ما، آمریکا و واقع بینی

بالاخره قالب اين وبلاگ تا حدي درست شد...اگرچه هنوز مطلوب نيست ولي ظاهرا چاره ديگري هم نيست!

آیا حضور و سخنرانی افشاری و عطری در سنای آمریکا عملی مشمئز‌کننده و مخالف وطندوستی است؟ من مطلقا چنین برداشتی ندارم بلکه برعکس به باور من چنین عمل شجاعانه ای در شرایطی که کشور ایران به سرعت به سمت بحران می‌رود باز کردن باب گفتگو با بازیگر مقابل ایران توسط اپوزیسیون داخل کشور عین وطن‌پرستی است.

آمریکا دشمن مردم ایران نبوده و نیست...به گذشته که برگردیم کمک آمریکا به ایران آذربایجان را به ایران بازگرداند، به توسعه اقتصادی و علمی ایران کمک فراوان کرد و ایرانیان فراوانی را در آغوش گرفت و سبب پیشرفت آنان شد.

آمریکا، بر‌خلاف روسیه، فرانسه، آلمان و کشورهای عربی هرگز به عراق یا هیچ کشور متخاصم دیگری علیه ایران کمک نکرد و به طور غیر مستقیم با نابود کردن دشمنان متخاصم ایرانیان یعنی صدام و طالبان به کشور ما کمک کرده است.

آمریکا سالهاست که نقض حقوق بشر را در ایران محکوم کرده است...کاری که اروپا و روسیه حتی تلویحا هم آن را انجام نداده اند و کشورهاس عربی نیز جدا از اختلافاتشان با دولت ایران، در این مورد خاص همیشه حامی حکومت ایران بوده اند.

آمریکا هرگز به عنوان بزرگترین قدرت خارجی نگاه استعماری به ایران نداشته است، قراردادهای سلطه آمیز و ظالمانه با ایران در قبل از انقلاب نبسته است، منابع ایران را به تاراج نبرده است و حتی با مردم ایران به لحن تحقیر آمیز سخن نگفته است، کاری که به کرات در تاریخ معاصر از طرف انگلیس و روسیه صورت گرفته است.

کشور آمریکا ( به معنای عام ) دوست مردم ایران بوده و هست...مگر نه اینکه مردم ایران نیز با دولت خود بر سر نقض حقوق بشر و کمک به سازمان‌های تروریستی مخالفت می‌ورزند...پس ابراز این موارد از طرف آمریکا تکرار خواست مردم ایران است.

به باور من، بدون کمک آمریکا، مردم ایران قادر به انجام هیچ تحولی در سیستم سیاسی ایران نخواهند بود...مطقا هیچ تغییری!

تکرار شعارهای اولترا چپ ضد آمریکایی و نیز تعصبات کهنه شبه ناسیونالیستی و رد کردن کمک آمریکا به بهانه‌های عوام‌پسندانه، به درد هر کس بخورد یقینا به کار مردم ایران نخواهد آمد.

به نظرم بهتر است که اصلاح طلبان سابق، حال که در عمل مجبور به اتخاذ سیاست دوری از قدرت شده‌اند، حربه‌های پوپولیستی را نیز به حریف واگذارند و با واقع‌بینی و خردورزی خود را از دامی که سنت‌گرایان پیش پایشان پهن کرده‌اند رهایی بخشند و سیاست‌هایی مغایر سیاست‌های رسمی اتخاذ و اعلام کنند...البته اگر منافع اقتصادی بگذارد!

43 نظرات:

گوشزدجان
چه پست خوبی.منم احتمالا فردا در همینمورد خواهم نوشت.
موافقم باهات اما با ارجاع روابط گذشته دیگر کشورها با ایران به نظر من بن بستی برای خودمان ایجاد می کنیم.درنظر من وضعیت فعلا و وافعا موجود اساس بررسی و موضع گیری باید باشد.می دانی چه تحولاتی در عرصه بین الملل اتفاق افتاده ؟حالا این که یک عده ای گیر دادن به گذشته ، حکایت از چشم بر بستن بر مساله امروز دارد و ناتوانی از ارائه راه حل.

اصلا وقتی آدم استدلال (بخوانید توجیه) اصلاح طلبانی چون شیرزاد یا بعضی از تحکیمی ها مصل حبیبی را می خواند عمق انجماد فکری اینان را می بیند.

آفرین

are amrika asheghe cheshm o abroohaye mast aslan esghe iran o irani koshtatesh! ye moghe dochare in sooee tafahom nashim ke khodaye nakarde be manabeye zir zamini ye ma ya mogheiyyate esteratejike mantagheimoon cheshm dasht dareh ha!!! ne! az in fekraye bad bad mamnooa!!chera ke amrika yek ensadoosteee vagheiyeh...nemoonash: viyetnam..afghanestan..aragh...aslan chera rahe door berim...sorkhpoostaye bomi va saheban asli anja..areh dige hamashoon nemooneh haye hamin ensan doostishan!! tazeh shah ham chon in avakher be ensan doostishon shak kardeh bood saresho zire ab kardan! be hamin rahati..alendeh dar shili ham adam zede bashari bood vaseh hamin az sharesh khalas shodan! kholaseh ke in ensan doosti amrikaiiha mano koshteh! shomaro che tor?!!!!!!1

بي نام عزيز!! اولا كه راجع به همه دلايل شما تشكيك جدي وجود داره...اينكه آمريكا عاشق چشم و ابروي ما نيست منافاتي ندارد با اينكه آمريكا با ملت ايران دوست است و در حق ماخوبي هاي متعددي كرده و البته استفاده خودش را هم برده است...من يادم نمي آيد آمريكا نفت مجاني از ايران برده باشد ولي سوريه و فلسطين سالها برده اند ...يادم نمي آيد به عراق سلاح فروخته باشد ولي حداقل يك بار در جريان مك فارلين به ايران اسلحه فروخت و كل ارتش عراق توسط شوروي و فرانسه تجهيز مي شد...يادم نمي آيد در قراردادهاي اقتصادي كلاه سرمان گذاشته باشد چيزي كه هر روز از جانب اروپا و روسيه اتفاق مي افتد...اينكه آمريكا راجع به ويتنام و شيلي و ...چكار كرده است موضوع صحبت ما نيست...موضوع اصلي اين است كه آمريكا ممكن است با حكومت ايران دشمن باشد (درست مثل اكثريت ايرانيان) ولي با مردم ايران دشمني ندارد و كمكي كه به مردم ايران مي تواند بكند حتي اگر براي منافع خودش هم باشد تحسين برانگيز و غير قابل چشم پوشي است...يك نكته ديگر هم بگويم و آن اينكه احساساتي مثل استقلال به معني سنتي آن جز به درد فريب دادن عوام نمي خورد ...معناي مدرن اين استقلال انزواست!

ني‌لبك جان! بي صبرانه منتظر نوشته ات هستم...ملا جان ممنون

عـالـی نـوشـتی خـیلی خـوشم اومـد، الـبـته مـثل هـمیشـه :)ـ

البته منهم از اينكه با امريكا يك رابطه منطقي و عادلانه داشته باشيم مشكلي ندارم اما اينكه بگوييم آمريكا با مردم ايران دوست است ديگر خيلي مشكل دارم چرا كه ماهيت وجودي امريكا متناسب با مردم دوستي نيست..مگه ميشه با جنگ و حمله نظامي به كشوري حقوق بشر رو براي مردم جنگزده و وحشتكرده به ارمغان برد؟اگر پولي به فلسطين و سوريه و حماس و هزار كوفت و زهر مار ديگه داده ميشه به خاطر بي لياقتي ودوست جمع كردن حاكمان ايرانه چه ربطي به رابطه با امريكا داره كه شما مثال آوردين؟! ازطرفي شما همچين از كمكهاي بي چشم داشت آمريكاييها به مردم ايران صحبت ميكنين انگار كه در تمام مدتي كه آمريكاييها بر ايران تسلط داشتن --والبته هنوز هم دارن!-- نگاه تيز بين شما شاهد بوده كه اونها دست از پا خطا نكرده اند و تمام هم و غمشان ساختن ايراني اباد ازاد براي ايرانيان بوده ..حتي اونموقع كه حكومت قانوني و مردمي مصدق رو با كودتا سرنگون كردن فقط و فقط به فكر حقوق بشري بودن كه دكتر مصدق بهش عمل نميكرده....اما اينكه اونها در مناطق نفت خيز كه قبلن انگليسيها حاكم بودن چرا كنگر خورده و لنگر انداخته بودن البته كه براي منافع ملي ما بوده و بس..امريكا يي كه با بمب اتم به ژاپن حمله كرد البته اون امريكايي نيست كه ما الان ازش نام ميبريم!..و همين طور امريكايي كه الان به خودش اجازه ميده نقش مدير جهاني رو بازي كنه بدون اينكه كسي اين مقام رو بهش داده باشه به خودش اجازه ميده براي هر كشوري تعيين تكليف كنه حتمن به خاطر نوعدوستي زيادشه!....شايد استقلال به اون مفهومي كه شما در ذهنتونه معناي خودش رو از دست داده باشه اما ؛الينه؛ شدن اين روزها معني و مفهوم وسيعي گرفته....متاسفانه!!!!!در ضمن چه موقع مردم ما از امريكا تقاضاي كمك كردن كه ما خبر دار نشديم؟!!شما اگه هر روز به طور نمونه از 4 يا 5 مريضتون راجع به كمك امريكا براي سرنگوني حكومت سوال كنين متوجه خواهيد شد كه اين امريكا خواهي فقط مختص قشر خاص با يك ديدگاه خاصه نه همه مردم! امتحانش ضرري نداره ها! و تا اونجايي كه سواد اندك من اجازه ميده دمكراسي يعني نظر غالب يك ملت.

Goshzad mesleh hamisheh nokyeh bin hasti.
In doshmani koor ba amrica halamo beham mizaneh,
Dar hali ke Russian va European va amasale Syria va Lebanon 100 ha barabar bishtar be Mardmoeh Iran zarar zadan.

inha na az mafhoome nesbiat dar ravabateh jahani khabar daran va na az tarikh, faghat kareshoon noshkhare tarikheh gozashte hast

agar amrica dar gozashteh eshtebah kardeh(var dar ayandeh ham khahad kar...chon oonha ham adam hastand)
keshvarhaye digeh 100 ha barabar badtaresho kardan.

inha badiyaro mobinan, va modam noshkhar mikonan, vali khoobiharo amricaro nemibinan.

Nemidoonan key inha mikhan befahman ke sisatmadai fane estefadeh az forsathast.
alan ham barayeh mardome iran in forsat padid oomadeh ke az hemayate amrcia dar nejat az in akhoondah estafadeh konan.

na amrica asheghe cheshmo abro mast va na ma ashegeh onah vali manafeh moshtarake besiar besiar ziadi darim. ino key mikhan to kaleh dogmetoon foro konin agha ya khanomeh (anonymous)?!!

من هم در میان همکارانم کم ندارم افرادی که امروز منافع ایدئولوزیک خود را به منافع ملی ایران ترجیح داده اند . فعلا که ضدیت با آمریکا باب شده است و اصلاح طلبان از یاد برده اند آن زمانی را که می خواستند به هم آغوشی با آمریکا تن دهند و نتوانستند .

دوست گرامی خیلی متاسفم که چنین برخوردی با مسائل می‌کنید، البته این تاسف از آنجاست که شما و عکس‌العمل شما را دقیقا در همان نقظه می‌بینم که همان‌هائی که به نقض حقوق بشر متهم‌شان می‌کنید قصد ایجادش را در شما دارند. آمریکا در تاریخ خود دوست هیچ ملتی نبوده، نه تنها آمریکا، که هیچ ملتی دوست هیچ ملتی نبوده. ملت‌ها، خصوصا که مثل ما ضعیف هم باشند، تنها دوستان واقعی خودشان هستند. اگر از این قاعده خارج شوید به همان جائی می‌رسید که محمد رضا پهلوی رسید. روزی که همین آمریکائی‌ها از تهران بیرونش انداختند گفت، «من که همه کار برای این‌ها کردم!!» بله همه کار کرد، ولی منافع کشورها در دنیای سیاست به این مسائل نیست. وقتی همه کار می‌کنی یک روز هم می‌گویند سرت را ببر و بیار!! این کار را هم باید بکنی. امیدوارم که این تذکر را حمل بر «کمونیست» بودن من نکنید.

دوست بي نام عزيز...مفهوم دوستي در فرهنگ من و تو با هم متفاوت است...در فرهنگ من و روابط بين الملل دوستي يعني همكاري و همراهي در راه منافع مشترك.
همچنان كه چرچيل مي گويد كه انگليس دوستان و دشمنان ثابت ندارد ولي منافع ملي ثابت دارد.
بر اين اساس آمريكا دوست ماست چرا كه منافعش با منافع ما در يك جهت قرار گرفته است...عجبا كه همانها كه بر آمريكا ايراد مي گيرند كه چرا در سال 32 باعث سقوط مصدق شد باز بر آمريكا ايراد مي گيرند كه چرا در سال پنجاه و هفت مانع سقوط شاه نشد
حمله آمريكا به عراق به هر علتي بود مي توانست توسط مردم عراق براي دستيابي به دمكراسي استفاده شود لطفا براي من بگو كه حمله به عراق به چه منظوري صورت گرفت؟ آيا اگر آمريكا تا بيست سال ديگر از عراق نفت مجاني ببرد جبران اين هزينه هاي هنگفت مي شود.
اگر تندرواني چون زرقاوي و صدر دست به حمله به شهروندان عراقي ميزنند آيا انصاف و عقل حكم مي‌كند كه آمريكا را مقصر بدانيم...بحث بسيار طولاني و چند شاخه است ولي توصيه من به تو اين است كه بر اساس كليشه هاي ذهني انديشه ورزي باطل است...گاهي در همان زماني كه شديدا احساس زرنگي و دقت و نكته گيري مي كني درست در همان لحظه داري اشتباه مي كني.!!

سعيد سامان عزيز...متاسفانه عليرغم اينكه دو بار مطلب شما را خواندم ملتفت منظورتان نشدم...نفهميدم براي كجاي طرز تفكر من متاسفيد و چه ارتباطي بين طرز تفكر من و آنها كه به نقض حقوق بشر متهمشان مي كنم وجود دارد...يك نكته اضافه كنم و آن كامنت آزاده است كه عليرغم اينكه پينگليش است لطفا بخوانيدش كه به نكات خوبي اشاره مي كند...نسبيت در رواط بين المللي يعني اينكه ما به كسي نزديكتر و از كسي دورتريم...تو ممكن است با 20% افكار و اعمال روحانيون حاكم مخالف باشي بنابراين با من كه با 80% رفتار آنها مخالفم اگر چه در در يك راستايي ولي نزديكي و دوري ما از حكومت (منظور افكار حكومتي است) متفاوت است

salam doste aziz:bayad begoyam shoma jaryane kodetaye marhom mosadegh ra be koli faramosh kardi . Tanha mardi ke be nazare man bedone poshtvane khareji va ba rohye vatan parasti ghasd tahavolati dar iran dasht, CHE KASI YA KASANI vey ra sarnegon kardand?????!!AMRIKA. va bedan ke ghavitarin hamie regime manhose akhondi ham amrikast zira be tore GHEYRE mostaghim bishtarin sod ra az hozore molaha dar iran mibarad.FOROSHE SELAH be arabha, DEFAEA az doshmane farziaz anha dar ghebale NAFT. HOZOR dar mantaghe be bahane TERORIST, taraje zakhayere tabiyee va ensani be bahane DEMOCRACY va.......... pas Estemare novin bahoshtar az estemare engelisi va rosi ast.

دوست بي نام عزيز (احتمالا جديد) ...نه عمدا مسئله مصدق را نكفتم كه ديگري بگويد و پاسخش را جداگانه بدهم...در زمان مصدق چهار ستون قدرت در ايران بود اول شاه دوم مصدق سوم حزب توده و چهارم كاشاني و حزب غير رسمي اش به نام فدائيان اسلام...با بيرون رفتن شاه از عرصه قدرت فقط درگيري بود كه ميان سه پايه ديگر قدرت رخ مي داد و قطعا پيروز اين درگيري مرحوم دكتر مصدق "كه روحش شاد باد" نبود چرا كه حزب توده به حمايت شوروي و شاخه نظامي و تشكيلات حزبي سازمان يافته مسلح بود و كاشاني حمايت بازار و عوام و شاخه نظامي خود را داشت ولي مرحوم دكتر مصدق تنها جبهه ملي و روشنفكران را به همراه مي كشيد كه اهل پرداخت هزينه نبودند و همان روز 28 مرداد نيز بدون كوچكترين درگيري و حتي دادن يك كشته ميدان را خالي كردند...آمريكا در آن زمان مجبور به دخالت شد كه ايران جزء بلوك شوروي نشود و بعدها نيز بارها از اين دخالت به انحاء مختلف عذر‌خواهي كرده است.
اما يك آفت تاريخ خواني اين است كه امروز تاريخ 50 سال پيش را بخوانيم و خود را پس از حل مسئله در زمان وقوع حادثه قرار دهيم و سپس راه درست حل مسئله "زمان گذشته" را در زمان حال ارائه دهيم

گوشزد عزیز با گفتگوی اپوزیسیون غیر خشونت طلب بسیار موافقم. اما دوست من سیاست این روزها دیگر بر مبنای دوست و دشمن نیست این نگاه غلط هست. از هر چه بگذریم که از کودتای 28 مرداد نمی توانیم بگذریم. پس بهتر است بحث صحیح را قاطی احساسات نکنیم. این که الان به نفع آمریکاست در دنیا دموکراسی باشه حرف درستیه

چه نوشته خوبی

اول از همه بايد به عرض آزاده خانم برسانم كه اينجانبه خانم بي نام هستم! و البته نام كه دارم اما ترجيح دادم در اينجا با آقاي دكتر بانام بي نام گفتمان كنم! از طرفي بايد به حضور انورتان برسانم كه تمام صفاتي كه بنده رو به اون مزين فرمودين تمامن برازنده افكار منور خودتان ميباشد..

اما آقاي دكتر بحث رو خيلي سخت كردين! جناب از كجاي صحبتهاي من به اين نتيجه رسيدين كه آمريكا بايد جلوي سقوط شاه رو ميگرفت؟!! اتفاقن بر عكس من معتقدم كه خود آمريكا باعث و بوجود آورنده شرايط براي سقوط شاه شد! دقيقن همون كاري رو كه متفقين با پدر تاجدارش كردن! آخه امريكاييها تا زماني بشر دوستي خونشون بالاست كه طرف مقابلشون تسليم محض باشه اما واي به روزي كه ذره اي نا فرماني ببينن اونموقع است كه به روزگار شاه و صدام و اون مردكي كه در امريكاي لاتين بود و حالا در زندان امريكاست دچار ميشن...
شما پرسيدين براي چي امريكا اينهمه هزينه صرف كرد تا عراق رو اشغال(يا به قول شماها آزاد!) كنه؟ نكنه باز هم دچار همون توهم ايد كه فقط چون دلش از حقوق بشر پايمال شده در عراق به درد امده بود خوب در اين صورت اينهمه دلار دور ريخت؟ كه در اين صورت بايد بگم مادر ترزا بايد جلو پاش .....پهن كنه..اين ديگه اند بشر دوستيه!...راستي چرا از حقوق پايمال شده زنان در عربستان و كويت و ديگر شيخ نشينها دفاع نميكنه....مردم اردن و مصر و پاكستان و هند هم كه لابد بشر نيستند تا براي حقوقشون دل بسوزونه! فقط كوبا و كره شمالي و ايران مردمانش در عذابن و قلب امريكا هم كه براشون در فشار!ا
در مورد مصدق هم كه عجب تحليلي كردين! اولن كه به شما بگم كاشاني در مورد كودتا با شاه همدست بود دومن شما انتظار دارين در شرايطي كه قدرت محكمي چون امريكا با مشتي لفسر خاين خيلي سريع دست به كار شدن و قدرتو قبضه كردن از دولت ملي و مردم چه كاري بر مي اومد؟ به فرض هم كه حزب توده با كمك شوروي دولت مردمي مصدق رو سرنگون ميكرد به امريكا چه ربطي داشت كه پيش دستي كنه؟ جز اينكه احساس ميكرد اين لقمه آماده فقط حق اونه؟!د
شما خودتون خوب ميدونين امريكا فقط به بهانه مبارزه با تروريست و جلوگيري از سلاح هسته اي فقط قصد تسلط هر چه بيشتر بر جهان رو داره...پس اگر ميخواهيد از شر اين حكومت به هر شكلي حتي بد ترين نوعش خلاص بشين حد اقل خودتونو و ديگران رو با آزاديخواهي امريكا گول نزنين! ..امريكا رفاه و آزادي و آمنيت رو فقط براي شهروندانش ميخواخد و بس! البته اونهم شهروندان مطيعش.

گوشزد عزیز ، با تمام احترامی که برای شما قائل هستم ، متاسفانه را به خطا میروید.حاکمیت امریکا بدست رئیس جمهور نیست و افراد پشت پرده سیاستگردان هستند ، نمونه بارز ترور کندی ست و نمونه های بین المللی ، کودتای پینوشه علیه آلنده در شیلی ، کودتای شاه علیه مصدق ،ووووو.در مورد 28 مرداد صراحت اعتراف دست اندر کاران امریکایی راهی جز باور دخالت مستقیم امریکا در نابودی دولت مردمی مصدق نگذاشت و در این مورد حزب توده و شوروی نیز با توقیف طلاهای دولت ، با امریکا همراهی کردند.از ترس آتش ظلم آخوند نباید به مرداب غرب پرستی بیفتیم.در وبلاگم چند کلامی نوشته ام که اگر قابل بدانید ، خواندنش ضرری نخواهد داشت

با وجود اینکه از واژة دوست عزیز زیاد استقبال نکردید،بازهم مجبور به استفاده از همین واژه شدم، در نتیجه، دوست عزیز! در دنیای سیاست مسائل زوایای متفاوتی دارد و نباید همة آنان را نه در ضدیت با آمریکا خلاصه کرد و نه در دوستی با آن. در مورد ضدیت فرضی آمریکا و دولت ایران شما گویا واقعا از آنً مطمین هستید. من مطمئن نیستیم و برای ارائة دلایل آن متاسفانه می‌باید صدها صفحه مدارک و اسناد اقتصادی و آماری حضورتان ارائه دهم که اینکار در وبلاگ اصولاً عملی نیست. من در مورد مصدق، آمریکا، شاه، خمینی و بسیاری مسائل دیگر در قرن اخیر در کشور ایران موضع روشنفکران کشور را فوق‌العاده ضعیف می‌بینم و اگر در پیام گذشتة خودم گفتم «متاسفم» برای همین بود. متاسفم که بسیاری از ایرانیان همانچه دولت ایران و دولت آمریکا اعلام می‌کنند به عنوان شرایط واقعی در سیاست ایران می پذیرند. دشمنی دولت آمریکا و ایران همان دشمنی میان طالبان و آمریکاست، یعنی «کشک» ! دولت آمریکا امروز نه تنها طالبان را بر افغانستان حاکم کرده، که کرزائی رئیس دولت فعلی افغانستان در دورة طالبان قرار بود نمایندة تام‌الاختیار این دولت در واشنگتن باشد. باز هم تکرار می‌کنم، دوست گرامی، سیاست مثل یک معادلة انتگرال است، مسئله این است که تفکر سیاسی و روشنفکری جامعه تا چند مرحله می‌تواند در حل این مجموعه انتگرال به عقب بازگشته «تحیل» کند و «عمق» بگیرد. دوست شما نیز که در جای دیگری حالشان از آمریکا ستیزی به هم خورده بود، در نظر نمی‌گیرند که اکثر فعالیت‌های ضد بشری دولت‌هایی که مورد انتقاد قرارشان می‌دهند، منافع مالی و اقتصادی‌اش به جیب آمریکا می‌رود. اگر روشنفکری کشور بخواهد روابط سیاسی و اقتصادی جامعه را در همان مرحلة اول تبلیغاتی سیاست‌های جهانی مورد نظر قرار دهد، و از مراحل بالاتری که مسلماً بررسی آن‌ها نیازمند تحلیل و زحمت بیشتری است خودداری کند، آن وقت است که می‌باید شاهد مسائلی چون مصدق، شاه، خمینی، خاتمی، احمدی‌نژاد و این گروه «تحولات» در کشور باشیم. اگر بازهم متوجة عرایض بنده نشدید، بفرمائید نامة مفصل‌تری حضورتان ارسال کنم. با تشکر.

آفرین به گوشزد!

بودن یا نبودن مسیله اینست

در موقعیت دشواری قرار داریم به اطراف خود نگاه کنیم جز فقر اعتیاد فحشا سقوط فرهنگی بی تفاوتی مردم نسبت به ایران و به ایرانی و یک مشت بیگانه نسبت به سرنوشت میلیون ها ایرانی که تمام هم و غمشان صرف چاپیدن ثروت های ملی ماست چیزی نمیبینیم
چه باید گرد؟
ایا باید دست روی دست بگزاریم و شاهد هرچه بیشتر فرو رفتن این مردم بینوا باشیم در این منجلاب یا بهر وسیله در دسترس داریم به نجات خود و دیگران برخیزیم تصور کنید در یک زندانی هستید که امکان خلاصی ندارید حلا به فرض اگرراهزنی از راه برسد و قفل زندان شما را بشکند و شما را ازاد کند شما این راهزنرا می کشید
من بد ترین مثال را انتخاب کردم

به تاریخ نگاه کنیم همین امریکایی که که معلوم نیست به چه مناسبت ملعون شده بارها به نجات بشریت بر خاسته در جنگ دوم جهانی اگرکمک های امریکا و جانبازی ملیون ها امریکایی نبود معلوم نبود هیتلر چه بر سر بشریت میاورد- تنها در یکی از شهر های فرانسه 30 هزارسرباز امریکایی کشته شده اند البته فکر نکنید که فرانسه هم بیشتر از دیگران حق شناس باشد فرانسویان هم به خاطر اینکه نجات یافته دست امریکاهستندنسبت به امریکا عقده حقارت دارند و به شدت ضد امریکایی هستندو ضدیت انها در جنگ با عراق همین مسیله بود.- فاشیست های المان و زاپن را شکست داد و به استقرار دموکراسی در این دو کشور کمک کرد و اگر امروز صحبت از دموکراسی برای عراق می کند با توجه به تجربیاتی است که در این دو کشور دارد .و البته خرابکاری های ایران و کمک این کشور به تروریست ها مشکل بزرگی ایجاد کرده.
بااین ویروس ضد امریکایی بهر شکلی که ممکن است باید مقابله کرد با تضعیف امریکا این من و شما نیستیم که ابر قدرت خواهیم شد
این کشور چین خواهد بود و وای به حال بشریت که ابر قدرتش چین باشد
امریکا یک دموکراسی است
و قانون اساسی امریکا اجازه نمیدهد که این کشور به یک قدرت استعماری تبدیل شود و اصولا سابقه تاریخ استعماری هم نداردمیشود در امریکا برای حقوق بشر مبارزه کردمی شودعلیه دولت شعار داد و تظاهرات راه انداخت و با انتخابات بعدی نارضایی خود را نشان داد ولی ایا در چین ابر قدرت اینده هم این کار ممکن است؟دچار غرور و غیرت کاذب نشویم غیرت ما باید صرف نجات دختران جوان ما باید باشد که از شدت فقر تن خود را به عرب های خوشگذران میفروشند شعار مرگ بر این یا ان دردی دوا نمیکند جوان با غیرت ایرانی به فکر دفاع از شرف و ناموست باش که مدتهاست لکه دار شده با اعتیاد مبارزه کن که دیگر این شاه یا امریکا نیست که افیون را ترویج میکنند و خوب همه میدانند بستن روزنامه ها و سانسور برای جلو گیری از افشا نام دزذان و تجار انواع و اقسام مواد افیونی هست. از ازادی بیان دفاع کن تا اگر خودت دست در دست دزدان نداری با افشاگری ها ی روزنامه ها اون ها رو بشناسی
در پایان از گوشزد به خاطر این بحثی که پیش کشیده سپاسگزاری می کنم و ارزو می کنم همگی ما انسان های مسیولی باشیم چون فردا نسل های اینده از ما باز خواست خواهند کرد<

آفرین به نویسنده پیغام قبل از خودم

دوستان گرانقدر خانم بي نام، فرهاد حيدري و سعيد سامان عزيز...وارد شدن به جزء جزء فرمايشات شما نه مقدور است و نه مفيد...بعيد مي دانم كه با استدلال بتوان نگاه و زاويه ديد افراد را عوض كرد...همه اين دلايلي را كه نوشته ايد قطعا من قبلا شنيده بودم و شايد مدت كوتاهي نيز برخي از اين دلايل بر طرز فكرم اثر گذاشته باشد ولي چنانكه ني لبك مرا مي شناسد و صفت بارز مرا "واقع بيني" مي داند من در زندگي مجازي و واقعي پشيزي براي آرمانگرايي و ايدئولوژي ارزش قائل نيستم...اگر به شما برنخورد نگاهتان به آمريكا واقع گرايانه نيست...مثل بيشتر ايرانيان پيچش مو را مي بينيد ولي مو را نمي بينيد...عيبي ندارد ولي به باور من به جزء مغفول واقعيت نيز نگاه كنيد...دوستي پرسيده است چه كسي به آمريكا اجازه داده است كه خود را همه كاره دنيا بداند...اين همان نگاه آرمانگرايانه است...خود قدرت يك واقعيت تعيين كننده است اگر اين واقعيت را نپذيريم در همان گام اول خواهيم ماند

با معذرت از فرهاد حيراني عزيز كه به اشتباه فرهاد حيدري خطابش كردم و تشكر از حسن ظن دوست عزيزي كه نامش را ننوشته است و مثل هميشه از ني لبك عزي كه مطلب پربارش را خواندم و كامنت دانيش باز نشد و دوباره امتحان خواهم كرد.

نوشته من بدون پیام گوشزد؟!
می ترسم ادامه این اوضاع به جنگ بین الانواع من و تو منجر بشه ها ..
هاهاها..ممنونم ولی بیشتر دوست دارم نظر منتقدانه خودت را بنویسی

http://savepasargad.com/1.Far/Etc/filtershekan.htm
فیلترشکن گوگلی

البته بنده قصد تغییر دادن افکار جنابعالی را ندارم، و چنین اجازه هم به خود نمی‌دهم، ولی برخورد با واقعیات را اگر دوست داشته باشید و تأئید می‌کنید، همیشه اینکار را باید تأئید کنید. یعنی باید قبول کنید که امروز در تهران یک حکومت تشکیل شده که قدرت دارد و می‌تواند چندین صدهزار نفر را با پول و زور متشکل کند، پس اگر شما «واقع‌گرا» هستید باید در صف لشکریان این قدرت قرار بگیرید؟ می‌بینید دوست عزیز ـ باز هم این واژه را تکرار کردم‌ـ آنچه «واقع‌گرایی» می‌خوانید، از نظر برخورد شخص شما هم نمی‌تواند اثبات شود. اگر به این برخورد بنده هم نام آرمانگرایی می‌گذارید باید بدانید که آرمانگرایی نیست. نه در تعریف و نه در برخورد. شما طرفدار واقعیات در مفهوم سیاسی و نظری آن نیستید، شما طرفدار آمریکا هستید. ولی دوست عزیز دیر به این میدان آمده‌اید، چون این ابر قدرت بدجوری به فس فس افتاده و مجبورید «واقع‌گرایی» خودتان را جای دیگری هزینه کنید. موفق باشید.

اقای سامان با عرض سلام
مطمین باشید امریکا به فس فس نیفتادهست نیم قرنی هست که جمهوری اسلامی عزیز ما هر روز میلیون ها مشت محکم به دهان این شیطان کوبیده !راز بقای این ابر قدرت در پویا بودن سیستم اقتصادی اوست این ابر قدرت 10 سال در ویتنام جنگید و پا بر جا ماند دنیا به این ابر قدرت فعلا احتیاج دارد جنگ بسنی را کی تمام کرد براستی امریکا چه نفعی در انجا داشت راست استکه امریکا عاشق چشم و ابروی کسی نیست ولی از بعد از فرو پاشی اتحاد شوروی و دوران جنگ سرد سیاست امریکا عوض شده منافع امروز امریکا در استقرار دمکراسی در دنیاست و الا اجازه نمیداد در شیلی خانم باشلر سر کار بیایدچه بهتر از این که منافع ما با این ابر قدرت در یک جهت هست و میتوانیم از این ابر قدرت کمک بگیریم حالا اگر ممکن است شما علت دشمنی خود را با امریکا برای ما بگویید. دشنام دادن علامت شجاعت و نشانه درایت نیست. ایا شمااز وضعیت کشورتان راضی هستید بهتر نیست بجای امریکا ستیزی با غول ارتجاع که گلوی ملتی را گرفته و خونش را میمکد در بیفتید و زمانی که به حاکمیت ملی و دمکراسی واقعی رسیدیم در صحنه اقتصاد مثل ژاپن با این غول دست و پنجه نرم کنیم الان که ما در حل مشکل خود در مانده ایم ببینید ژاپن کشوری است که فاقد معدن زمین کشاورزی در واقع هیچ نوع ثروتی ندارد در جنگ دوم هم شکست خورد ولی بجای شعار مرگ بر امریکا و چنگ و دندان تیز کردن برای این ابر قدرت به زور ازمایی با او در صحنه اقتصاد پرداخت اینجا باید از یک مغز متفکر پرسید ایران ماکه از تمام منابع طبیعی و معدنی نیروی انسانی با تحصیلات دانشگاهی بر وخوردار است چرا نباید در زمینه اقتصادی با امریکا مقابله کند به شکرانه!!! جمهوری اسلامی و به ادعای سران رژیم ما که از حاکمیت مستقل بر خورداریم ولی به برکت!!!! این ارامش گورستانی صنعت و کشاورزی ما داغون شده کارگران ما حتی در بعضی کارخانه ها بیش از 18 ماه است که دستمزد دریافت نکرده اند لابد این امریکای جهان خوار است که مزد کارگران ما را بالا کشیده اقای سامان قدری بیندیشید امریکا ادرس غلطی است که به ما داده اند این رژیم های توتالیتر هستند که برای ایجاد خفقان همیشه مجبورند یک دشمن خیالی برای خلق های تحت ستم خود خلق کنند و هر کسی که کمی صدایش را بلند کرد به گرفتن دلار های امریکایی متهم کنند و چوبه دار و زندان را به اونها هدیه کنند به ایران خودمان بیایید و دشمنان ما را که در کنج خانه نشسته اند ببینید و برای انها تصمیم بگیرید

سلام گوش‌زد جان - فارسی‌ام درست شد، هورا !!!!!!!!!!!

برای لینک‌هات به‌ترین کار اینه که تو بلاگ رول بگذاری‌شون و بعد تو هر وب‌لاگی که بخوای راحت منتقل می‌شن. طرز درست کردن و لینک اضافه کردن در بلاگ رول رو هم در قسمت 'راه‌نمائی‌ها' ی وب‌لاگ‌ام سمت راست می‌تونی بجوری.

ر مورد جنگ هم من مخالف‌ام - با هر جنگی و به هر دلیلی که می‌خواد باشه.

گفته باشم!

:)

صد در صد با شما موافق هستم

هاله جان از راهنمائيت ممنونم
منظور حمله نظامي نيست بلكه كمك گرفتن از آمريكاست كه به نظر من نه تنها قبيح نيست بلكه بايد غنيمت شمرده شود...تنها كشوري كه در جهان اعلام كرده است در كنار مردم ايران ايستاده است و قدرتمندترين و ثروتمندترين كشور دنيا هم هست آمريكاست ...حالا برخي ايستاده اند و مي گويند كه نبايد به او اعتماد كرد...معناي ديگر اين حرف اين است كه بايد به وضع موجود و بدتر از آن تن داد

گوشزد عزيز چشم در اولين فرصت عوضش می کنم. ممنون از تذکرت. شبنم عزيز من هم حالش خوبه. هفته ی پيش باهاس حرف زدم.​

جناب گوشزد عزیز، متاسفانه هم دیروز به ایرانیان آدرس عوضی دادند و این ملت حرف حساب را کنار گذاشت و به دنبال خر دجال به راه افتاد، و هم امروز اینکار را دارند می‌کنند. می‌فرمائید آمریکا در خاورمیانه دمکراسی می‌خواهد و با آخوندها دشمنی دارد!! اگر چنین است چرا پس از اشغال کشور عراق تمامی کسانی که در دولت عراق زیر سرنیزة ارتش آمریکا سر کار آمده‌اند، از چهل سال پیش نان خورها دولت‌های پی در پی ایران هستند؟ مگر این ابرقدرت مامانی شما قصد آزاد کردن مردم را ندارد؟ پس چرا نوکرها و آفتابه‌چی‌های جمهوری اسلامی را در عراق سر کار گذاشته؟ اگر دیروز به شما گفتند، و با شناختی که در همین چند مراسله از جنابعالی پیدا کرده‌ام، خوب هم قبول کرده‌ بودید که جمهوری اسلامی در خط مقابله با آمریکاست. اشتباه از شما بوده، اشتباه کردید. ولی، آن موقع هم افرادی مثل من می‌گفتند که نه! این دولت همکار آمریکاست، امروز هم فکر کرده‌اید که با توسل به آمریکا دوستی می‌توانید از شر جمهوری اسلامی خلاص شوید، اینجا را هم کور خوانده‌اید، این حکومت و جانشینان این حکومت که همگی در مکتب آمریکا نان خورده‌اند از بزرگترین حوزه‌های شناخته شدة نفتی جهان دست بر نمی‌دارند و برای آباد کردن آن هم به منطقه نیامده‌اند، برای چاپیدن آمده‌اند. ژاپن را هم با ایران مقایسه نکنید که این فقط نشان دهندة عدم آشنائی شما با تاریخ جهانی است. ژاپن روزی که در ایران یک قزاق را انگلستان پدر ایران آباد و نوین کرد، در جنگ با نیروهای انگلیسی در آسیای دور 75 هزار سرباز انگلیسی را فقط اسیر کرده بود. ژاپن را نمی‌توان کنار ایران گذاشت و تصمیماتی تاریخی هم گرفت. امروز آمریکا قصد دارد با کمک دولتمردان جمهوری اسلامی شرایط بلبشو و هرج و مرج در ایران به راه بیاندازد و اینکار را هم با کمک سخنگویانی چون شما می‌کند. اگر آزادی مملکت را می‌خواهید باید هم به جمهوری اسلامی پشت کنید و هم به قدرت‌های بزرگ. در غیر اینصورت بر سر ما همان خواهد آمد که بیست و هفت سال پیش آمد. استعمار جدید در قالب جدید خود را بر مملکت حاکم می‌کند و 30 سال بعد بچه‌های شما باید با دیگران در مورد سیاست جدید آمریکا و توجیه آن از نو چات کنند.

سعيد سامان عزيز
متاسفانه فرمايشات شما از دو عنصر تناقض و مغالطه بي بهره نيست ...اگر آمريكا عراق را از چنگ صدام رها كرده است و فرصتي براي مردم عراق پديد آورده است كه براي اولين بار در كمال آزادي بتوانند حكومت خود را تشكيل دهند ديگر چگونه توقع داريد كه منتخب مردم عراق را كنار بگذارد...به آمريكا چه ربطي دارد كه شيعيان مسجد سني ها را خراب مي كنند و سني ها حرم امام دهم را بمب گذاري مي نمايند...به ساير جزئيات مباحث مطرح شده نمي پردازم كه بيشتر گمانه زني است راجع به من...اما حيف است كه به اين نكته طلايي انگشت نگذارم كه پيروي از نظريه هايي از قبيل اينكه آمريكا رژيم شاه را برد و الان نيز هم پيمان آخوندهاست و خودش رمز بقاي آنهاست و امثالهم2 پي آورد عمده دارد اول اينكه بي مسئوليتي براي گوينده آن مي آورد كه هميشه اشتباهات خودش را به آمريكا نسبت دهد و دوم اينكه ميزان قدرتي كه شما براي آمريكا متصور شده ايد بسيار بيشتر از آني است كه قابل مقابله باشد و بهتر است با او سازش كرد و بزرگيش را پذيرفت!!هيچ كشوري در سي سال گذشته بيشتر از ايران با آمريكا در نيفتاده است و چوبش را هم نخورده است...اگر شما اين دشمني را باور نداريد پس به چه باور داريد...شما هم مثل بيشتر تماشاگران و باورمندان صدا و سيما مدعي هستيد كه پيچش مو را مي بينيد ولي به گمان من خود مو را نمي بينيد!!

ممنون از پساخ ، بد نیست به اینجا هم نظری کنید :
http://daneshesorkh.blogfa.com/post-1.aspx

سلام. من معمولا آدم بي ادبي نيستم و پيشاپيش از كلماتي كه خواهم نوشت عذر مي خواهم.جناب دكتر مقام علمي شما را بعنوان يك دكتر ارج مي نهم و براي من قابل احترام است. هم مطلبي كه نوشته ايد و هم كامنتها را چند بار خواندم. به نظر من ( كه يك نظر شخصي است) بهتر است در اين زمينه ها قلمفرسايي نكنيد. باور كنيد وقتي داشتم مطلبتان را مي خواندم با خودم فكر كردم عجب طنز پر مايه اي! نويسنده بدون استفاده از شوخي هاي بي مزه و علامت تعجب هاي بيخود طنز خوبي نوشته ولي بعد با كمال تعجب ديدم اين مطلب جديه و يه عده اي هم در موافقت با اون كامنت گذاشته اند.متاسفم كه بگم اين مطلب رو يا يك آدم بي شرف نوشته يا بسيار بسيار كودن .قطعا مطالبي را كه شما در دفاع از آمريكا نوشته ايد را خود آمريكاييها هم قبول ندارند. مسلما آنها تا حالا خودشان هم نمي دانسته اند كه اينقدر نوعدوستند و تا اين حد با ما منافع مشترك دارند.كسي كه مي نويسد آمريكا هيچگاه در جنگ به عراق كمك نكرد كافي است فقط يك ذره ديگر هم وقاحت به خرج بدهد و بنويسد كه آمريكا هيچگاه سكوهاي نفتي ، ناوچه هاي ما و هواپيماي مسافربري ايران را مورد حمله قرار نداده است. واگر هم بوده در جهت حفظ منافع ايران و از شدت نوعدوستي بوده. مگر ايرانيان ادعا نمي كنند كه مردم مهربان و نوعدوست و ضد خشونتي هستند؟ خوب اتفاقا آمريكا هم همين طور است و اين را بارها و به كرات در ويتنام و ژاپن و افغانستان وعراق و گوانتانامو وحتي بطور مستقيم و غير مستقيم در فلسطين ولبنان و شيلي و پاناما ثابت كرده است. يعني چي تاريخ مال گذشته است و نبايد آن را نشخوار كرد؟ باباجون همين چند روز پيش قطعنامه سازمان ملل رو كه اسمشو گذاشته بودند اجماع جهاني عليه اسراييل به نفع اين طفل معصوم وتو كرده. ديگه چه جوري بايد نوعدوستيشو به شما ايرانيان عقب مونده آرمانگراي چپ كمونيست آخوند پرست ثابت كنه؟ چي مي گيد براي خودتون كه داراييهاي ما رو بلوكه كردهو سودشون سر به فلك مي زنه و ايران در سختترين شرياط تحريم كرده و حتي هر شركت خارجي كه به ايران دارو مي فروخت بايد جريمه مي شد؟ واقعا كه شما ايرانيها چقدر قدر نشناس و كينه اي هستين؟ حالا گيرم چهارتا ماهواره كه اطلاعاتشون بدرد هيچي نمي خورد رو توي جنگ در خدمت صدام نازنين گذاشته بوده. كيسينجر و ژنرال هيگ هم گه خورده اند كه مي گن اين اطلاعات به صدام كمك كرد كه در بعضي عملياتها بچه هاتون لت و پار بشن و شكست بخورين و شبش صدام جنازه هاي جووناتون رو توي تلويزيون نشون مي داد عربده مي كشيد ورجز مي خوند.مگه نديدين آمريكا چند بارحمله صدام به ايران رو محكوم كرد و بعد از اينكه شما خرمشهر و فاو رو گرفتين و تا 20 كيلومتري بصره اومدين همه اش از صلح حمايت مي كرد؟ خوب اين واسه نوعدوستي وجلوگيري از كشته شدن همون جوونها بود ديگه
....... خوب گمان نمي كنم اين نوشته من هم فايده اي داشته باشه فوقش يه نفر ديگه هم مياد و مثل من شروع مي كنه به فحاشي. ولي جدا كسي رو كه خودشو به خواب زده باشه اصلا نمي شه بيدار كرد.
من يكي به سهم خودم براي دكتر شرف و شجاعت وعرق ملي آرزومي كنم كه به گمان بنده سخت به اينها محتاج است.

دوست بي نام عزيز...بسياري از حرفهايي كه نوشته‌ايد نيمه واقعي است مثلا در مورد حمله به سكوهاي نفتي ايران فراموش نكنيد كه ايران با يك موشك كرم ابريشم به يك ناوچه آمريكايي حمله كرد ناخداي كشتي كور شد و 12 تن از كاركنان آن زخمي شدند و در ازاي آن آمريكا سكوي نفتي ايران را محاصره كرد و كليه ساكنان آن را تخليه نمود و سپس آن را منهدم كرد...در مورد ساير فرمايشات شما هم چنين شبهاتي وارد است ولي اصل مطلب من چيز ديگري بود كه شما با زيركي از آن طفره رفته‌ايد ...من مي‌گويم آمريكا اصلا به اندازه روسيه و اروپا با ملت ايران بدرفتاري نكرده است...از آقاي بهزاد نبوي بپرسيد به روشني به شما خواهد گفت كه ايران حتي يك سنت از آمريكا طلب ندارد...باور نمي‌كنيد نه؟حرف ديگر من هم اين است كه آمريكا را نمي‌توانيد جزء جزء كنيد و مورد بررسي قرار دهيد...كليه كشورهايي كه در دوران جنگ سرد به بلوك آمريكا پيوستند در مقايسه با همتاهاي بلوك شرق خود بسيار مرفه تر و آزادتر بودند ...براي نمونه آلمان و كره را مي توانيد ببينيد و اروپاي شرقي و غربي را...اينكه مرا از دشنام بي‌نصيب نگذاشته‌ايد برايم چندان اهميتي ندارد ولي به ديالوگ لطمه مي‌زند و راه برگشت را مي‌بندد.

Dear Dr. Goshzad: To people like you we Azerbaijanis have a saying that goes like this " tarafin aghli gozondadir “, "aghle taraf to cheshmashe". You political opining as shallow as the Iranian gas station owner n Los Angels that have read only the free newspaper but have a mouth as big as the castle gate. To best of our knowledge US helped Saddam in the war with Iran and a person must either be a fat lair or too ignorant to deny this obvious fact. Please do your homework and do not insult your reader’s intelligence. Poor Kant spent his life to teach us the differences between phenomena and noumena, not knowing that a genius like Dr. Goshzad already have discovered WYSIWYG (What You See Is What You Get” Sahand

Sorry, there were some typo mistakes in the previous one.

Dear Dr. Goshzad: To people like you we Azerbaijanis have a saying that goes like this " tarafin aghli gozondadir “, "aghle taraf to cheshmashe". Your political opinions are as shallow as the Iranian gas station owners in Los Angels that have read only the free newspapers but have a mouth as big as the castle’s gate. To best of our knowledge US helped Saddam in the war with Iran and a person must either be a fat lair or too ignorant to deny this obvious fact. Please do your homework and do not insult your reader’s intelligence. Poor Kant spent his life to teach us the differences between phenomena and noumena, not knowing that a genius like Dr. Goshzad already have discovered WYSIWYG (What You See Is What You Get”
Sahand

آقای گوشزد، باز هم بر گشتید سر صحبت‌های همیشگی خودتان. اگر من می‌گویم که این رژیم را آمریکا آورده سر کار برای این است که از زمانی که این‌ها به قدرت رسیده‌اند، تمامی کانال‌های سیاسی در منطقه را بر روی سیاست آمریکا باز کرده‌اند. من تعجب می‌کنم که کسی می‌گوید جمهوری اسلامی مستقل است و بعد به این نتیجه می رسد که باید یک رژیم مستقل را بر داشت و یک رژیم دست نشانده سر جایش گذاشت. فکر نمی‌کنید این حرف کمی خارج از «دستور» منطقی قرار گیرد؟ دشمنی آخوندها با آمریکا بیشتر داستان است تا واقعیت. آخوند و جماعت مذهبی، هیچوقت نمی‌توانند با سرمایه‌داری و رهبری سرمایه‌داری مخالفت کنند، این ها دوستان نزدیک یکدیگرند، در زمان هیتلر هم دولت نازی‌ها دوست و همکار مذهبی‌ها بود، این واتیکان را هم که ملاحظه می‌کنید موسولینی ساخت و به دولت مستقل تبدیل کرد. برخلاف پیش‌داروی‌ها، همین حوزة علمیة قم را هم شخص رضا شاه از بودجة مملکت ساخت و تحویل آیات عظام داد. شما نمی‌توانید اساس تفکر و ساختارهای سیاست جهانی را آن طور که نقاط نظرتان ایجاب می‌کند زیر و رو کنید و به همان نتیجه‌ای که نهایتا دوست دارید دست پیدا کنید. بنده گفتم که چرا دوستان آخوندها را آمریکا سر کار گذاشته؟ شما می‌فرمائید انتخاب مردم است. کدام مردم، مردمی که در فلوجه آمریکا بمب شیمیائی سرشان می‌ریزد، مردمی که در زندان‌های ابوغریب شکنجه می‌شوند، یا مردمی که شما معلوم نیست از کجا آورده‌اید؟ این آقای رئیس جمهور عراق که کرد هم هست، در کشوری رئیس جمهور شده که فقط بیست درصد مردم کرد هستند؟ این را شما به خورد مرغ پخته هم بدهید خنده‌اش می‌گیرد. رئیس جمهور امروز عراق از دورة رضا خان خانواده‌اش نانخور سیاست انگلیس و دربار پهلوی بودند، و تا همین چند هفته پیش از حملة عراق از دولت ایران تسلیحات و آذوقه دریافت می‌کرد. این آدم را مردم انتخاب کرده‌اند؟ چه کسی به شما گفته؟ رادیو و تلویزیون آمریکا؟؟؟ اگر آمریکا اینقدر مردم دوست است چرا تفنگ‌چی هایش را بر نمیدارد و گورش را از منطقه گم نمی‌کند؟ به آمریکا چه مربوط است که مردم عراق چگونه زندگی می‌کنند؟ مگر مردم امروز از دیروز بهتر زندگی می‌کنند، که این همه پز آمریکا به ما می‌دهید؟ می‌دانید که صدها هزار پناهندة عراقی در اردن شب‌ها در بیابان می‌خوابند؟ می‌دانید که صدها هزار پناهنده عراقی در مرزهای کردستان و خوزستان ایران زیر چادر زندگی می‌کنند؟ مسلم است که نمی‌دانید، چرا؟ چون آمریکا در تلویزیون این اخبار را به خوردتان نداده.

kk

bmb

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes