلمی را ببینید و یا هر غذایی را بخورید؟که معتقید که آن دخترچون پایبند سنت وآموزههای کودکی خود بوداز عمل شوهرخواهر محترم آنچنان اندوهگین شد.و یا فکر می کنید همان زن تبتی هم که می تواند در عین واحد با چهار مرد باشد حاضر است با هر مردی به بستر برود؟و یا هر مردی که از او درخواستی داشت جواب رد نمی شنود؟من فکرنمی کنم اینگونه باشد.در همان غربی که همه در روابط جنسی آزادند باز مسئله تجاوز مسئله ای نا هنجار است.من فکرمی کنم فقط و فقط به صرف داشتن یک سری آمار نمی توان به هنجار یا ناهنجار بوده عملی صحه بگذاریم.
در دوران جاهلیت عموم مردمان عرب-یا به روایتی عموم مردان یک قبیله خاص-دختران خود را زنده بگور می کردند.حال از شما یک سوال دارم می توان عمل آنها را یک هنجار توصیف کرد؟

من نمی دونم کامنتی که برای شما گذاشتم به دستتون رسید یانه.می شه مرا در جریان بگذارید

امان از سکس و معماهای حل نشده اش! مدتها در اوج دورانی جوانی خود را دارای انحراف جنسی میدانستم صرفا به اینخاطر که مالتی ارگزم دارم. خواهر بزرگم که ازش در این مسائل خیلی حساب میبردم وقتی از دوستم شنیده بود یکبار فقط 18 بار ارگزم گرفته ام با وحشت ازمن درخواست کرده بود که خودم را به روانکاو معرفی کنم. البته " گوشزد" میکنم که در حال حاضر به دلیل بالا رفتن سن فقط به مراتب خیلی کمتر ارضا میشوم ولی نه به خاطر آنکه قادرنیستم بلکه به خاطر ضعیف شدن قلب و سریع خسته شدنم و به حماقت لعنت میفرستم که چرا آنروزها سلامتی جسمی خود را انحراف تلقی کرده و حس حقارتی پنهان داشتم.

دکتر عزيز!
از اين‌که ما جوانان وطن را به نور علم گرما می‌بخشی و آگاه می‌کنی، به نوبه‌ی خود تشکر می‌کنم!

تازه 7-8 سال قبل بود که دریافتم این نه یک انحراف بلکه توانائی و استعداد زنانه ام هست که باید مردان بر آن رشک برند. اون هم به واسطه فیلم مستندی که از نیویورک تهیه شده بود .کلینیکی که زن 50 ساله ای آن را اداره میکرد که به مردان آموزش میداد چگونه زنان خود را به مالتی ارگزم برسانند. گزارشگر در پایین تخت این خانم در صندلی نشسته بود و شاهد ور رفتن همسر خانم با او بود که حدود 2 ساعت بی وقفه او را با انگشت خود درحال ارضا کردن بود. گزارشگر با طنزی به ساعت خود نگاه کرد به این معنی که بس است حوصله ام سر رفت .

گوشزدجان در پيامگير ني لبك مطلبي از شما خواندم كه جمله اي در آن بود با اين مضمون كه: فاحشه ها «هميشه» از رابطه ي جنسي راضي اند. من با اين قيد «هميشه» (در اين جمله)مشكل دارم! اول اين كه از كجا اينقدر مطمئن هستيد كه فواحش هميشه از رابطه هاي جنسي كه با مشتريانشان برقرار مي كنند راضي اند؟!دوم اين كه فاحشه ي مرد خيلي كم داريم و براين اساس من گمان مي كنم كه مقصود شما فاحشه هاي زن بوده، بنابراين همان محدوديتهاي فيزيولوژيكي كه به آن اشاره كرديد براي آنها نيز صادق است. پس چرا آنها «هميشه» لذت مي برند؟

اما به نظر من درهردو جنس بستگی به حالات روحی میتونه تغییر کنه چون تعریف هر دو حالت رو شنیدم و در مورد خودم دیدم

و در مورد رفتار های سکسی اعمماز تجاوز و روابط عادی فکر میکنم معمولا اتفاقات چنان سریع میافته که قدرت تصمیم گیری رو می گیره

آنفارکتوس یعنی چه>؟؟؟

بعد نبود

چرت نوشي داداش

EMIL:HAMID_HRM2006@YAHOO.COM

خفهههههههههههههههههه

salam
ba blog shoma az tarigh ye search sade dar google ashna shodam
besyar mataleb jalebi yad gereftam
va chiz hai ro khondam ke shayad bazi hash ro az nazdik dide boodam va hamin ha bood ke yemodati zehne mano mashghool karde boood.
kheyli doost dashtam ke ba shoma az tarigh mail ya messenger ertebat bar gharar konam... in email man ast .. kheyli moshtagham ke bahem tamas bar gharar konid chon ye soal hai hanooz to zehnam hast ke bayad azaton beporsam ... mamnoon

email and Y!id:gholonbeh_ms@yahoo.com

سلام ممنون از اینکه با توضیحات خوبتون ما را راهنمایی میکنید می خواستم بپرسم مالتی اگزم یعنی چی؟ ممنون نازنین

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes