يك سوال پنجاه مليون دلاري

يك سوال چند ساعت است كه فكر مرا مشغول كرده است و آن اينكه مبلغ پنجاه مليون دلاري كه ايران براي كمك به مردم فلسطين پرداخت كرده است از مسير قانوني عبور كرده است يا نه؟


به عبارت صحيح‌تر اگر دولت بخواهد هر طرح عمراني را اجرا كند بايد با توجه به مصوبه مجلس و تاييد شوراي نگهبان نسبت به آن اقدام كند.

سوال من اين است كه آيا اين مسير حتي به طور فرماليته طي شده است؟
اگر طي نشده است اين پول از طرف چه ارگاني پرداخت شده است؟

آيا بودجه در اختيار وزارت خارجه واجد چنان درجه‌اي از بضاعت است كه بتواند يك قلم پنجاه مليون دلار آن را بخشيد!؟

تصميم گيري در اين مورد به عهده وزير امور خارجه است يا هيئت دولت يا دفتر رهبري؟
فعلا و در حال حاضر من كاري ندارم كه با حدود 20% اين پول مي‌توانستيم بجاي ضرب و شتم ، سركوب و زنداني كردن رانندگان شركت واحد، به نيازهاي مشروع آنان رسيدگي كنيم...به زلزله زدگان لرستان، جمع‌آوري زنان و كودكان خياباني، پرداخت معوقه‌هاي كارگران و بازنشستگان و هزاران نياز فوري تر مي‌توانستيم عمل كنيم...نه اكنون و در حال حاضر من فقط دوست دارم بدانم كه چه كس يا كساني در مورد پرداخت اين بودجه از جيب ملت ايران تصميم گرفته‌اند و اين تصميم تا چه حد بر سياق قانون بوده است!

19 نظرات:

حالا بيكار بودي كه ذهن ما را هم مشغول كني!!!؟

به این مطلب شما در بلاگ نیوز لینک داده شد.

سلام

عزیزم پاسخ این سوال را فقط همان کسی می داند که این مبلغ را به فلسطین داده

تو دیوانه ای خودت هم نمیدونی ؟ ضمنا آونگ درست میگه

من تصمیم گرفتم چون ارث بابامه!

دورود /

من سفت و محکم میگم این پول حق فلسطینی هاست .
وقتی من ایرانی حق و حقوقی از در آمد این مملکت ندارم خوب حتما حق اونهاست ..
نوش جون حماس و مشعل و ...

وقت خوش ./././././././././

اين از اون مدل سئوالهاست که آدم جوابش رو مي دونه ها،ولي هيچ مدلي نمي شه توضيحش داد... يعني اصلا توضيح لازم نداره...منظورم رو که مي فهمي؟؟؟
گيج شدم والله.

شايد در تنظيم خبر اشتباهى صورت گرفته و در واقع اين مبلغ کمک رهبرى به حماس است. مى دانيد که رهبرى و نهادهاى زير نظر آن سهمى از بودجه و حتا پول نفت دارند و براى هزينه آن نه تنها نيازى به طى مراحلى که ذکر فرموديد ندارند، که هيچ نهادى به جز مجلس خبرگان حق تحقيق و تفحص از آن را ندارد و لابد مجلس خبرگان اين نظارت را به نحو احسن انجام مى دهند و بقيه اش هم به من و شما هيچ ربطى ندارد.

این باجگیریها حدود سی ساله که داره میشه مگه یاسر علفخوار یادتون رفته همون برادر ابو حمال که اونهمه صدقه و کمک از ایران گرفت و آخرش چس هم نداد که اینا بو کنن.خلایق هر چه لایق.

سلام :)
دوست عزیز تو سلطنت این حرفها و پرسشها معنا ندارد!!!
سامان

جالب اينجاست كه عنوان مي شودملت هم با پرداخت اين پول موافق است!!!!

ملت وقتی مثل .... می ایستند پای صندوق آرا یـعنی موافـقند دیگه... چـراکه نـه؟

سلام.تا اونجايی كه من شنيدم يك پنجم درامد نفت به عنوان خمس مستقيم می ره برای بيت رهبری و جناب رهبر تصميم می گيره چطور خرجش كنه. كمك به مردم فلسطين هم جزوشه(سالها پيش از تريبونهای نهضت آزادی اين را شنيدم).اما درامد روزانه نفت چقدره؟ طبق خبرگزاری (اينترنشنال هرالد تريبون) كه اخيرا بهش پرداخته درامد ""روزانه"" صادرات نفت ايران ٢٠٠ ميليون دلاره. دو بيليون دلار از اين درامد، ""سالانه"" صرف واردات مواد نفتی از جمله بنزين می شه. لينكی كه درامد نفتي ايران را گزارش داده اينجاست:

http://www.theglobalist.com/
به نظر من در ميان شر مطلق از هر طرف گير افتاديم.

حالا که چی؟بابا جون ملت مظلوم فلسطین در صف مقدم مبارزه با اسرائیل صهیونیزم هستند.5 میلیون دلار که هیچی ما باید اصلا کشورمون را دو دستی تقدیم کنیم به اونها.من واقعا تعجب می کنم که مسئولین نظام مقدس چرا در این امر خدا پسندانه کوتاهی می کنند و کشور را نمی دهند به فلسطینیها.آخه از کی خجالت می کشند؟از مردم ایران؟بابا مردم ایران را بزنی تو سرشون که صداشون در نمی آد.بیا سر همین 50 میلیون دلار مگه حرفی می زنه؟ فقط می خواد وجدانش راحت باشه که این پوله قانونی رفته باشه جیب حماس.نوش جونشون .گوشت و دنبه بشه براشون.مگه آدم چقدر زنده است که بخواد این چند روزه هم دلش شور کشورش و مردمش را بزنه.اونهم مردم نجیب و شریف ایران که سرشون را هم گوش تا گوش ببری جیکشون در نمی آد.مهم دعای خیر عربهاست که اون دنیا می تونه کار ساز باشه.

Great work!
[url=http://inqlcpkv.com/rjdp/qcvw.html]My homepage[/url] | [url=http://bcgrirji.com/uxuy/feaj.html]Cool site[/url]

Nice site!
My homepage | Please visit

Nice site!
http://inqlcpkv.com/rjdp/qcvw.html | http://lwxbfuvg.com/edjy/aidn.html

چل

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes